Gå till innehåll

eisendieta119 äter lax 2011


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

meh

 

PokerStars Game #26777775523: Tournament #200904083, $3000+$150 Hold'em No Limit - Level XVIII (800/1600) - 2009/04/06 2:16:20 ET

Table '200904083 90' 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: Egar1m (326039 in chips)

Seat 3: Mi||a.TiMe (72160 in chips)

Seat 4: mendieta19 (14383 in chips)

Seat 5: twirlpro (184139 in chips)

Seat 6: ghth (72588 in chips)

Seat 7: Exitonly4 (126468 in chips)

Seat 8: hervios (62374 in chips)

Seat 9: Pot Odds 3 (47129 in chips)

Egar1m: posts the ante 200

Mi||a.TiMe: posts the ante 200

mendieta19: posts the ante 200

twirlpro: posts the ante 200

ghth: posts the ante 200

Exitonly4: posts the ante 200

hervios: posts the ante 200

Pot Odds 3: posts the ante 200

mendieta19: posts small blind 800

twirlpro: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mendieta19 9 of Clubs9 of Diamonds

ghth: folds

Exitonly4: folds

hervios: raises 2177 to 3777

Pot Odds 3: folds

Egar1m: folds

Mi||a.TiMe: folds

mendieta19: raises 7423 to 11200

twirlpro: raises 7423 to 18623

hervios: raises 43551 to 62174 and is all-in

mendieta19: calls 2983 and is all-in

twirlpro: folds

Uncalled bet (43551) returned to hervios

*** FLOP *** Queen of HeartsAce of Diamonds5 of Diamonds

*** TURN *** Queen of HeartsAce of Diamonds5 of DiamondsAce of Clubs

*** RIVER *** Queen of HeartsAce of Diamonds5 of DiamondsAce of Clubs3 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

hervios: shows King of DiamondsAce of Spades (three of a kind, Aces)

hervios collected 8880 from side pot

mendieta19: shows 9 of Clubs9 of Diamonds (two pair, Aces and Nines)

hervios collected 44149 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 53029 Main pot 44149. Side pot 8880. | Rake 0

Board Queen of HeartsAce of Diamonds5 of DiamondsAce of Clubs3 of Clubs

Seat 2: Egar1m folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Mi||a.TiMe (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: mendieta19 (small blind) showed 9 of Clubs9 of Diamonds and lost with two pair, Aces and Nines

Seat 5: twirlpro (big blind) folded before Flop

Seat 6: ghth folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Exitonly4 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: hervios showed King of DiamondsAce of Spades and won (53029) with three of a kind, Aces

Seat 9: Pot Odds 3 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand från 5k scoop

 

Hur ska vi spela?

 

PokerStars Game #26877488140: Tournament #200904143, $5000+$200 Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 2009/04/08 18:59:02 ET

Table '200904143 47' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Maroonlime (6465 in chips)

Seat 2: lilholdem954 (21871 in chips)

Seat 3: MaltLiquor40 (2393 in chips)

Seat 4: taktloss47 (4931 in chips)

Seat 5: eisenhower1 (4035 in chips)

Seat 6: skalexjung (4218 in chips)

MaltLiquor40: posts small blind 30

taktloss47: posts big blind 60

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 Ace of HeartsJack of Hearts

eisenhower1: raises 120 to 180

skalexjung: folds

Maroonlime: folds

lilholdem954: calls 180

MaltLiquor40: folds

taktloss47: folds

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of Hearts

eisenhower1: bets 300

lilholdem954: calls 300

*** TURN *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of HeartsJack of Clubs

eisenhower1: checks

lilholdem954: bets 540

eisenhower1: calls 540

*** RIVER *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of HeartsJack of Clubs3 of Spades

eisenhower1: checks

lilholdem954: bets 20851 and is all-in

eisenhower1:????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand från 5k scoop

 

Hur ska vi spela?

