Tuttinunnen Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Höjer ni den preflopp? Höjer ni på floppen? Synar ni på turn? Bongart har jag spelat mot mycket. En äkta synstation som måste haft mycket flyt för att komma upp till 236 dollar. Dom andra har jag ingen koll på. $50 USD PL Omaha - Thursday, December 18, 15:06:13 ET 2008 Table Table 166759 (inget BS) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Bongart ( $236.93 USD ) Seat 3: Les_Ouefs ( $78.20 USD ) Seat 5: HERO ( $50 USD ) Seat 6: iwantopinch ( $68.97 USD ) Seat 4: reini777 ( $50 USD ) Seat 2: sledge31 ( $96.98 USD ) iwantopinch posts small blind [$0.25 USD]. Bongart posts big blind [$0.50 USD]. reini777 posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] sledge31 folds Les_Ouefs raises [$2 USD] reini777 calls [$1.50 USD] HERO calls [$2 USD] Skulle kanske höjt om inte reini777 hade synat. iwantopinch folds Bongart calls [$1.50 USD] ** Dealing Flop ** [ ] Bongart bets [$3.92 USD] Les_Ouefs calls [$3.92 USD] reini777 calls [$3.92 USD] HERO calls [$3.92 USD] En bet rakt ut som Bongart gör ur postion efter att synat höjning preflopp tyder på den här nivån ofta stål, troligtvis triss. Detta plus att färgdraget är ute gör att jag bara synar. Hade nog bara synat även på en regnbågsflopp. Skulle höjt om det varit två spader på floppen. ** Dealing Turn ** [ ] Bongart checks Les_Ouefs checks reini777 bets [$22.74 USD] Bongart är rädd att Äggen (Les_Oufs) som höjde preflop, trissat Essen. Men han checkar också till reini. Som pottar i princip utan betänketid. Om han bara har triss så vinner jag på alla kungar, damer, knektar, nior och sjuor. Då har jag ju solklart odds för syn, eftersom att han blir pottcomittad. Men eftersom jag vet att Bongart är en synstation så riskerar jag ju att få honom i potten också. Men det är ju bara positivt om min läsning på floppen var korrekt och att han också har triss. För han kommer nog inte att sätta reini777 på triss i A, eftersom han inte höjde preflop. Ska jag ta synen? Citera
nikkokick Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Nu är jag lite trött för att göra jobbet åt dig. Men kör in handen i pokerstove eller liknande (eller räkna ut oddsen för träff själv), och jämför med dina pottodds, så får du ett simpelt svar. Om du inte vet hur man räknar odds/pottodds, så kommer du inte bli klokare på att någon annan räknar ut dina pottodds åt dig i en specifik hand heller. Citera
Larzzon67 Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Om han bara har triss så vinner jag på alla kungar, damer, knektar, nior och sjuor. Varför tror du det ? Finns ofta ett färgdrag med här och då vinner du inte på alla kungar ,damer ,knektar , nior och sjuor. Skulle kanske höjt om inte reini777 hade synat. Tycker du att detta är en stark starthand i omaha ??? Citera
JohanLj Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Skulle kanske höjt om inte reini777 hade synat. Förnuftigt att inte höja imo. Skulle höjt om det varit två spader på floppen. Tveksamt om det är ett bra spel Om han bara har triss så vinner jag på alla kungar, damer, knektar, nior och sjuor. Då har jag ju solklart odds för syn, eftersom att han blir pottcomittad. Bara och bara... Du riskerar att få en multivägspot mot set och nötfärgsdrag imo. Citera
Tuttinunnen Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Nu är jag lite trött för att göra jobbet åt dig. Men kör in handen i pokerstove eller liknande (eller räkna ut oddsen för träff själv), och jämför med dina pottodds, så får du ett simpelt svar. Om du inte vet hur man räknar odds/pottodds, så kommer du inte bli klokare på att någon annan räknar ut dina pottodds åt dig i en specifik hand heller. Ja, du verkar vara i tröttaste laget Om han bara har triss så vinner jag på alla kungar, damer, knektar, nior och sjuor. Varför tror du det ? Finns ofta ett färgdrag med här och då vinner du inte på alla kungar ,damer ,knektar , nior och sjuor. Skulle kanske höjt om inte reini777 hade synat. Tycker du att detta är en stark starthand i omaha ??? Inte speciellt. Och det är väldigt sällan jag höjer här också. Har nog aldrig gjort det med den handen när jag tänker efter. Bara och bara... Du riskerar att få en multivägspot mot set och nötfärgsdrag imo. Ja, det är risken. Det är därför jag ställer frågan som ingen svarar på. Ska jag syna på turn? Citera
JohanLj Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Ja, det är risken. Det är därför jag ställer frågan som ingen svarar på. Ska jag syna på turn? Efter det svaret: Gissa! (edit: ibland utgår man ifrån att alla andra har varit en lika stor nörd som en själv och spelat 18 miljarder händer...) Vad är risken med 4 spelare till turn? Vad är risken med din position? Vad är risken med denna bräda? Vad är risken med en del av dina outs, inte bara hjärteroutsen? Vad riskerar du utan reads? Citera
