grebgokz Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Vill bara kolla min linje här. Får för mig att jag kanske spelar den snett. Killen är 15/5/5 Edit: handconvertern fubar blindsordningen. Jag är CO och fi är BTN ***** Hand History for Game 1359642644 ***** $50.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 12, 11:18:49 ET 2008 Table Turbo TH 94 (Real Money) Seat 8 is the button Seat 2: SumYougGuy ( $50.00 USD ) Seat 10: Hero ( $47.75 USD ) Seat 1: lologan ( $77.98 USD ) Seat 3: Don-Emil ( $15.53 USD ) Seat 4: asucar ( $43.85 USD ) Seat 5: __VR__ ( $46.85 USD ) Seat 6: oufouf ( $72.10 USD ) Seat 7: Mapys ( $85.85 USD ) Seat 8: Dr.Furman ( $127.04 USD ) SumYougGuy posts small blind [$0.25 USD]. Don-Emil posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Qc Ac ] asucar folds __VR__ folds oufouf folds Mapys calls [$0.50 USD] Dr.Furman folds Hero raises [$2.25 USD] lologan calls [$2.25 USD] SumYougGuy folds Don-Emil folds Mapys folds ** Dealing Flop ** [ 6c, 9c, 7d ] Hero bets [$4.31 USD] lologan raises [$10.12 USD] Hero ???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnAhl Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Du floppar nöten... AI. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ypsil0n Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Spelar bara 6max och då är det standard för mig att pusha där. Vet inte om man bör spela annorlunda FR. Synar du där och färgen inte kommer på turn ställs du inför ett svårt beslut. Pushar du flopp har du väl typ allt minst en coinflip och ofta bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 checkcall flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Wp, om du ställde på floppen. Tycker rent allmänt att både check/raise och bet/push kan vara bra linjer, förutsatt att du spelar set enligt samma mönster. Men bet/push är nog standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tompalub Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 reraise och få in pengarna nu när du är OOP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 12 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2008 checkcall flop. Intressant. Motivering? Jag tror både check-call, Bet-call, CR-AI och Bet-push är lönsamma här men frågan är vad som är optimalt. check-call är ju billig frågan är om jag får betalt om jag träffar. Bet-call är ju biligare än bet-push och jag får ju oftast hyfsade odds att syna samt att potten är större om jag träffar och har lättare att få in mer pengar. Plus att jag har lite FE om jag bettar. CR-ai är väl OK men jag gillar inte att jag faktiskt ger upp en chans att vinna potten direkt samt att jag delar ut gratiskort till någon som kanske sitter med AK eller nått skumt stegdrag. Vad sätter ni fi på för range här när han raisar mig? Jag tänkte mig rätt mycket överpar, missade överkort eller drag (semibluff) samt naturligtvis set. Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Spelar bara 6max och då är det standard för mig att pusha där. Vet inte om man bör spela annorlunda FR. Synar du där och färgen inte kommer på turn ställs du inför ett svårt beslut. Pushar du flopp har du väl typ allt minst en coinflip och ofta bättre. Med tanke på att hela handen utspelas från CO är det i realiteten en "shorthanded" hand som utspelas. Någon som spelar korrekt ska inte syna med en tightare range på knappen i det här läget än om samma scenario utspelades på ett 6max bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Blixtställ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LegalizeIt2 Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 checkcall flop. Såhär spelar jag handen OOP på NL25 med motiveringen att jag har ett bra drag (pottkontroll) och inte vill skrämma bort någon som har ett sämre färgdrag eller ett par. Om jag leder ut blir jag oftast bara raisad av triss och tvåpar, då känns det som att jag har betat för värde och information (alltså inget bra). Är motiveringen för att leda ut oop "Jag har allt som oftast bästa handen här och betar för värde"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 12 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2008 Såhär spelar jag handen OOP på NL25 med motiveringen att jag har ett bra drag (pottkontroll) och inte vill skrämma bort någon som har ett sämre färgdrag eller ett par. Om jag leder ut blir jag oftast bara raisad av triss och tvåpar, då känns det som att jag har betat för värde och information (alltså inget bra). Är motiveringen för att leda ut oop "Jag har allt som oftast bästa handen här och betar för värde"? Min motivering till att beta ut är att jag kan ta hem potten direkt utan att förbättra handen. Jag kan få bättre händer att folda samt att jag inte ger gratiskort till tex JT här. Händer som är bättre som kan folda kan vara AK 56 22 eller liknande. Vill inte ge gratiskort till tex KQ, QJ, JT tex. Färgdrag och liknande synar ändå oftast en gata (speciellt på microlimit) så finns ingen anledning att checka för att "få med dem". Enda anledningen till att checka är väl om vi vill CR-semibluffa? eller finns det bättre skäl o checka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 12 December , 2008 Rapport Share Postad 12 December , 2008 Du bör väl spela en såpass stark draghand som FD+2 överkort som ett set för att få in drag i din range. Så hur du spelar handen beror helt hur du spelar set imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 DEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGG!!!!!!!! Varför spela den pre om man inte vill dega nötigaste floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 Snarare check-fold med tanke på stackdjupen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 Snarare check-fold med tanke på stackdjupen Jag hoppas du skämtar. Stackdjupet är ju inte ens 100BB då Hero startar med $47. Bet/push är min linje här. Och nu när Fi höjde är det bara att stacka av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
handmadegod Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 Ja som spelad pushar jag alla dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popoffer Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 Nuts, shove, ship. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quicker Postad 13 December , 2008 Rapport Share Postad 13 December , 2008 All in, Läs om fold equity. http://www.bluffmagazine.com/onlinefeature/gbucks.asp Have a nice day! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grebgokz Postad 15 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2008 OK här kommer resultatet. jag pusha och han visa 66 för set och jag drog inte ut. Tror push är bäst här men frågan är om man kan/ska spela annorlunda innan den punkten. Nåväl jag begick, vad jag förstår från svaren, inget allvarligt fel i handen. Tackar tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts