Gå till innehåll

NL10 Ge upp dragen?


Recommended Posts

Hej, är rätt ny till spelet och skulle uppskatta lite feedback på denna hand. Borde ha bettat på floppen istället antar ja? Eller räknat med att nån har högre flushdrag än mitt o lägga den?

Tack

 

($0.05/$0.10)

Bord 'Jubilatrix' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: rezun ($10.90 i marker)

Plats 2: xYuCx ($5.45 i marker)

Plats 3: LACisco89 ($22.35 i marker)

Plats 4: ulikiluu ($10 i marker)

Plats 5: <GrandPa> 78 ($3.75 i marker)

Plats 6: hero ($9.90 i marker)

Plats 7: andyE5001 ($2 i marker)

Plats 8: hurricane562 ($2.05 i marker)

Plats 9: boro005 ($4 i marker)

<GrandPa> 78: lägger lilla mörken $0.05

hero: lägger stora mörken $0.10

*** HÅLKORT ***

Utdelat till hero [5s 7s]

andyE5001: lägger sig

hurricane562: lägger sig

boro005: lägger sig

rezun: höjer $0.30 till $0.40

xYuCx: lägger sig

LACisco89: lägger sig

ulikiluu: synar $0.40

<GrandPa> 78: synar $0.35

hero: synar $0.30

*** FLOPP *** [4s 3s 5d]

<GrandPa> 78: passar

hero: passar

boro005 lämnar bordet

rezun: satsar $1

ulikiluu: lägger sig

bemmmi85 sätter sig ned vid bordet på plats #9

<GrandPa> 78: synar $1

hero: synar $1

*** TURN *** [4s 3s 5d] [Jc]

<GrandPa> 78: passar

hero: satsar $4

rezun: höjer $5.50 till $9.50 och är all-in

<GrandPa> 78: synar $2.35 och är all-in

hero: synar $4.50 och är all-in

Ej synad satsning ($1) returnerad till rezun

*** RIVER *** [4s 3s 5d Jc] [Jd]

*** VISNING ***

hero: visar [5s 7s] (två par, knektar och femmor)

rezun: visar [Jh Qh] (triss, knektar)

rezun vann $11.70 från sidopott

<GrandPa> 78: visar [As 2s] (stege, ess till femma)

<GrandPa> 78 vann $11.10 från huvudpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $23.95 Huvudpott $11.10. Sidopott $11.70. | Avgift $1.15

Bord [4s 3s 5d Jc Jd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en riktig oturshand, men som tur är så händer sådant väldigt sällan. Ofta så är en all-in på floppen ett lätt beslut, så att man slipper ta ett svårt beslut på turn. Alternativet är att checksyna på floppen och hoppas att det blir billigt att se rivern.

 

Följande händer får du problem om du möter:

 

A6 i spader

A2 i spader

76 oavsett färg

62 oavsett färg

33 (triss)

44 (triss)

55 (triss)

 

Högre färgdrag har du också problem mot, men i praktiken så skulle det vara en fördel för dig att få syn av högre färgdrag. Detta eftersom den spelare som synar en all-in på floppen med färgdrag även skulle vara villig att syna med ett överpar.

 

Jag tycker att det är för många händer som du är slagen av, och därför skulle jag i de flesta fall avstå. Dock beror det mycket på spelets karaktär, som jag inte kan uttala mig om.

 

Själv brukar jag för det mesta inte gå all-in på floppen om det finns risk att någon har en "färdig" stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en riktig oturshand, men som tur är så händer sådant väldigt sällan. Ofta så är en all-in på floppen ett lätt beslut, så att man slipper ta ett svårt beslut på turn. Alternativet är att checksyna på floppen och hoppas att det blir billigt att se rivern.

 

Följande händer får du problem om du möter:

 

A6 i spader

A2 i spader

76 oavsett färg

62 oavsett färg

33 (triss)

44 (triss)

55 (triss)

 

Högre färgdrag har du också problem mot, men i praktiken så skulle det vara en fördel för dig att få syn av högre färgdrag. Detta eftersom den spelare som synar en all-in på floppen med färgdrag även skulle vara villig att syna med ett överpar.

 

Jag tycker att det är för många händer som du är slagen av, och därför skulle jag i de flesta fall avstå. Dock beror det mycket på spelets karaktär, som jag inte kan uttala mig om.

