Gå till innehåll

NL50€ Nötfärgdrag med två överkort


Recommended Posts

Vill bara kolla min linje här. Får för mig att jag kanske spelar den snett.

 

Killen är 15/5/5

 

Edit: handconvertern fubar blindsordningen.

 

Jag är CO och fi är BTN

 

***** Hand History for Game 1359642644 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 12, 11:18:49 ET 2008

Table Turbo TH 94 (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 2: SumYougGuy ( $50.00 USD )

Seat 10: Hero ( $47.75 USD )

Seat 1: lologan ( $77.98 USD )

Seat 3: Don-Emil ( $15.53 USD )

Seat 4: asucar ( $43.85 USD )

Seat 5: __VR__ ( $46.85 USD )

Seat 6: oufouf ( $72.10 USD )

Seat 7: Mapys ( $85.85 USD )

Seat 8: Dr.Furman ( $127.04 USD )

SumYougGuy posts small blind [$0.25 USD].

Don-Emil posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qc Ac ]

asucar folds

__VR__ folds

oufouf folds

Mapys calls [$0.50 USD]

Dr.Furman folds

Hero raises [$2.25 USD]

lologan calls [$2.25 USD]

SumYougGuy folds

Don-Emil folds

Mapys folds

** Dealing Flop ** [ 6c, 9c, 7d ]

Hero bets [$4.31 USD]

lologan raises [$10.12 USD]

Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkcall flop.

 

Intressant. Motivering?

 

Jag tror både check-call, Bet-call, CR-AI och Bet-push är lönsamma här men frågan är vad som är optimalt.

 

check-call är ju billig frågan är om jag får betalt om jag träffar.

 

Bet-call är ju biligare än bet-push och jag får ju oftast hyfsade odds att syna samt att potten är större om jag träffar och har lättare att få in mer pengar. Plus att jag har lite FE om jag bettar.

 

CR-ai är väl OK men jag gillar inte att jag faktiskt ger upp en chans att vinna potten direkt samt att jag delar ut gratiskort till någon som kanske sitter med AK eller nått skumt stegdrag.

 

Vad sätter ni fi på för range här när han raisar mig? Jag tänkte mig rätt mycket överpar, missade överkort eller drag (semibluff) samt naturligtvis set. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara 6max och då är det standard för mig att pusha där. Vet inte om man bör spela annorlunda FR.

 

Synar du där och färgen inte kommer på turn ställs du inför ett svårt beslut.

 

Pushar du flopp har du väl typ allt minst en coinflip och ofta bättre.

Med tanke på att hela handen utspelas från CO är det i realiteten en "shorthanded" hand som utspelas. Någon som spelar korrekt ska inte syna med en tightare range på knappen i det här läget än om samma scenario utspelades på ett 6max bord.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkcall flop.

Såhär spelar jag handen OOP på NL25 med motiveringen att jag har ett bra drag (pottkontroll) och inte vill skrämma bort någon som har ett sämre färgdrag eller ett par. Om jag leder ut blir jag oftast bara raisad av triss och tvåpar, då känns det som att jag har betat för värde och information (alltså inget bra).

 

Är motiveringen för att leda ut oop "Jag har allt som oftast bästa handen här och betar för värde"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär spelar jag handen OOP på NL25 med motiveringen att jag har ett bra drag (pottkontroll) och inte vill skrämma bort någon som har ett sämre färgdrag eller ett par. Om jag leder ut blir jag oftast bara raisad av triss och tvåpar, då känns det som att jag har betat för värde och information (alltså inget bra).

 

Är motiveringen för att leda ut oop "Jag har allt som oftast bästa handen här och betar för värde"?

 

Min motivering till att beta ut är att jag kan ta hem potten direkt utan att förbättra handen. Jag kan få bättre händer att folda samt att jag inte ger gratiskort till tex JT här. Händer som är bättre som kan folda kan vara AK 56 22 eller liknande. Vill inte ge gratiskort till tex KQ, QJ, JT tex. Färgdrag och liknande synar ändå oftast en gata (speciellt på microlimit) så finns ingen anledning att checka för att "få med dem".

 

Enda anledningen till att checka är väl om vi vill CR-semibluffa? eller finns det bättre skäl o checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...