Gå till innehåll

Heypoker affiliatestrul


Eddie88

Recommended Posts

Hej,

 

Har varite affiliate ett bra tag och har mitt eget community. Jag vill varna både spelare och affar att undvika heypoker och deras så kallade seriösa sajt.

 

Som spelare satte jag in pengar och hade haft ett konto nått år innan med en bonus som ej var avklarad, satte in ett mindre belopp på 100 dollar och spelade lite turneringar, när jag skulel plocka ut pengar upptäckte jag att det stog cashout block, vilket jag antog var en bonus som spökade förklarade det för heypoker som skickade enligt dom ett ärende till ongame, detta löstes ej och till slut blev jag så tiltad av det att jag wasteade pengarna, dom spelade dumma och sköt upp ärendet så jag givetvis skulel spela med pengarna istället för att kunna casha ut, det var inget märkvärdigt för mig dock.

 

Nu till den mera allvarliga oproffesionella biten, signade som affiliate och fick en fin % i commison av ena killen som kallar sig Oscar,

 

Drog upp en banner på hemsidan och dom lovade mig lite info om heypoekr som dom skulel fixa veckor gick en månad gick fick inget info om vad jag kunde skriva.

 

Nu hade jag inte fixat spelare pga av just detta, förra veckan damp ett mail ner från nån som jag ej kände igen som frågade om en ongame deal. Jag förklarade att jag kunde erbjuda vip shop + endless bonus på heypoker.

 

Igår får jag ett offline meddelande av Heypoker att jag ska kontakta dom, tydligen har denna personen som mailade mig anses varit nån typ av ongame polis som anmält mig till ongame att jag erbjuder endless , anmält heypoker.

 

I den vevan blir jag addad av heypokers manager som aldrig har snackat med förrut.

 

Förklarar att jag är ovetande och han rabblar upp att det är ok och att jag får en varningm jasså jag som affe bryter alltså emot deras ljugande att dom ej erbjuder endless bonus för ongame accepterar tydligen ej det.

 

I samma veva rabblar deras manager upp nån typ av bonus som jag kan erbjuda spelar eoch jag säger att jag har redan % och helt plötsligt säger han att han sänker min % från 35% net till 20% för att jag inte är en bra affe, notera att jag inte ens snackat med denna manager förrut, jag har dessutom inte ens påbörjat ta in mina spelare från andra nätverk, jag lackar ur och säger då vill jag ej promota er om ni ska sänka, då får jag ett otrevligt svar tillbax att bara bra affar får bra %, jag är alltså en dålig affe med andra ord- inte ens påbörjat verksamheten!!!

 

men nu till det som sänker dom till en så låg nivå, helt plötsligt ser jag att managern är offline och hans sista ord är tack o adjö alltså med andra ord block på msn, blir även blockad av deras support och försöker logga in på mitt affe konto som är inaktiverat.!!!

 

Ska man verkligen acceptera detta, jag ber er på pokerforu, både affar o spelare att undvika dessa scammers,

 

alla konversationer är sparade, om dom svarar på den tyråd o nekar komemr jag posta det.

 

Mvh

 

Eddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 

Nu hade jag inte fixat spelare pga av just detta, förra veckan damp ett mail ner från nån som jag ej kände igen som frågade om en ongame deal. Jag förklarade att jag kunde erbjuda vip shop + endless bonus på heypoker.

 

 

Har Heypoker alltså sagt att du får erbjuda vip shop + endless bonus? Låter ju lite mysko om dom först gör det och sen säger att du bryter mot deras reglar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt jag fick en hög% av dom, för jag skulle dra in bra rakeare. Dock inte av managern utan av en kille som kallar sig Oscar,

Dom kontakta mig nu på msn men sa klart o tydligt att jag inte vill prata med dom, dom har betett sig illa o oproffesionellt finns inga förklaringar o blocka en affiliate utan en större orsak.

 

Ni kanske har era egna uppfattningar och så men i mitt fall är det slut med sammarbetet med om iallfall.

