Zarec Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Eftersom jag som bekant suger på att söka i forumet så frågar jag direkt här. hur gör jag för att få HM att importera HH från SvS? (jag vet att det kommer att synas som dollar, men det kvittar) Citera
Schultziie Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Tanka HHconverter (googla) Skapa en mapp direkt på C:/ som du ex döper till HD. Kör igång HHconverter. 1* in på autoconvert options 2* På "Location of archive" väljer du den senaste history filen (History.xml) (eller den du ska ha) från SvS mappen. 3* "Move converted files here" så väljer du din nya fina mapp. (dvs. HD) Sen är det bara att starta igång SvS och börja spela, trycka "File>Start Autoconvert i HHconverter och köra igång autoimporten från HM till vår HD mapp. Klart! Citera
amdreasch Postad 17 December , 2008 Rapport Postad 17 December , 2008 Mitt HM lyckas inte hitta borden under livespel när jag spelar på SVS, någon som har haft samma problem? Sen när jag ska konvertera min history ifrån SVS så blir alla händer till "non-converted" hands bla bla bla.. HELP ME Citera
Zarec Postad 17 December , 2008 Författare Rapport Postad 17 December , 2008 TYTYTYTYTY! Ska fixa detta så snart jag vill bege mig in på SvS Tanka HHconverter (googla) Skapa en mapp direkt på C:/ som du ex döper till HD. Kör igång HHconverter. 1* in på autoconvert options 2* På "Location of archive" väljer du den senaste history filen (History.xml) (eller den du ska ha) från SvS mappen. 3* "Move converted files here" så väljer du din nya fina mapp. (dvs. HD) Sen är det bara att starta igång SvS och börja spela, trycka "File>Start Autoconvert i HHconverter och köra igång autoimporten från HM till vår HD mapp. Klart! Citera
Zarec Postad 26 December , 2008 Författare Rapport Postad 26 December , 2008 Jag trodde det var fixat för efter mycket techande så importerade den första dagen. Men sedan dess har det inte funkat. Vad jag tror problemet ligger är att SvS kanske lägger HH i någon annan mapp (verkar ju mysko) eftersom convertern inte hittar några nya filer what so ever Help me plz Citera
Sprattelgubbe Postad 26 December , 2008 Rapport Postad 26 December , 2008 Du måste varje vecka byt historyfil, den som funkar för mig nu är History_0851 Du ser om HHconverter konverterar några händer, om inte så får du söka upp den nya historyfilen. Det är inte varje vecka som det blir en ny fil. Citera
Zarec Postad 27 December , 2008 Författare Rapport Postad 27 December , 2008 Du måste varje vecka byt historyfil, den som funkar för mig nu är History_0851 Du ser om HHconverter konverterar några händer, om inte så får du söka upp den nya historyfilen. Det är inte varje vecka som det blir en ny fil. Hm, jag brukar markera alla filer i SvS mappen (history). Kanske det som är problemet? Citera
Zarec Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2009 Trots 10k spelade händer på SvS så får jag inte in en enda av dem! Använder converter, konverterar filerna och importerar med HM, men nej... Vad gör jag för fel? EDIT: När jag kollar filerna så står det typ datum som är helt mongo. typ 3 mars 2007, då spelade jag inte ens SvS. EDIT 2: Verkar som att konverteraren inte hittar några nya filer öht. Verkar inte ha tillkommit något i SvS History mapp heller Citera
P-O Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Om du orkat läsa på hemsidan, Readmefilen som följer med HHC eller pf-tråden så hade det framgått att du skall leta i en annan mapp. Inte installationsmappen. Citera
Zarec Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2009 Om du orkat läsa på hemsidan, Readmefilen som följer med HHC eller pf-tråden så hade det framgått att du skall leta i en annan mapp. Inte installationsmappen. Tack. Efter massa letande hittade jag nog rätt Citera
P-O Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 Visa dolda filer. Finns länkat till hur man gör i pf-tråden i FAQ inlägg två. Citera
SjuktDrabbad Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 Är det ingen som har problem med att HM inte kan importera alla filer från svs?Majoriteten går bra men vissa hh's hoppar den över och lägger i en separat import error katalog. Citera
Upgrade Postad 9 Januari , 2009 Rapport Postad 9 Januari , 2009 Är det ingen som har problem med att HM inte kan importera alla filer från svs?Majoriteten går bra men vissa hh's hoppar den över och lägger i en separat import error katalog. mm jag är också sjukt drabbad av detta. Citera
Zarec Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2009 Är det ingen som har problem med att HM inte kan importera alla filer från svs?Majoriteten går bra men vissa hh's hoppar den över och lägger i en separat import error katalog. Jag har inte riktigt det problemet (vad jag har sett), men på vissa filer står det 'non-converted'... Kommer dessa in i hm? Citera
Recommended Posts