Tottyville Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Hur kan man spela LAG som totty säger och raisa med ALLA händer och sedan valuebetta en masa? Varför skulle du inte kunna göra det? Dom skriver praktiskt taget i chatten när du ska sluta beta för dom har en starkare hand. Annars lägger dom sig. Eller så betalar dom gärna av för att se sina drag medan du pottar. Däremot när de träffar sina TP's som dom vill stacka "den där jobbiga killen som raisar allt" så har du då och då klonkat in ngt bättre. Då ere valuetown direkt. Överbetta fungerar mycket bra det med, t.om. på rivern. Citera
cazacu Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 När man sitter och lirar tex 1/2 på svs. Man spelar upp sig stadigt, aggressivt på bra starthänder. Problemet e ju att folk synar och raisar till höger och vänster. Ett exempel: Köper in med 100 spänn spelar bra händer och kommer upp i 200. Får AK, bettar pott, flop typ KJ9. Så bettar man igen och FI ställer. Jag synar och FI visar J9 eller QT. Liknande har hänt 10000 ggr. Hur undviker man? folk e ju så lösa, ska man gå upp i nivå för att slippa skiten lr? elelr skall man folda varje gång med top-pair när man blir reraisad all in? Blir så jävla tiltat, hoppas ni fattar:) du betar pot med AK , flopp KJ9 , du betar o han ställer med QT, händer detta bara på lowlimit?? Citera
gabrelito Postad 16 December , 2008 Författare Rapport Postad 16 December , 2008 du betar pot med AK , flopp KJ9 , du betar o han ställer med QT, händer detta bara på lowlimit?? Nja, det vet jag inte. Jag var väl lite förbannad när jag skrev första inlägget så det var väl itne helt genomtänkt. Exemplet var väl inte helt hundra heller men folk synar med händer som man "bör" folda och träffar konstiga saker på floppen som man inte räknar med. Bettar man igen och dom missat så vinner man lite pengar. Träffar dom förlorar man så mycket. Bara det jag menar:-) Citera
Jerico Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 Ändra din turnlinje då, betfolda eller checka och inducera bluffar. Citera
Upgrade Postad 16 December , 2008 Rapport Postad 16 December , 2008 När du bettade med AK och han ställer, vad satte du honom på? Citera
gabrelito Postad 16 December , 2008 Författare Rapport Postad 16 December , 2008 När du bettade med AK och han ställer, vad satte du honom på? Det är det som är problemet, han och ett par till hade spelat i princip alla händer. Därför väntade jag på något vettigt och därför känns det segt att lägga den. Som han spelat tidigare så trodde jag iallafall att jag hade det. Klart man kanske vinner i längden mot sånna spelare men jag blir förbannad och kanske tiltar lite. Får la jobba bort det och ta till mig era tips. Citera
cluelessrookie Postad 17 December , 2008 Rapport Postad 17 December , 2008 Det kan givetvis skilja på olika pokerrum men där jag spelar (micro, FR, NL) så är miniräjsen mycket ofta floppat set eller färdig färg/stege. Det väsentliga är att själv hitta mönstren på det/dom ställen man spelar. /Clueless blixtsyn med två hjärter på bordet e ju självklart färgdrag men den andra? e d också drag, eller varför miniraisa där? Citera
Recommended Posts