 

Och jag vet dom läser detta, ni får bedömma själva.

 

manager@heypoker.com säger:

Hejsan, såg ditt inlägg här precis!

manager@heypoker.com säger:

Har du möjligtvis chans att ta en liten diskussion kring detta?

Eddie säger:

nej det är avklarat. Ni har betett är oproffesionellt vill inte ha med er att göra, längre.

Eddie säger:

Hej då.

manager@heypoker.com säger:

Jag förstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge upp. Dem har agerat som vilket annat skin som helst skulle agera. Klart dem måste bestraffa dig om du bryter mot nätverkets regler.

 

Jag vet nog bättre än det flesta vilken jävla gråzon ongame är men har du blivit påkommen med byxorna nere är det bara ta ditt straff och move on.

 

Hey Poker har faktiskt agerat jävligt seriöst och proffesionellt på senare tid. Din banning är tecken på det också.

 

Bara att du agerar som affe och inte snackat med deras manager är lite skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge upp. Dem har agerat som vilket annat skin som helst skulle agera. Klart dem måste bestraffa dig om du bryter mot nätverkets regler.

 

Jag vet nog bättre än det flesta vilken jävla gråzon ongame är men har du blivit påkommen med byxorna nere är det bara ta ditt straff och move on.

 

Hey Poker har faktiskt agerat jävligt seriöst och proffesionellt på senare tid. Din banning är tecken på det också.

 

Bara att du agerar som affe och inte snackat med deras manager är lite skrämmande.

 

Så de är inte oseriösa som ger en otillåten deal? Alltid affiliatens fel? Djävla bullshit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur? Läs tråden innan du öppnar munnen.

 

Det är alltså helt ok för dom o blocka en på msn?? Efter några ord mellan oss, jag var trevlig kan jag rakt av säga.

 

Dom erbjöd mina spelare endless bonus ja + vip shop. Även om gdaily säger att Rakeback är förbjudet på ongame, vilket är sant det är förbjudet men jag blev erbjuden endless bonus + vip shop!!!

 

Sen att dom går bakom ongames rygg är deras problem inte mitt längre,

 

Det är inte professionellt av dom att sänka dealen, om managern inte gett den är det inte mitt ansvar att ge ut deals, jag fick en fin deal och klart jag inte tackade nej.

 

Det är inte speciellt professionellt att blocka en på msn rakt av utan att prata med en eller bara avbryta allt o inaktivera mitt konto, jag ska klart o tydlig sänker ni% så vill jag inte promota er och jag antar att han lacka ur på det o blockade o sen inaktiverade mitt konto, jag som är oproffesionell??

 

Sen vad jag upplevde som spelare är en annan sak, att dom tvingar mig spela in en 2 år gammal bonus på 10 dollar och hävdar först att doim inte vet varför jag inte kan casha ut när det klart och tydligt står cashout block under min my account.

 

Om dom ger mig en deal med endless bonus måste jag ju kunna erbjuda mina spelare endless bonus????Att sen en ongame polis mailat min mail o sen pasteat mitt erbjudande där jag endast skriver endless bonus + vip shop ej rakeback eller nått är det mitt fel att få en varning då?

 

Men det som är det oproffesionella är att dom blockar på msn utan en jävla anledning o betar sig oproffesionellt o nu sen kontaktar mig på msn igen när tråden dyker upp på pokerforum skräll!!!

 

Som sagt ni får bedömma själva, jag är medveten om att pokerforum jobbar med heypoker o kanske inte vill se negativ info om heypoker på sveriges största forum, men sanningen är denna vad dom änn säger och alal msn konversationer finns sparade som sagt!!!

 

Eddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt ni får bedömma själva, jag är medveten om att pokerforum jobbar med heypoker o kanske inte vill se negativ info om heypoker på sveriges största forum, men sanningen är denna vad dom änn säger och alal msn konversationer finns sparade som sagt!!!

