Gå till innehåll

eisendieta119 äter lax 2011


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ta en/nån veckas paus, byt alla avatarer och bakgrunder och typ stick i väg till nån annan duktig så sitter ni och lirar tillsammans eller att han sitter bakom eller nåt.

 

 

Håller med på alla punkter. Paus, ut o festa och typ chilla med lite vänner i ngn park och så:)

 

Tror alla här vet att du är kapabel till pokermässigt. Riktigt segt när man springer kallt bara:(

 

Många bra tips! Kan bara hålla med att en kombo av dessa granterat hade varit nyttigt! Sen att man är degen/envis är inget man kan hjälpa:D

 

 

 

 

Lider verkligen med dig trots att jag inte känner dig, du verkar springa som en nakenråtta:rolleyes:

 

Hoppas de vänder, och när de väl vänder så kommer du sönderrejjjpaa, gl dude

 

tack för lyckönskningen!

 

du är väl redan inbokad på att testa den skånska rigglinan om några veckor? håll ut tills dess så kommer det rulla på finfint sedan :mrgreen:

 

Visste inte att vi skulle få ta del av riggen också!:-P

 

Ser ut som de flesta kunde iaf, kommer bli legendariskt. Jag och Luppen kan nog behöva pengar till bussbiljetter om vi fortsätter springa i samma riktning, hoppas Ebi stejkar oss utan makeup ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg nere i soffan med den bärbara och tänkte logga in på ftp för att spela turbon. Får fram "väntar på tillstånd" som man kan få ibland om man är inloggad på en annan dator.. Aha tänkte jag, måste vara inloggad på datorn där uppe.. Försöker logga in på stars, får fram fel lösen 2 gånger irad. PANIK!

 

Springer upp och ftp var inte igång här uppe. Men nu kunde jag logga in på både ftp och stars (har givetvis olika lösen på alla sidor).

 

Givetvis kan jag skrivit fel lösen på stars 2 gånger inget konstigt i det, men att ftp blir väntar på tillstånd känns inte alls bra:S

 

Bara att byta alla lösen och rensa datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #14121728511: $75,000 Guarantee (102943330), Table 36 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 22:19:31 ET - 2009/08/18

Seat 1: sMokInMySkIzArD (6,965)

Seat 2: bobyM (4,055)

Seat 3: Parnish (6,130)

Seat 4: rev hockey (5,775)

Seat 5: ztorkiz (4,686)

Seat 6: mendieta19 (5,259)

Seat 7: gencass (2,970)

Seat 8: rdbarbosa (17,000)

Seat 9: Caustic One (2,705)

sMokInMySkIzArD antes 25

bobyM antes 25

Parnish antes 25

rev hockey antes 25

ztorkiz antes 25

mendieta19 antes 25

gencass antes 25

rdbarbosa antes 25

Caustic One antes 25

sMokInMySkIzArD posts the small blind of 120

bobyM posts the big blind of 240

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ztorkiz 9 of Hearts5 of Hearts

Parnish folds

rev hockey folds

ztorkiz folds

mendieta19 raises to 480

gencass raises to 2,945, and is all in

rdbarbosa folds

Caustic One calls 2,680, and is all in

sMokInMySkIzArD has 15 seconds left to act

sMokInMySkIzArD folds

bobyM folds

mendieta19 has 15 seconds left to act

mendieta19 calls 2,465

gencass shows Ace of ClubsQueen of Spades

Caustic One shows Ace of HeartsQueen of Hearts

mendieta19 shows Queen of DiamondsAce of Spades

*** FLOP *** 2 of DiamondsJack of Diamonds7 of Diamonds

*** TURN *** 2 of DiamondsJack of Diamonds7 of Diamonds7 of Spades

*** RIVER *** 2 of DiamondsJack of Diamonds7 of Diamonds7 of Spades10 of Diamonds

gencass shows a pair of Sevens

mendieta19 shows a flush, Queen high

mendieta19 wins the side pot (530) with a flush, Queen high

Caustic One shows a pair of Sevens

mendieta19 wins the main pot (8,625) with a flush, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot 9,155 Main pot 8,625. Side pot 530. | Rake 0

Board: 2 of DiamondsJack of Diamonds7 of Diamonds7 of Spades10 of Diamonds

Seat 1: sMokInMySkIzArD (small blind) folded before the Flop

Seat 2: bobyM (big blind) folded before the Flop

Seat 3: Parnish folded before the Flop

Seat 4: rev hockey folded before the Flop

Seat 5: ztorkiz folded before the Flop

Seat 6: mendieta19 showed Queen of DiamondsAce of Spades and won (9,155) with a flush, Queen high

Seat 7: gencass showed Ace of ClubsQueen of Spades and lost with a pair of Sevens

Seat 8: rdbarbosa folded before the Flop

Seat 9: Caustic One (button) showed Ace of HeartsQueen of Hearts and lost with a pair of Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att byta alla lösen och rensa datorerna?

 

Börja med att scanna hela datorn nu med ditt Antivirus program, för att möjligen hitta ifall du har ett virus eller någon attackerat dig. Har du flera datorer så ska du även scanna dessa efter virus! Jag skulle byta samtliga lösenord på diverse sidor och paltser på internet där mina uppgifter finns.

 

Något som är tokigt viktigt att upperätthålla då du väl installerat om datorn är:

1.) Ha igång en personlig brandvägg, ex. Windows Firewall.

2.) Ha alltid de senaste uppdateringarna/patcharna installerade i Windows.

3.) Installera Antivirus och se till att det alltid är uppdaterat med senaste uppdateringarna/patcharna.

