Gå till innehåll

HJÄLP! Click & buy!


DogenX

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har hamnat i en olycklig situation där jag har överfört mina vinster på flera hundra dollar till Click & buy. Problemet är att det inte går att ta ut dem....

 

Jag har ringt och mailat C&B flera ggr, och varje gång jag ber om att få ta ut mina pengar får jag olika besked om hur det ska göras. Senast ville de ha en kopia på mitt pass (båda sidor) + kontouttrag + kontoställning + ifylld blankett + massa uppgifter om mina bank. (en annan gång ville de att jag skulle 'verifiera' mitt konto mot betalning givetvis.)

 

Jag kontaktade min bank ang. detta och de avrådde mig starkt från att skicka dessa uppgifter till Click & buy. De ansåg att denna information skulle kunna komma mig till skada om fel personer fick det samtidigt som de tyckte detta var mkt suspekt.

 

Jag har äntligen lyckas få C&B att gå med på att jag får ta ut pengar via deras hemsida. Det står att jag MINST måste ta ut >1100 SEK och MAX 118SEK. När jag påtalade denna paradox i mitt senaste mail svarade de inte alls på frågorna utan upprepade att jag skulle skicka dem passkopior etc. Hur sjutton ska jag få mina pengar?

 

Jag har sökt runt på internet för att se om jag kan handla ngt vettigt från mitt virtuella konto men det verkar inte som att ngn, förutom pokerbolag accepterar detta som betalkälla. (utom ngra tyska affärer).

 

Jag funderar på att sätta in alla pengarna på en säker pokersajt och sedan föra över dem till mitt konto. Jag förlorar förvisso en del i växlingskurs men jag ser inga alternativ. Är mkt tacksam för förslag, och om ngn kan berätta om hur de lyckades få ut pengar från detta bolag.

 

 

Är det ngn som har erfarenhet av Click & buy? och i så fall; Hur fick ni ut era pengar?

 

Mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt suspekt. Jag har aldrig använt CB men skulle göra som du själv föreslog, snabbast möjligt sätta in det på en bra pokersite och sen föra över till banken därifrån.

 

Ett tips är att använda neteller, har funkat för mig i många år, även om de iofs också kräver en del "validation" med inskickade pass och annat, så är det massivt många som använder neteller och det verkar funka. Aldrig haft problem med dem.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...snabbast möjligt sätta in det på en bra pokersite och sen föra över till banken därifrån...

Lycka till!

 

Tackar för svaren!

Jag tror jag gör som så. Ser ingen annan bra lösning på detta.

 

Jag har sökt lite på C&B på nätet och det visade sig att flera personer som använde detta bolag för att betala prenumerationer på world of warcraft har fått pengarna dragna automatiskt efter att de avslutat prenumerationen. Mail, etc har inte hjälpt. En kille fick gå till banken och säga till dem att inte betala detta företag någonting öht, oavsett vad.

 

Detta liknar mitt första möte med C&B. När jag först satte in pengar där för ett halvår sedan (för att sedan för över dem till en pokersajt) drog de summan 4ggr inom loppet av 5 min. Jag fick personligen gå till banken och makulera 3 av betalningarna...

Vidare har banken påpekat orimligheten i att de ska få mitt kontouttdrag, saldo etc. Det är helt irrelevant i sammanhanget... suck...

 

Ngt tips på en sajt som inte krånglar med att man sätter in pengar via ett sätt och sedan tar ut på ett annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngt tips på en sajt som inte krånglar med att man sätter in pengar via ett sätt och sedan tar ut på ett annat sätt?

 

Det två som är bäst är nog neteller och moneybookers. Själv kör jag moneybookers, dom krånglar inte annat än med att dom har lite limits för hur mycket pengar man får föra över hit och dit, men så länge det bara rör sig om några hundra till några tusen dollar ska det inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte virtuella betalkonton? (alltså inga pokersajter? jag hade annars tänkt mig ngn mainstream sajt som stars eller ngt)

 

Oj, ursäkta. Missuppfattade din fråga. Ta någon av de större pokersajterna så går det nog bra... Kolla först bara så att det inte står att man måste ta ut pengar via click&buy om man sätter in med click&buy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FY FAN VAD JAG ÄR ARG!!!!!!!!

 

Jag försökte föra över pengarna till FT men det visade sig att jag då skulle förlora en del pengar. Därför beslutade jag mig för att "verifiera" mitt Click and buy konto, vilket enligt deras första mail var ett alternativ! Som tack för det fick jag nyss ett mail om att de spärrat mitt konto. Det stod inte varför utan bara att jag ska kontakta deras kundservice. MEN de svarar bara att "många ringer var god vänta". Jag kommer inte fram. Nu kan jag alltså inte göra ett skit. De har låst mina pengar av okänd anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...