Det faktum att tråden finns kvar och inte är bortplockad (än) talar väl sitt tydliga språk?
"Alla" sajter på Ongame erbjuder rullande 8*bonusar.
Felformulerat av mig i all hast. Rakeback är förbjudet på Ongame. Hårklyverierna om rullande bonusar är okej eller ej är ett ongameproblem, inte mitt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var och hur annonserade du eftersom du blev påkommen så fort?

 

 

Jag har ej annonserat är det som är grejjen, jag blev setupad av nån som sett min banner på hemsidan. Har inga spelare på heypoker alltså som tur är.

 

 

Jag fick ett mail av en kille som ville ha ongame deal. Det är allt, men som sagt jag skyller på heypoker oproffessionella beteende, blocka rakt av-- väldigt bra o seriöst!!!

 

Ja endless är som rakeback alla vet att endless bonusar existerar på nästan alla sajter ongame, den som säger emot snackar bullshit.

 

Skulle Heypoker dyka upp här och neka allt kan jag dra upp msn konversationer med tid o allt när och vilka datum dom skrivits, får vi se om dom nekar sen.

 

Alla som spelar på heypoker vet dessutom att dom ger ut endless så bedöm själva, och ni som tyckerr jag beter mig oproffesionellt förklara gärna vad jag gjort fel?? Att promota en sida vara trevlig få block pga av det på msn rakt av..Jovisst ni jobbar inte på heypoker va grabbar?? Alla som känner mig vet hur ärlig jag är, jag skulel aldrig dra upp en tråd här o snacka dynga utan en anledning. jhag har förklrat för Heypoker att jag inte vill ha nått med dom att göra längre!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Eddie88, här kommer feedback på ditt inlägg:

 

# Kommentar till din MSN block:

Jag måste erkänna att jag använder inte MSN allt för ofta. Igår när jag fick höra från Ongame att vi behöver ta kontakt med dig loggade jag in och lade till din mail adress för att få kontakt med dig. När vår konversation sedan var över blockerade jag dig då jag enbart har kontakt med kollegor, nära samarbetspartners m.m. via denna MSN.

 

Vår MSN support har dock aldrig blockerat dig och kommer inte heller att göra det.

 

# Kommentar till din cashout block:

 

Du fick 10 dollar gratis av Heypoker i en kampanj. I reglerna för kampanjen är det klart och tydligt att du måste spela in 100 player points innan du får göra withdraw. Därför gick det inte att göra withdraw.

 

# Kommentar til Ongames reaktion på din affiliateverksamhet:

 

Som nämndes i MSN-diskussionen du och jag hade så är det inte din hemsida som Ongame har reagerat på utan det e-mail. Ongame har som filosofi att till skillnad mot andra nätverk jobba för att motverka konkurrensen ongame siter emellan. Detta då det leder till att bonuserbjudanden trappas upp och till slut blir Ongame ett nätverk fullt av enbart grinders och de relativt "softa" games som finns idag försvinner. Idag spelar man inte enbart på Ongame för att de har bäst bonusavtal, man spelar på Ongame för att det är en bra programvara med mycket värde på borden. Detta har skapats bland annat genom marknadsföring mot länder där pokern inte är lika etablerad som i Sverige. Vi tillhör ett nätverk och rättar oss efter de regler som finns. Den kritik som vi dock kommer att ta till oss är att i fortsättning vara mer nogranna att upplysa våra affiliates om vilka regler som finns för Ongame i deras arbete som affiliate.

 

För övrigt så försökte jag faktiskt hjälpa dig med nya förslag på vad du ska erbjuda istället för ”endless bonus”. Ber om ursäkt om detta inte var pedagogiskt förklarat. Jag erbjöd alltså dig en ny start som affiliate hos oss på Hey med en bra "First deposit bonus" du kunde använda till att rekrytera dina spelare med.

 

::::::::::::::::::::::::

 

Jag skriver : Du behöver visa att du kan få in spelare innan du kan komma tillbax till den % igen.

 

Jag skriver : men om du vill erbjuda flera bonusar finns det alternativ, man får officiellt erbjuda uppdelningsbara bonusar. tex att du erbjuder en 1000 dollars bonus som delas upp i 250 bitar.

