Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Helt sjukt att folda mellanset på den floppen i en höjd pott i capped, men det här kanske är ett av de tillfällena?

JohnnyPav shortstackar ofta 200-400 och är halvtight och inte jätteduktig.

Brad Booth är inte dålig men har spewat lite i större potter pre.

theashman är en duktig highstakesreg som är superaggro, men håller sig på rätt sida om linjen mellan dåligtgalen och bragalen

Gholp är rätt dålig och spewy.

Tycker inte att fold pre är så dåligt men har inget emot syn. Får vi alltid in det på flopp även fast så många cappar?

Full Tilt Poker Game #9478390203: Table Tiger (6 max) - $25/$50 - $2,000 Cap Pot Limit Omaha Hi - 19:53:06 ET - 2008/12/13

Seat 1: JohnnyPav ($5,775)

Seat 2: slaskovic ($2,667.50)

Seat 3: Brad Booth ($10,125.55)

Seat 4: theASHMAN103 ($10,019.25)

Seat 5: Gholp ($4,000)

Seat 6: Tomgus456 ($12,250.50)

JohnnyPav posts the small blind of $25

slaskovic posts the big blind of $50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Jack of DiamondsAce of HeartsJack of Hearts6 of Hearts

Brad Booth calls $50

theASHMAN103 has 15 seconds left to act

theASHMAN103 raises to $225

Gholp calls $225

Tomgus456 calls $225

JohnnyPav calls $200

slaskovic has 15 seconds left to act

slaskovic folds

Brad Booth has 15 seconds left to act

Brad Booth calls $175

*** FLOP *** 8 of DiamondsKing of ClubsJack of Clubs

JohnnyPav has 15 seconds left to act

JohnnyPav bets $1,175

Brad Booth folds

theASHMAN103 has 15 seconds left to act

theASHMAN103 raises to $1,775, and is capped

Gholp has 15 seconds left to act

Gholp calls $1,775, and is capped

Tomgus456

Postad

inte för att jag brukar spela dom, men de här capgamesen har väl rätt så fatalt mkt tajtare preflopspel än vanliga 100bb-spel?

i 100bb-spel öppnar man väl allt som oftast KKxx med en suit t.ex, kanske även pottar om typ KK67ds-händer pre, vilket man väl absolut inte gör här? och dvs bara synar pre med KKT9ds t.ex.

rätt så sjukt om du inte möter KK här, men brädan är ju så extremt dragig. att syna när man bara är inne för $225 tycker jag, om man nu ska spela sitt a-game, är rätt kasst, iom. att du antingen

1) lär möta topset och typ vara helt drawing dead

2) måste dodga superwrappisar och fds åt alla håll och kanter och förmodligen kåka upp för att vinna

3) du lär få lagom ångest om man kåkar upp och man har gjort årets fold där wrappisar och nfd missar allt och någon vinner på mellanparet vilket motiverar för en syn

men som vanligt lär jag ju sitta och överanalysera spelet eftersom jag misstänker att alla är extrema spewtards som gärna synar ner en hel capp så fort man har ngn form av drag man tror vinna på. skulle inte förvåna mig om en av de hade naket nfd, en Q9Tx och johnnypav typ K8/KJ.

i vote fold (men hade nog timat och synat sista sekunden ändå) även om oddsen skriker syn. men då är jag dålig på att dodga också.

kul med lite HS plohhs, keep it up!

edit: är slaskovic svensk? :D