Gå till innehåll

Rebonius och Jonash72 tjafsar pokerturrestjärnor (avdelat från Ramzis dagbok)


jonash72

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han utgår nog från hans pokerkunskaper.

Får lägga in en brasklapp, att jag kan ha fel.

 

Många tangentbordstomtar som skulle skita på sig att spela mot honom Live....och ofta är det just dem här tangentborstomtarna som har åsikter om honom, de har inte ens sett karln spela live.

 

Det verkar som om folk tror att poker = Internet only. Patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tangentbordstomtar som skulle skita på sig att spela mot honom Live....och ofta är det just dem här tangentborstomtarna som har åsikter om honom, de har inte ens sett karln spela live.

 

Det verkar som om folk tror att poker = Internet only. Patetiskt.

 

menar du att man skulle skita på oss av att möta Dan live?

 

Har du sett hur han ser ut?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du att man skulle skita på oss av att möta Dan live?

 

Har du sett hur han ser ut?:roll:

 

Jag personligen har visserligen bara mött Glimne en gång, och då bara pratat med han en kort stund. Men måste säga att jag rent generellt tycker att folk kritiserar han lite utan ordentliga belägg, några artiklar i aftonbladet känns inte nog. Men men, denna frågan kommer väl upp då och då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tangentbordstomtar som skulle skita på sig att spela mot honom Live....och ofta är det just dem här tangentborstomtarna som har åsikter om honom, de har inte ens sett karln spela live.

 

Det verkar som om folk tror att poker = Internet only. Patetiskt.

 

Spelar ingen roll om man spelar på internet eller live när man har sådana gigantiska läckor i sitt spel som D to tha G har. Inga soulreads i världen kan rädda en då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll om man spelar på internet eller live när man har sådana gigantiska läckor i sitt spel som D to tha G har. Inga soulreads i världen kan rädda en då.

 

Gigantiska?

 

Nåja. Jag ser skillnad på att "inte kunna spela poker" mot att ha någon läcka som gör en inte till det mest extrema fullblodsproffs utan en helt okej spelare.

 

Jag menar, skall vi prata spelare med läckor så har ju alla det, i varierande grad bara.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gigantiska?

 

Nåja. Jag ser skillnad på att "inte kunna spela poker" mot att ha någon läcka som gör en inte till det mest extrema fullblodsproffs utan en helt okej spelare.

 

Jag menar, skall vi prata spelare med läckor så har ju alla det, i varierande grad bara.

 

/Jonas

 

Den stora skillnaden är väl att vi har att göra med en kille som skrivit en bok om poker, mästrar och diskuterar pokerhänder och allmänt anses som pokergud av ungefär halva sveriges befolkning.

 

Dan är ju uppenbarligen skön, och uppenbart kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också spelat live mot Glimne och han är verkligen inte bra. Han saknade helt aggressivitet i en SnG vi spelade på en kryssning. Typ limpade med 5-7 BB i stacken och foldade vid omslag, många såna spel. Han får Hellmuth att framstå som en slaskande speltorsk i jämförelse.

 

Dock är han väldigt trevlig och skriver rätt underhållande emellanåt, så jag tycker han är en bra ambassadör för pokern i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora skillnaden är väl att vi har att göra med en kille som skrivit en bok om poker, mästrar och diskuterar pokerhänder och allmänt anses som pokergud av ungefär halva sveriges befolkning.

 

Dan är ju uppenbarligen skön, och uppenbart kass.

 

Ja nån pokergud är han inte, dock en av de viktigaste personerna för fri poker i Sverige, mer så än nån annan här på forumet förmodligen.

 

Men pokergud vad gäller spelet vet jag inte heller, i mina ögon finns det bara en egentligen - Chris Björin.

 

Stabila resultat under lång tid, det säger nåt. En klonk här och var säger ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nån pokergud är han inte, dock en av de viktigaste personerna för fri poker i Sverige, mer så än nån annan här på forumet förmodligen.

 

Men pokergud vad gäller spelet vet jag inte heller, i mina ögon finns det bara en egentligen - Chris Björin.

 

Stabila resultat under lång tid, det säger nåt. En klonk här och var säger ingenting.

 

Du får inte ihop det. Diskussionen handlar inte om Dan Glimnes förtjänster för pokern i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också spelat live mot Glimne och han är verkligen inte bra. Han saknade helt aggressivitet i en SnG vi spelade på en kryssning. Typ limpade med 5-7 BB i stacken och foldade vid omslag, många såna spel. Han får Hellmuth att framstå som en slaskande speltorsk i jämförelse.

 

Dock är han väldigt trevlig och skriver rätt underhållande emellanåt, så jag tycker han är en bra ambassadör för pokern i Sverige.

 

Hellmuth är emellanåt jätteslaskig vad jag sett!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nån pokergud är han inte, dock en av de viktigaste personerna för fri poker i Sverige, mer så än nån annan här på forumet förmodligen.

 

Men pokergud vad gäller spelet vet jag inte heller, i mina ögon finns det bara en egentligen - Chris Björin.

 

Stabila resultat under lång tid, det säger nåt. En klonk här och var säger ingenting.

 

Du verkar ha någon förkärlek till Dan på anledningar jag inte kan förstå, har också mött Dan live och skulle inte säga att han var något stjärna direkt.

Inte skräckinjagande för den delen heller :P

 

Däremot Björin är ju en kille som visat vad han går för under en lång tidsperiod, så kan hålla med om att "det säger nåt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha någon förkärlek till Dan på anledningar jag inte kan förstå, har också mött Dan live och skulle inte säga att han var något stjärna direkt.

Inte skräckinjagande för den delen heller :P

 

Jag har respekt för honom Live. På nätet har jag sett en del konstiga saker.

 

Men, mest respekt har jag för allt det engagemang han lägger ner för Pokern i Sverige, och visst, det hjälper ju att han har en bra hand med media, men det borde vi va fler som inser att vi har nytta utav, och istället för att håna karln på alla sätt och vis, så kan man ju heja på honom..

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte ihop det. Diskussionen handlar inte om Dan Glimnes förtjänster för pokern i Sverige.

 

Det vet jag väl, det var jag som startade diskussionen om hans spelskicklighet. Men jag ser till helheten. Han må inte vara en av Sveriges bästa spelare eller köra Norinder stil men han spelar ok, och vi har mer nytta av honom än något annat Svenskt proffs - det är ett som ni kan hoppa upp och sätta er på en pinne med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kapa allt om dan glimne till en egen tråd plz, jag kan inte stå för allt det här dravlet :)

 

Är i Prag nu iaf efter en tuff resa utan sömn från Alicante som startade 7 på morgonen. Nu har molle mött upp mig på rummet och vi kikar lite nya friday night lights och dricker rödvin i sängen, mkt mys :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ingen av dom skulle ha nån större nytta av att tighta till sig.

 

Det betyder isåfall att det alltså bara handlar om tur?

 

Tiger Woods första US Masters vinst innebar nytt turneringsrekord, och med rekordstor marginal till tvåan.

 

När han sedan annonserade strax därefter att han skulle göra om hela sin teknik, för han ville vinna mer i framtiden, så var det inte många som fattade vad han pratade om. Han var ju redan grym!

 

Idag förstår alla vad han pratade om..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...