 

Du skriver : inte om ni sänker min % vill jag innte promota alls.

 

Jag skriver: Då får vi tacka för oss, Hos Heypoker behöver man visa att man är en bra affiliate för att ha dessa höga %

 

Du skriver: ok tack

 

 

Så här avslutas alltså vår konversation igår. Ett tack från båda parter. Nästa gång jag hör från dig är här i forumet.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Vi agerar precis enligt Ongames önskan. Vi fick ett ok av dem att ge dig en varning och rätta till eventuella texter och bilder för ett fortsatt samarbete. Sänkningen av din procent var tillfällig då jag säger att direkt du visat att du kan få in spelare kommer att få tillbaka din procent. Det var ditt val att inte fortsätta promota Hey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så de är inte oseriösa som ger en otillåten deal? Alltid affiliatens fel? Djävla bullshit!

 

Alltså jag har lirat på så många ongame skins så jag knappt kan rabbla upp alla. ALLA ger någon slags deal som kan räknas som gråzon. Saken är att de måste vara väldig varsamma med hur det defineras.

 

EX1:

Tja jag kan fixa endless bonusar och vipshop på heypoker!

 

 

EX2:

Vi kan erbjuda dig en bra 8x bonus som sen kan fyllas på eftersom.

 

Detta är en grov skillnad i definering om man ser till nätverkets regler.

 

Sen att han har haft kontot i 4 mån inte fått in en enda affe och sen blir förvånad att hans commission blir sänkt?

 

Som jag har förstått det har hey rensat lite i leden också sen du fick din deal och nu tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det i fetstilt markerade ordet talar ett annat språk.
Som ex-moderator borde du veta vad jag menar - tråden kommer finnas kvar om den sköts, men det luktar lite "personliga påhopsvibbar" och då kan det behövas rensas. Men om OP lugnar ner sig ett hekto och inte skriver i affekt utan sakligt så bör det inte vara några problem - jag vill gärna inte plocka bort en sådan här tråd av just anledningen att folk inte ska få för sig att vi censurerar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har lirat på så många ongame skins så jag knappt kan rabbla upp alla. ALLA ger någon slags deal som kan räknas som gråzon. Saken är att de måste vara väldig varsamma med hur det defineras.

 

EX1:

 

 

EX2:

 

Detta är en grov skillnad i definering om man ser till nätverkets regler.

 

Sen att han har haft kontot i 4 mån inte fått in en enda affe och sen blir förvånad att hans commission blir sänkt?

 

Som jag har förstått det har hey rensat lite i leden också sen du fick din deal och nu tid.

 

 

Va bra att det kom fram då att du jobbar på heypoker eller har en kontakt där bevisar att du stödjer dom jag har ej skrivit någonstans att jag haft deal med dom i 4 mån, men det är precis 4 måndersen jag fick den, grattis du gjorde bort dig nu.

 

Eftersom ingen annan änn heypoker vet detta tycker jag det är konstigt att du lyckas pricka in det grattis!!!

 

Bra bortförklaring av heypoker, grattis. Så du påstår at alla är blockade förutom dina kollegor? Alla dina affar hmm...jag blev blockad av supporten, varför skulle den ananrs i samma stund försvinna, låter ju konstigt det med.

 

Hursomhelst lägger jag ner detta, jag kommer heller aldrig mer promota ongame, att ni dessutom inte anger att ni ger ut endless bonus är ännu roligare då alla vet det, det gör ni skippa bonus snack nu!!1 O håll er till verkligheten, ja jag sa tidigare att jag var trevlig, men som du anger heypoker support...det var ni som gav mig dealen- och det är isåfall erat problem inte mitt om ni inte kan har kommunikation med varandra om vilka deals ni ger ut.