 

PokerStars Game #26877488140: Tournament #200904143, $5000+$200 Hold'em No Limit - Level V (30/60) - 2009/04/08 18:59:02 ET

Table '200904143 47' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Maroonlime (6465 in chips)

Seat 2: lilholdem954 (21871 in chips)

Seat 3: MaltLiquor40 (2393 in chips)

Seat 4: taktloss47 (4931 in chips)

Seat 5: eisenhower1 (4035 in chips)

Seat 6: skalexjung (4218 in chips)

MaltLiquor40: posts small blind 30

taktloss47: posts big blind 60

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 Ace of HeartsJack of Hearts

eisenhower1: raises 120 to 180

skalexjung: folds

Maroonlime: folds

lilholdem954: calls 180

MaltLiquor40: folds

taktloss47: folds

*** FLOP *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of Hearts

eisenhower1: bets 300

lilholdem954: calls 300

*** TURN *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of HeartsJack of Clubs

eisenhower1: checks

lilholdem954: bets 540

eisenhower1: calls 540

*** RIVER *** Queen of SpadesQueen of Hearts6 of HeartsJack of Clubs3 of Spades

eisenhower1: checks

lilholdem954: bets 20851 and is all-in

eisenhower1:????

 

 

Turnspelet vet jag inte riktigt vad som är bäst men river foldar jag nog utan read på fi. Han bör ju kunna sätta oss på en ganska snäv range och bluffar nog inte här speciellt ofta, speciellt när vi har Ah. Jag tror han har AQ eller 66 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt jobbigt att det är parat, foldar river, han kan bluffa men tror inte han gör d så ofta där. Vad tycks om att check-(nånting) flopp för att försöka reppa något som inte är drag typ? Eller kommer han tro att du har drag om du gör så?

 

Jag bettar nog alla gator om jag bettar flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så jäkla lätt är det inte att träffa Q eller set. KK-AA ska man ju inte se så ofta där, och AQ är blockad och QJ är extra blockad.

 

Dessutom är han både storstack, och väl turreproffs, så väntar mig "kreativt" spel här ofta. Jag skulle lätt kunnat ha floatat flopp och kört två gators bluff i hans kläder.

 

Mtp insats kan jag tänka mig att det i allmänhet är många spelare som öppnar för löst och synar för lite. Eftersom det är vad som funkar bra i turrar i allmänhet och det här är en turre med mkt fler framgångsrika turrespelare än normalt. Mot någon som försöker utnyttja sådana tendenser kan man säkert syna med typ 22.

 

Dessutom borde ungefär samtliga spelare vara vana vid att bluffar belönas alldeles för mycket.

 

Rätt snappig call, utan nitläs iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi har den perfekta handen att checksyna turn med, tycker inte det finns nån större anledning att beta. Vi kommer att ha så många bättre lämpade händer att beta turn för värde med.

 

Asså, vi har ju ändå ganska bra? semi top pair. Om vi inte redan var drawing dead tidigare så träffade vi ju på turn. Plus att om vi checksynar turn så borde det ju typ va med tanken att han kan betta turn med lite flushdrag , underpar och floats o grejjer men sen ger upp river om han inte har oss slagen typ, men det blir ju så sjukt vekt och jobbigt beslut på river om han orkar bluffa mkt, vilket vi nog inte har en susning om.

 

Önskedrömmer jag när jag tänker bet, bet, bet och han betalar av med 88?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp insats kan jag tänka mig att det i allmänhet är många spelare som öppnar för löst och synar för lite. Eftersom det är vad som funkar bra i turrar i allmänhet och det här är en turre med mkt fler framgångsrika turrespelare än normalt. Mot någon som försöker utnyttja sådana tendenser kan man säkert syna med typ 22.

 

Dom flesta i turren vet ju detta och spelar antagligen därefter, därför är jag inte så säker på att han bluffar så mkt på river. det enda som får mig att tror att han kanske kan bluffa river är att han kanske tycker det är obv att vi har Jx eller AA/KK typ och tror att vi borde sätta honom på bättre om han bettar river också, men är rätt tveksam till att han verkligen tror eisen lägger något sådant.

 

Iaf det jag hatar med spelet är att vi typ alltid har knekt eller AA/KK här, känns så lättläst, eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, vi har ju ändå ganska bra? semi top pair. Om vi inte redan var drawing dead tidigare så träffade vi ju på turn. Plus att om vi checksynar turn så borde det ju typ va med tanken att han kan betta turn med lite flushdrag , underpar och floats o grejjer men sen ger upp river om han inte har oss slagen typ, men det blir ju så sjukt vekt och jobbigt beslut på river om han orkar bluffa mkt, vilket vi nog inte har en susning om.