 

Själv brukar jag för det mesta inte gå all-in på floppen om det finns risk att någon har en "färdig" stege.

 

man kan nog fortsätta vara vinnande i några år till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar alltså en raise pre med 5-7 från den värsta positionen. Får rätt turligt endå träff på topparet och slowspelar det? Du ställer ju inga frågor alls på floppen och har 0 info om vad motståndarna sitter på. Raise flop från dig och du får ett betydligt bättre besked som gör att du kanske släpper handen redan där. Du är redan slagen av den ena och den andra drar ut dig med en 3 outare. Det måste man lära sig att ta för det händer för jämnan.

 

Läste nu att du var ny och bara ville ha feedback inte tyckte att det var en sjuk utdragning :D Men okej,

 

rätt dålig syn preflop. 5-7 i en redan öppnad pot från sb.. syn är inget bra spel om du inte har en bra koll på motståndet. Du måste beta flop för att ställa frågor, i det här fallet är det ju inte heller några större bekymmer att släppa handen vid stark respons eftersom du inte direkt sitter på stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar alltså en raise pre med 5-7 från den värsta positionen. Får rätt turligt endå träff på topparet och slowspelar det? Du ställer ju inga frågor alls på floppen och har 0 info om vad motståndarna sitter på. Raise flop från dig och du får ett betydligt bättre besked som gör att du kanske släpper handen redan där. Du är redan slagen av den ena och den andra drar ut dig med en 3 outare. Det måste man lära sig att ta för det händer för jämnan.

 

Läste nu att du var ny och bara ville ha feedback inte tyckte att det var en sjuk utdragning :D Men okej,

 

rätt dålig syn preflop. 5-7 i en redan öppnad pot från sb.. syn är inget bra spel om du inte har en bra koll på motståndet. Du måste beta flop för att ställa frågor, i det här fallet är det ju inte heller några större bekymmer att släppa handen vid stark respons eftersom du inte direkt sitter på stål.

 

Man raisar inte för info utan för värde! Hero har troligtvis bästa handen i detta läge och om så inte skulle vara fallet har han outs.

 

SÅ med andra ord check-raise allin på flop.

 

Dessutom är det en given syn preflop mtp 2 andra spelare redan synat innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen pre är enormt standard.

 

Med tanke på SB redan slängt in mer än 10% av sin stack & många av hero's träffar på floppen kommer att vara svårspelade för en nybörjare tror jag det är bättre för hero att folda en hand som denna.

 

Spela en låg suitad one-gapper ur position i en multivägspott bara för att man har 25% discount är knappast att rekommendera för en nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar alltså en raise pre med 5-7 från den värsta positionen. Får rätt turligt endå träff på topparet och slowspelar det? Du ställer ju inga frågor alls på floppen och har 0 info om vad motståndarna sitter på. Raise flop från dig och du får ett betydligt bättre besked som gör att du kanske släpper handen redan där. Du är redan slagen av den ena och den andra drar ut dig med en 3 outare. Det måste man lära sig att ta för det händer för jämnan.

 

Läste nu att du var ny och bara ville ha feedback inte tyckte att det var en sjuk utdragning :D Men okej,

 

rätt dålig syn preflop. 5-7 i en redan öppnad pot från sb.. syn är inget bra spel om du inte har en bra koll på motståndet. Du måste beta flop för att ställa frågor, i det här fallet är det ju inte heller några större bekymmer att släppa handen vid stark respons eftersom du inte direkt sitter på stål.

 

Man kan nog vara vinnande ett par år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på SB redan slängt in mer än 10% av sin stack & många av hero's träffar på floppen kommer att vara svårspelade för en nybörjare tror jag det är bättre för hero att folda en hand som denna.

 

Spela en låg suitad one-gapper ur position i en multivägspott bara för att man har 25% discount är knappast att rekommendera för en nybörjare.

Kräver väl inga avancerade skills att spela 57s någorlunda rättfram i multipott? Totalmiss- ge upp. Träffa kombodrag / par + drag- dega. Typ? Han spelar ju bara sin hand och får bra equity mot en rätt bred handrange som kan tänkas betala av.

 

Även om man är nybörjare ska man ju inte förordas att spela TT+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...