 

Det som existerade på min hemsida va ren banner ingenting mer och en text med bonus upp till 5k... ingen promotion av nått slag alltså- eftersom ni lovade mig att skriva nått jag kunde lägga ut på hemsida....bara en simpel banner som nu är borttagen, det stog ej heller enfless bonus någonstans utan det är ett mail där jag skrivit endless + vip shop, att ni blockar på msn är det som irriterar mig mest, inte att ni stänger av affe kontot, givetvis anger jag att jag inte vill promota er om ni ger mig den lägsta dealen när ni först gett mig den högsta, som sagt erat fel ej mitt!!!

 

Men det roliga i denna historia är att snubben vet preci 4mån, då jag aldrig angett det någonstans alls, va fick du det ifrån?? döm själva- Finito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heysupport, du skriver relativt softa games.. relativt till vad? har du någon form av uträkningar eller statistik som kan backa upp det påståendet?

 

jag har inte upplevt ongame som soft när jag har spelat där så det hade varit intressant med någon form av belägg.

 

http://en.wikinews.org/wiki/Wikinews:Avoid_weasel_words

 

Onödigt att lura in diskutionen på det nu. Går inte att bevisa eller motbevisa. Hey kan stötta sitt argument med lira allt möjligt egentligen men svårt att få klarhet i saken. Själv tycker jag SNGsen blivit mycket softare sen bonuskrigets dagar. Och kan tänka mig att CGet är softare en ipoker tex som har störda CG race som lockar till massa monstergrinders.

 

Det är som sagt utan nått som helst belägg och bara personliga åsikter greppade lite löst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra att det kom fram då att du jobbar på heypoker eller har en kontakt där bevisar att du stödjer dom jag har ej skrivit någonstans att jag haft deal med dom i 4 mån, men det är precis 4 måndersen jag fick den, grattis du gjorde bort dig nu.

 

Eftersom ingen annan änn heypoker vet detta tycker jag det är konstigt att du lyckas pricka in det grattis!!!

 

Bra bortförklaring av heypoker, grattis. Så du påstår at alla är blockade förutom dina kollegor? Alla dina affar hmm...jag blev blockad av supporten, varför skulle den ananrs i samma stund försvinna, låter ju konstigt det med.

 

Hursomhelst lägger jag ner detta, jag kommer heller aldrig mer promota ongame, att ni dessutom inte anger att ni ger ut endless bonus är ännu roligare då alla vet det, det gör ni skippa bonus snack nu!!1 O håll er till verkligheten, ja jag sa tidigare att jag var trevlig, men som du anger heypoker support...det var ni som gav mig dealen- och det är isåfall erat problem inte mitt om ni inte kan har kommunikation med varandra om vilka deals ni ger ut.

 

Det som existerade på min hemsida va ren banner ingenting mer och en text med bonus upp till 5k... ingen promotion av nått slag alltså- eftersom ni lovade mig att skriva nått jag kunde lägga ut på hemsida....bara en simpel banner som nu är borttagen, det stog ej heller enfless bonus någonstans utan det är ett mail där jag skrivit endless + vip shop, att ni blockar på msn är det som irriterar mig mest, inte att ni stänger av affe kontot, givetvis anger jag att jag inte vill promota er om ni ger mig den lägsta dealen när ni först gett mig den högsta, som sagt erat fel ej mitt!!!

 

Men det roliga i denna historia är att snubben vet preci 4mån, då jag aldrig angett det någonstans alls, va fick du det ifrån?? döm själva- Finito.

 

Jag jobbar inte för Hey jag har dock väldigt bra kontakt med deras support som är trevlig och informell. Jag tipsade dem om denna tråd och fick direkt en logisk förklaring till vad som hade hänt. Efter det har jag bara skrivit om mina erfarenheter med div ongame skins då jag lirat för dem flesta. Om du hade koll på vad jag skrivit i tex Hey Pokers tråd har jag varit väldigt negativ inställd till dem innan dem gjorde en "nystart" och började agera väldigt proffesionellt igen efter en svacka på den fronten. Antagligen under den svackan som du fick en deal som inte riktigt gäller längre och speciellt inte eftersom du inte fixat in någon på din affe deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...