 

Önskedrömmer jag när jag tänker bet, bet, bet och han betalar av med 88?

 

Jo det är klart att vi har bra men för att ta värde mot händer som 88 bet, bet, betar jag hellre mina KJ och AJ som inte har FD eftersom dom har mkt mindre att förlora på att släppa frikort.

 

På river är jag med Hjort, foldar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, vi har ju ändå ganska bra? semi top pair. Om vi inte redan var drawing dead tidigare så träffade vi ju på turn.

 

Plus att om vi checksynar turn så borde det ju typ va med tanken att han kan betta turn med lite flushdrag , underpar och floats o grejjer men sen ger upp river om han inte har oss slagen typ
What? Det troliga är ju att han bluffar för mycket i sådana här linjer, och om han bluffar rätt mängd ska vi ju fortfarande vara bättre än breakeven. Krävs att han bluffar alldeles för lite för att vi ska ta så mycket stryk.

 

Iom att det är en 5k-turre så skulle jag tro att ungefär hälften av deltagarna i princip försörjer sig på att bluffa för mycket mot spelare som viker för mycket.

 

Önskedrömmer jag när jag tänker bet, bet, bet och han betalar av med 88?
Det är 5betsvik mot Antonius all over again. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? Det troliga är ju att han bluffar för mycket i sådana här linjer, och om han bluffar rätt mängd ska vi ju fortfarande vara bättre än breakeven. Krävs att han bluffar alldeles för lite för att vi ska ta så mycket stryk.

 

Iom att det är en 5k-turre så skulle jag tro att ungefär hälften av deltagarna i princip försörjer sig på att bluffa för mycket mot spelare som viker för mycket.

 

Det är 5betsvik mot Antonius all over again. :)

 

Så du tror att han väldigt ofta försöker bluffa mot vad han tror är en knekt eller överpar här, eller tror du han sätter oss på bredare än så?

 

Min åsikt är att han antagligen inte komma bluffa mot dessa händer så jätteofta, då han antagligen tror att vi vill snappa honom, vilket alla vill verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta i turren vet ju detta och spelar antagligen därefter,
Jag tror du överskattar hur mycket folk anpassar sitt spel. Väntar mig att en rejäl del turat in en spelstil som funkar mot typiska turrespelare och bara kör på den utan att tänka så mycket över lag.

 

Även om man tänker så är det ändå inte så lätt att anpassa sig till att spela tråkigare än vanligt. När var senaste gången du spelade mot lösa spelare och började nötpeddla?

 

Tror få spelare utan smak för bluff sitter i en sån här turre. Dessutom är det ju perfekt läge att jävlas. Man har stor stack, så det gör inte så känslomässigt ont att bli synad. Samtidigt som gibbsson har tillräckligt för att spela på och det är tidigt, det är en dyr turre som inte går så ofta och det är jäkligt svårt för honom att träffa floppen så ofta, alla saker som gör det känslomässigt svårare för honom att syna bort stacken.

 

Iaf det jag hatar med spelet är att vi typ alltid har knekt eller AA/KK här, känns så lättläst, eller är jag ute och cyklar?
Så snäva är vi inte (iaf inte jag), och det är ändå inget problem om vi nu skulle ha rangen du föreslår.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har stor stack, så det gör inte så känslomässigt ont att bli synad. Samtidigt som gibbsson har tillräckligt för att spela på och det är tidigt, det är en dyr turre som inte går så ofta och det är jäkligt svårt för honom att träffa floppen så ofta, alla saker som gör det känslomässigt svårare för honom att syna bort stacken.

 

Agree, typ den enda anledningen till att jag skulle tro att han kan bluffa, bara för att sätta press på oss typ för att han vet att det är en så stor turre som går sällan.

 

Men sen så är det väl ganska allmänt känt att Chad är lite vild av sig, så frågan är hur mkt han orkar levla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så snäva är vi inte (iaf inte jag), och det är ändå inget problem om vi nu skulle ha rangen du föreslår.

 

Låt mig omformulera till att vi i princip aldrig har bättre än AA här och det tycker jag är lättläst, släng in lite flummigt spelade kåkar o trissar här så är jag nöjd :) Därför jag gillar att betta, för vi kan ha vafan som helst då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du överskattar hur mycket folk anpassar sitt spel. Väntar mig att en rejäl del turat in en spelstil som funkar mot typiska turrespelare och bara kör på den utan att tänka så mycket över lag.

