Gå till innehåll

Virtanen förlorar miljon på börsen


JoeFalk

Recommended Posts

Är det ingen på pf som har anknytning eller känner ngn på virtanens bank som kan bekräfta mina teorier om att hans förluster är en stor jävla bluff/reklam jippo :lol:

 

Belöning utlovas!

 

Jag skulle också vilja se en redovisning av de 1.2 miljonerna han sägs ha förlorat. Har stått lite olika om det där, men vad fan har han spekulerat i? Han har väl dessutom inte superhög lön från tv8? Hur fick han ihop stålarna? Jag skulle nog kunna tänka mig att läsa boken i jul, men hoppas hellre att tomten kommer med Håkan Hellström: texter om ett popfenomen eller The Heroin Diaries av Nikki Sixx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja se en redovisning av de 1.2 miljonerna han sägs ha förlorat. Har stått lite olika om det där, men vad fan har han spekulerat i? Han har väl dessutom inte superhög lön från tv8? Hur fick han ihop stålarna? Jag skulle nog kunna tänka mig att läsa boken i jul, men hoppas hellre att tomten kommer med Håkan Hellström: texter om ett popfenomen eller The Heroin Diaries av Nikki Sixx.

 

Nästan alla programmledare har hyfsat hög lön.

Att spara ihop några mille ska inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns en artikel, utklipp ur hans nya bok och intervju på aftonbladet.se om det idag. studio virtanen är underhållande och han verkar va en sympatisk och skön kille imo. i intervjun skriver han att han investerade stor del av pengarna i olja - som bara föll och föll på den tiden.

 

anmärkningsvärt beskriver han sig själv som pank men "får troligtvis ha kvar lägenheten". att ha 1.2m i net worth när man är över 35-40 och dessutom jobbar väldigt mkt i media är väl inte särskilt otroligt heller... ? sedan vet man ju inte om han belånade depåerna på den tiden.

 

verkar som han skriver att han har fått en skattesmäll på 400tkr som ska in också. hoppas boken säljer, utdraget var skönt iaf. orkar inte leta upp länken :-D den hamnar nog på min önskelista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla programmledare har hyfsat hög lön.

Att spara ihop några mille ska inte vara några problem.

 

Jo, jag vet att många programledare tjänar bra. Virtanen är inte Adam Alsing i tv-världen. Blir lite som att säga att alla fotbollspelare har hyfsat hög lön. Tjänar man 500k före skatt finns det inte så mycket att lägga undan när alla krognotor är betalda. Vad jag trodde om Virtanens lön var att han låg kring de här siffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänar man 500k före skatt finns det inte så mycket att lägga undan när alla krognotor är betalda.

 

Ungefär den lönen jag skulle gissat på också.

Har dock inte svårt att se hur det skulle vara några större problem att få ihop ett antal miljoner om man haft den lönen i 20års tid+ränta+ev aktievinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan alla programmledare har hyfsat hög lön.

Att spara ihop några mille ska inte vara några problem.

Han har inte sparat ihop en mille, jag har spekulerat ihop en mille på bören. Med överbelåning och röta i uppåtgående trend så går det "enkelt" - lika "enkelt" om man snabbt förlorar den genom att ligga överbelånad när börsen rasar 40% på ett år.

 

Han har ju skrivit om hur det gick till på DI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna ner dig nu...har han tjänat 500k i 20 års tid? Har jag i alla fall svårt att tro. Den aktuella kanalen han jobbar på existerade väl inte ens för 10 år sedan?

 

Och hur mkt skatt blir det på 500 k brutto? Nej, ett antal miljoner låter klart överdrivet att han skulle kunnat spara ihop. Teoretiskt k a n han ju ha tjänat mkt på aktieklipp, men presentera hellre bevis än spekulera!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du att han varit programledare i 20 år, och varför tror du att han skulle ha samma lön för 20 år sedan?

 

Ursäkta mig men är du dum i huvudet?

 

Är jag dum i huvet för att jag inte följt Virtanens karriär i 20års tid???

Har väl annat för mig.

 

Känner dock till att en viss Virtanen skrev/skriver i aftonbladet.

Om det nu är samma Virtanen så lär den killen ha tjänat mycket bra under lång tid.

 

För övrigt var det inte jag som påstod att han jobbat ihop den miljonen från början.

 

Lägg ner erat skitsnack istället. 1,2mille är inte precis någon monstersumma i dagens sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag dum i huvet för att jag inte följt Virtanens karriär i 20års tid???

Har väl annat för mig.