 

Övrigt.

Skulle rekomendera att använda Internet Explorer 8 istället för andra webbläsare, den har fått väldigt höga testresultat ur ett säkerhetsperspektiv.

 

GL med grindandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att scanna hela datorn nu med ditt Antivirus program, för att möjligen hitta ifall du har ett virus eller någon attackerat dig. Har du flera datorer så ska du även scanna dessa efter virus! Jag skulle byta samtliga lösenord på diverse sidor och paltser på internet där mina uppgifter finns.

 

Något som är tokigt viktigt att upperätthålla då du väl installerat om datorn är:

1.) Ha igång en personlig brandvägg, ex. Windows Firewall.

2.) Ha alltid de senaste uppdateringarna/patcharna installerade i Windows.

3.) Installera Antivirus och se till att det alltid är uppdaterat med senaste uppdateringarna/patcharna.

 

Övrigt.

Skulle rekomendera att använda Internet Explorer 8 istället för andra webbläsare, den har fått väldigt höga testresultat ur ett säkerhetsperspektiv.

 

GL med grindandet!

 

Varför inte nyaste firefoxen med noscript och adblock? Vad jag vet/har hört blir det inte så mycket säkrare än så. Har du x64 operativsystem kan du vara extra ball och köra shiretoko (firefox's renodlade 64bitars browser) med samma setup. Då får du inget flash-stöd så att du kan se på youtube och sådant, men säker är du i alla fall!

 

För övrigt skulle jag inte rekomendera windows firewall, utan jag skulle gå på något bättre såsom Eset Smart Security (Det är i grund och botten Nod32 antivirus med firewall, antispam och allt annat fluff). Bitdefender är väl decent också?

 

Reserverar mig för eventuella fel då jag inte är lika påläst som på den gamla goda sweclockerstiden 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte nyaste firefoxen med noscript och adblock? Vad jag vet/har hört blir det inte så mycket säkrare än så. Har du x64 operativsystem kan du vara extra ball och köra shiretoko (firefox's renodlade 64bitars browser) med samma setup. Då får du inget flash-stöd så att du kan se på youtube och sådant, men säker är du i alla fall!

Firefox kanske är lika säkert idag men i december månad 2008 rankades Firefox som en av de mest sårbara appliaktionerna som fanns tillgängliga för Windows plattformen. troligen har det åtgärdars men tillförlitningen hos mig har inte förändrats, därav Inetnet Explorer 8.

http://blogs.zdnet.com/security/?p=2304

 

För övrigt skulle jag inte rekomendera windows firewall, utan jag skulle gå på något bättre såsom Eset Smart Security (Det är i grund och botten Nod32 antivirus med firewall, antispam och allt annat fluff). Bitdefender är väl decent också?

Windows Firewall är minst lika bra och duger väl....men den kräver mer utav användaren än vad en bundlad Firewall-modul till ett Antivurs program gör. Du behöver bla. specifiera vilka program som du tillåter få åtkomst till internet. Windows Firewall har kanske inte heller lika bra inspektering som ett antivurs men det duger bra. Skulle dock rekomendera en firewall modul som ingår i ett antivirus för att dessa kräver mindre konfigurering från användaren. Hur som, en brandvägg ska vara på!

 

Dock fortfarande viktigast att se till att maskinen är installerad med de senaste uppdateringarna och detta ska ske fortast möjligt efter att dem släppt för att minimera risken för att bli infekterad av ett virus.

 

Brandväggar och antivirus hjälper mkt men det löser inte allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nöjd att få klonka men 20k till hade inte gjort nåt....;)

Blev 2a i 1k på AP/UB för 28500=)

 

Stage #1841584502 Tourney ID 4558567 Holdem Multi Normal Tournament No Limit 6,000 - 2009-08-20 10:26:46 (ET)

Table: 29 (Real Money) Seat #7 is the dealer

Seat 3 - MYBALLZURFACE (483,988 in chips)

Seat 7 - XRIVERISTAX (406,012 in chips)

MYBALLZURFACE - Ante 600

XRIVERISTAX - Ante 600

XRIVERISTAX - Posts small blind 3,000

MYBALLZURFACE - Posts big blind 6,000

*** POCKET CARDS ***

Dealt to XRIVERISTAX [10d Kh]

XRIVERISTAX - Raises 12,555 to 15,555

MYBALLZURFACE - Raises 42,368 to 48,368

XRIVERISTAX - Calls 32,813

*** FLOP *** [10h 3d 8h]

MYBALLZURFACE - Bets 61,238

XRIVERISTAX - Raises 168,000 to 168,000

MYBALLZURFACE - All-In(Raise) 373,782 to 435,020

XRIVERISTAX - All-In 189,044

MYBALLZURFACE - returned (77,976) : not called

*** TURN *** [10h 3d 8h] [9s]

*** RIVER *** [10h 3d 8h 9s] [7s]

*** SHOW DOWN ***

MYBALLZURFACE - Shows [Js Qc] (Straight, eight to queen)

XRIVERISTAX - Shows [10d Kh] (One pair, tens)

MYBALLZURFACE Collects 812,024 from main pot

*** SUMMARY ***

Total Pot(812,024)

Board [10h 3d 8h 9s 7s]

Seat 3: MYBALLZURFACE (big blind) won Total (812,024) All-In HI:(812,024) with Straight, eight to queen [Js Qc - P:Qc,P:Js,B:10h,B:9s,B:8h]

Seat 7: XRIVERISTAX (dealer) (small blind) HI:lost with One pair, tens [10d Kh - B:10h,P:10d,P:Kh,B:9s,B:8h]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...