Tuttinunnen Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Efter det svaret: Gissa! Vad är risken med 4 spelare till turn? Vad är risken med din position? Vad är risken med denna bräda? Vad är risken med en del av dina outs, inte bara hjärteroutsen? Vad riskerar du utan reads? Risken är att det blir en 4-vägspott där någon har färgdrag och en annan täcker några av mina stegmöjligheter och minst en har triss. Risken med min postition är att någon checkhöjer, dock inte så troligt. Har reads på Bongart. Han är en synfisk som inte behöver något superkombodrag för att vilja delta i en sån här stor pott. Men vi får inte glömma chansen, att både reini777 och Bongart har triss (Bongarts turnspel tyder på att han har triss) utan färgdrag, och att Les_Ouefs kommer lägga sig. Då är det här en mycket fördelaktig situation för mig. Citera
grebgokz Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 K, Q, J ger dig kanske splitpott som bäst (halvera dina pottodds) alla hjärter kan göra att du förlorar Du har inte 17 outs du har typ 17 - 4 hjärter - 2,5 för splittpott på stegen ~= 10,5 outs och måste syna ett pottbet och om du träffar stegen samtidigt som ett färgkort kommer riskerar du att förlora hela stacken samtidigt som du kanske inte får betalt av en naken triss eller tvåpar om ingen delar stege eller träffar färgen. Fold. Citera
nun70 Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Vad skall du med i den potten att göra med den skithanden? Vad vill du träffa på floppen? Nu får du ett öppet stegdrag men med två hjärter. Kasta skiten innan floppen så slipper du fundera på hur du skall spela den i en multiwaypot. Citera
slowboy Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Vad skall du med i den potten att göra med den skithanden?Vad vill du träffa på floppen? Nu får du ett öppet stegdrag men med två hjärter. Kasta skiten innan floppen så slipper du fundera på hur du skall spela den i en multiwaypot. Hoppas du skämtar?, fold pre är ju värdelöst. Fold som spelat, gör det enkelt för dej, pusha flop Citera
Tuttinunnen Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Vad skall du med i den potten att göra med den skithanden?Vad vill du träffa på floppen? Nu får du ett öppet stegdrag men med två hjärter. Kasta skiten innan floppen så slipper du fundera på hur du skall spela den i en multiwaypot. Inte en chans att jag slänger den här handen på knappen. Det kommer jag garanterat inte att tjäna på i längden. Vad har du för VPiP? 12%? När jag frågat riktigt dåliga spelare på den här nivån om dom vill spela HU med mig, så har jag fått svaret: "No, you are way to tight", och då tvekar jag inte ens på att syna med den här handen. Citera
Tuttinunnen Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Hoppas du skämtar?, fold pre är ju värdelöst.Fold som spelat, gör det enkelt för dej, pusha flop Innebär smileyn du gör att du inte är seriös när du säger push flop? För det är ett dåligt spel. Citera
fredde80 Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 jag spelar precis som du men viker turn... känns ganska kallt att stoppa in där... Citera
Larzzon67 Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 K, Q, J ger dig kanske splitpott som bäst (halvera dina pottodds)alla hjärter kan göra att du förlorar Du har inte 17 outs du har typ 17 - 4 hjärter - 2,5 för splittpott på stegen ~= 10,5 outs och måste syna ett pottbet och om du träffar stegen samtidigt som ett färgkort kommer riskerar du att förlora hela stacken samtidigt som du kanske inte får betalt av en naken triss eller tvåpar om ingen delar stege eller träffar färgen. Fold. Innebär smileyn du gör att du inte är seriös när du säger push flop? För det är ett dåligt spel. Utgå ifrån att han skämtar och gör han inte det ska du ändå inte lyssna på han. Citera
slowboy Postad 19 December , 2008 Rapport Postad 19 December , 2008 Innebär smileyn du gör att du inte är seriös när du säger push flop? För det är ett dåligt spel. Jo jag skämtade eftersom hälften i denna tråd verkar göra det. Spelar denna handen precis som du, syn flop, fold turn. Citera
Tuttinunnen Postad 19 December , 2008 Författare Rapport Postad 19 December , 2008 Det verkar som att majoriteten tycker att jag spelade rätt preflopp och på floppen. Däremot tog jag synen på turn, som troligtvis är -EV i längden, dock väldigt marginellt tror jag. Med facit i hand var däremot mitt beslut kraftigt +EV. Självklart så fick jag inte sätta draget... HERO calls [$22.74 USD] Bongart calls [$22.74 USD] Les_Ouefs folds. ** Dealing River ** [ ] Bongart bets [$44.57 USD] reini777 is all-In. HERO folds. Bongart shows [ ]a full house, Tens full of Fours. reini777 shows [ ]a full house, Aces full of Fours. Bongart wins $23.23 USD from the side pot 1 with a full house, Tens full of Fours. reini777 wins $131.83 USD from the main pot with a full house, Aces full of Fours. Omaha Hi: 36 enumerated boards containing 4s Ac Th 8h cards win %win lose %lose tie %tie EV Js 9s Qd 9h 14 38.89 22 61.11 0 0.00 0.389 Ts 5s Kc Tc 1 2.78 35 97.22 0 0.00 0.028 As Ad Kd 4d 21 58.33 15 41.67 0 0.00 0.583 Citera
JohanLj Postad 20 December , 2008 Rapport Postad 20 December , 2008 Däremot tog jag synen på turn, som troligtvis är -EV i längden, dock väldigt marginellt tror jag. Med facit i hand var däremot mitt beslut kraftigt +EV. Självklart så fick jag inte sätta draget... Nej, utan extrema reads och/eller mot kompetent motstånd är detta turnspel massivt EV-. Det är terribad helt enkelt imo. Citera
Recommended Posts