 

Känner dock till att en viss Virtanen skrev/skriver i aftonbladet.

Om det nu är samma Virtanen så lär den killen ha tjänat mycket bra under lång tid.

 

För övrigt var det inte jag som påstod att han jobbat ihop den miljonen från början.

 

Lägg ner erat skitsnack istället. 1,2mille är inte precis någon monstersumma i dagens sverige.

 

Det är klart det är samma Virtanen. Från Hammar-Wikingsson-Steen-Bjurman-Virtanen eran på Aftonbladet. Virtanen var ju vad Betnér kallar "Aftonbladet ska alltid ha en tjock kille i New York som berättar om den stora världen från sin lägenhet på 33e våningen", före Bjurman.

 

Edit: han är bara 37år. Han har tjänat bra, men inga monstersummor. Var väl chef på AB Nöje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag göra en sökning på "nästan alla programledare i Sverige"?

 

Mongo?:lol:

 

Det är bra om man kollar upp saker istället för att sitta som någon jävla apa i ett forum och säga:

Killen som konstant är snett ute har talat.

 

Du påstår att jag är snett ute, men klarar inte av att förklara var jag skulle haft fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra om man kollar upp saker istället för att sitta som någon jävla apa i ett forum och säga:

 

Du påstår att jag är snett ute, men klarar inte av att förklara var jag skulle haft fel.

 

Mongo OCH apa...är inte det lite av övertramp, Dr?

 

Förresten säger du ju själv att du har viktigare saker för dig än att kolla upp V:s karriär 20 år bakåt..alltså har du inte kollat upp saker något vidare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mongo OCH apa...är inte det lite av övertramp, Dr?

 

 

Det var ju han som startade det hela...

 

Förresten säger du ju själv att du har viktigare saker för dig än att kolla upp V:s karriär 20 år bakåt..alltså har du inte kollat upp saker något vidare..

 

Hade iaf läst aftonbladet någon gång under åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra om man kollar upp saker istället för att sitta som någon jävla apa i ett forum och säga:

 

Du påstår att jag är snett ute, men klarar inte av att förklara var jag skulle haft fel.

 

Du tycker alltså att jag ska kolla upp "nästan alla programledare i Sverige" på ratsit? I min värld är det den som påstår något som bör "kolla upp saker", i det här fallet du.

 

Då förklarar jag väl var jag tycker du har fel. Du hävdar att nästan alla programledare i Sverige har så pass hög lön att det inte ska vara några problem med att spara ihop några miljoner. Jag anser att du är totalt snett ute med det påståendet. Fundera en stund över antalet programledare i de kommersiella kanalerna jämfört med antalet programledare hos SVT1, SVT2, Barn- och Kunskapskanalen, SVT24, SVT Europa, Utbildningsradion, P1, P2, P3, P4, alla lokalradiostationer, alla Sveriges lokal-TV-kanaler, TV4:s lokalredaktioner mm. Funderat klart än? Finns inte en sportmössa att en snubbe som leder ett barnprogram på statlig radio kan spara ihop några miljoner utan problem. Kort sagt, du har fel. De enda programledare som tjänar riktigt bra är de allra mest kända programledarna i de kommersiella TV-kanalerna.

 

För övrigt är det bara pinsamt när du kallar mig "jävla apa" och "mongo". Men vänta, det kanske var dina huvudargument?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förklarar jag väl var jag tycker du har fel. Du hävdar att nästan alla programledare i Sverige har så pass hög lön att det inte ska vara några problem med att spara ihop några miljoner.

 

Kanske är dags att repetera svenskalektionerna, för så exakt har jag aldrig skrivit någonstans.

 

Det jag skrivit är:

 

1, Nästan alla programledare har hyfsat hög lön

Ser inte var jag skulle ha fel i det påståndet.

Tjänar de inte miljoner som Alsing så nog fan tjänar de mer än svensson iaf, eller hur?

 

Du tar även upp programledare för P1, P2, P3, lokalradio av någon anledning jag inte begriper.

 

 

2, Att spara ihop några mille (För Virtanen.) ska inte vara några problem

 

Hur du får det till:

Du hävdar att nästan alla programledare i Sverige har så pass hög lön att det inte ska vara några problem med att spara ihop några miljoner. Jag anser att du är totalt snett ute med det påståendet.
vet jag inte.

 

Du tycker alltså att jag ska kolla upp "nästan alla programledare i Sverige" på ratsit? I min värld är det den som påstår något som bör "kolla upp saker", i det här fallet du.

 

Ok, var har jag bett dig att kolla upp "nästan alla programledare" på ratsit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...