 

Så du tror inte att några av dom bästa turneringsspelarna online tänker så mkt överlag när dom spelar, det var lite magstarkt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda det gör är ju att han kan värdebeta trissar. Något som knappast gör någon skillnad alls. Sämsta möjliga hand är problemet.

 

Tycker inte levlingssnacket ger så mycket, kan ju ge vilket svar som helst. Dessutom tycker jag det är lite märkligt att ta kännedom att någon bluffar mycket som bevis för att han bluffar lite.

 

Som jag ser det:

 

Givet att OP har ganska tight öppningsrange, och betar det mesta, och lilholdem har ganska bred range utan KK och AA så leder perfekt spel från båda sidor, från flopp och framåt, till att det här är snapcall. Således behöver vi stark anledning att tro att fi bluffar för lite.

 

Anledningar att tro att han bluffar för mycket

 

* Han är vevig som person. Sånt är svårt att ändra.

 

* Normalt blir han kontinuerligt belönad för att vara bluffig. En stor bluff ger honom också skrytvärde om någon kompis railar.

 

* Extremt bluffvänlig linje.

 

* Motståndaren har stark anledning att inte vilja busta.

 

* Det kostar honom inte så mycket känslomässigt att bluffa.

 

* Proportionen händer ur hans preflopprange som han kan värdebeta AJ med är liten. På en höft 2-5% av rangen. Däremot så bör iaf 20-30% av prerangen vara kandidater för att floata flopp och stabba med mot turncheck.

 

Anledningar att tro att han bluffar för lite

 

* Han har levlat sig till en level där han låter bli att bluffa. Och då leder ändå vartannat levelsteg till att han borde bluffa.

 

Betsizing ser jag som icke-informativ.

 

Som jag ser det så finns 6 anledningar att tro att han bluffar för mycket, och bara en att han bluffar för lite. Så man behöver vara rätt jäkla säker på den för att luta mot vik, och då är det ändå ett sorts resonemang som kan leda till att han får för sig att bluffa svinmkt, beroende på hur långt han tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så i framtiden är det bara att go ahead och checksyna ner alla toppar på torra brädor och så borde proffsen bluffa alldeles för mkt varje gång, enkelt.

 

Får ta o svara ordentligt imorgon, börjar bli alldeles för trött. Men på rak arm kan jag väl nämna iaf att han mkt väl kan ha AA och KK i sin prefloprange samt att vi får ju räkna med att han checkar bakom en del händer med showdownvalue på rivern också, även om det kanske är ganska få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw vilka av följande påståenden håller du med om?

 

* OP har ganska tight öppningsrange. Par + sc + starka ess och något litet randomsuited, ungefär.

 

* lillholdem synar ganska brett pre (par + massa suiteds + lite ess) och höjer QQ+ oftare än han synar dem.

 

* OP betar oftast till alltid på flopp.

 

* lillholdem synar minst 30% av startrange på flopp.

 

* OP checkar ganska ofta på turn

 

* lillholdem stabbar gärna mot turncheck

 

Så du tror inte att några av dom bästa turneringsspelarna online tänker så mkt överlag när dom spelar, det var lite magstarkt tror jag.
Jag tror en stor del av dem tänker på ett sätt som nästan alltid leder till aggro mot passivt spel och som oftast leder till vik där de riskerar stackning. Dvs, de har turat in rätt spelstil för att gå bra mot turredeltagare.

 

De är framgångsrikast för att de spelar en satans massa turrar mot dåliga spelare, och i stora drag är det ju så man ska spela då.

 

För att jag ska tro på att de är särskilt bra på andra saker än att hamra och ducka all-ins så vill jag se att de antingen grindar sönder de högsta sng:sen* (inte hu) eller kör högt cash och vinner bra. Det kräver mycket mer disciplinerat spel och tänkande än att hela tiden plocka värde av kassa spelare som blir livrädda för all-in så fort de kommer nära pengarna.

 

* Jag tror att det kräver mycket, mycket mer för att spela 2k 500:ingar på stars med + än det krävs för att spela 2k söndagsturrar med plus.

 

Edit: Och ja, checksyn all-in är 2009:s crai. Särskilt mot duktiga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...