PinkMargera Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Tjena, nu vet jag att det inte finns ett lätt svar på denna fråga men jag undrar bara hur ni som spelar 22/18 egentligen lyckas. Jag tycker jag sitter och raisar hela tiden (obviouly not) men får aldrig upp raiseprocenten mer än till 13-14. En gissning är att det är i blindsspelet jag är svag, hur gör ni raisar ni alltid från SB/BB tex? Vore kul att höra även vad ni har frö ranges som ni spelar på exempelvis knappen och hur ni cbetar på flop? Tack! Citera
jon2 Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Tjena, hur gör ni raisar ni alltid från SB/BB tex? Tack! Japp, om jag inte limpar dvs Citera
Zaixer Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 1. installera pokerstove om du inte har det redan 2. kolla hur många händer 18 % är 3. höj så många händer när du spelar (-X % i tidig position, +X % i sen position) Citera
cobb89 Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 antagligen höjer du för lite i pos (3betar antagligen också för lite i pos) sb/bb tycker jag inte du ska höja så mkt i... Citera
Jerico Postad 21 December , 2008 Rapport Postad 21 December , 2008 Höj allt som inte är total skit när du är på knappen. Minst 40%. Citera
Tanken Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Straffa limpare mer när du e på cutoff och knappen med en 5-6bb raise beroende på hur många som synat. Raisa alltid först in. Antar att du pratar om shorthanded. Citera
luegi Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Tycker du ska tänka mer på att anpassa spelet efter motspelarna, aggresivt spel med marginella händer är inte alltid nyckeln till framgång. Om du tex spelar mot fyra synstationer, är det då bra att höja skräp i poss och och händer som A-4 utg. sen cbetta mot 3-4 motståndare som synar ner med allt. Citera
Hagan Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Raisa alla pp, sc, broadway, diverse andra suitade händer först in. 3betta iaf hälften av dessa händer i pos så lär du komma upp i ~20% pfr. Citera
Jerico Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Tycker du ska tänka mer på att anpassa spelet efter motspelarna, aggresivt spel med marginella händer är inte alltid nyckeln till framgång. Om du tex spelar mot fyra synstationer, är det då bra att höja skräp i poss och och händer som A-4 utg. sen cbetta mot 3-4 motståndare som synar ner med allt. Näe, men man kan ju värdebetta sämre händer än normalt istället för att cbetta tom. Citera
luegi Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Näe, men man kan ju värdebetta sämre händer än normalt istället för att cbetta tom. Precis... Citera
NickLeeson Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Jag hade tänkt skriva ett väldigt bra svar på din fråga, men nah blir för enkelt då. Jag bifogar istället mina stats för de senaste dagarnas spel (bortse från resultatet, det är inte så intressant). Titta på statsen och tänk lite. De här statsen har gett mig väldigt bra resultat på low- o middlestakes. Ett tips: Fokusera mer på att utveckla postflopspelet än preflopspelet. Man kan lära en apa spela 22/18, men det är efter floppen som det avgörs och man eventuellt tar hem potterna. Ställ dig frågor som: Ok så nu spelar jag 22/18, hur fortsätter jag spelet om jag missar flopen? Vad är planen för handen? Det är en sak att höja en massa händer före floppen, men hur tar du hem potterna efter flopen? Citera
okocha Postad 22 December , 2008 Rapport Postad 22 December , 2008 Varför vill du spela 22/18? Citera
PinkMargera Postad 23 December , 2008 Författare Rapport Postad 23 December , 2008 Jag hade tänkt skriva ett väldigt bra svar på din fråga, men nah blir för enkelt då. Jag bifogar istället mina stats för de senaste dagarnas spel (bortse från resultatet, det är inte så intressant). Titta på statsen och tänk lite. De här statsen har gett mig väldigt bra resultat på low- o middlestakes. Ett tips: Fokusera mer på att utveckla postflopspelet än preflopspelet. Man kan lära en apa spela 22/18, men det är efter floppen som det avgörs och man eventuellt tar hem potterna. Ställ dig frågor som: Ok så nu spelar jag 22/18, hur fortsätter jag spelet om jag missar flopen? Vad är planen för handen? Det är en sak att höja en massa händer före floppen, men hur tar du hem potterna efter flopen? Tack, ska verkligen ta mig tid och analysera dina (och mina egna) stats. Framförallt har jag nog problem med att anpassa mitt spel till min position och att jag 3betar alldeles för lite. Givetvis är det spelet postflop som kan vara den största kassakon, intressant att se att du bara cbetar drygt 60% av gångerna, själv hade jag en period där jg cbetade slaviskt vilket fungerade sådär må jag säga. Tror också att betsizing är något som jag verkligen behöver utveckla. Till Okocha: Det beror väl mest på att jag "hört" att det är en bra strategi... Citera
Recommended Posts