Gå till innehåll

AB.se - Ännu ett poker-sm


Hoit

Recommended Posts

Det är väl inget fel i att skapa debatt, och kanske inte heller att göra en "marknadsföringskupp" på detta. Jag ogillar dock texten som ligger på hemsidan om turneringen, som ganska solklart kan appliceras på ett "Svenskt Mästerskap", dock inte ett "Stingbet Mästerskap". Jag hade även föredragit om ni hört av er till oss, istället för att bara lägga ut den.

 

"Vi tror att Sverige vill ha pokerprofiler och genom ett så högt inköp på €5000 så ska vi kunna kora Sveriges pokerstjärna 2008, vi är övertygade om att det kommer vara ett av Sveriges toppnamn som kommer stå överst denna gång – säger företrädarna på Stingbet.

 

Vi gör detta för att det har diskuterats på pokerforum och i proffsbloggar om hur vi ska få fram den bästa pokerspelaren, låga inköp har givit oss olika segrare varje år och spelet har mer handlat om tur än om skicklighet och många proffs väljer att inte spela på grund av strukturerna vilket har vattnat ur SM som koncept, vi vill med detta ta tillbaka poker SM som ett bevis på att man verkligen är bäst i Sverige på poker – Säger PeterAuer"

 

Jag tycker att SVEPOF ska utse den officella Svenska Mästaren men som det ser ut idag så vill ju till och med Unibet slutföra Svenska Spels SM trots att Unibet själva precis utsett en svensk onlinemästare.

 

Det är för mig helt sjukt när jag antar att SVEPOF skrivit något avtal med Unibet. Helt plötsligt efter genomförd tävling så stöttar dom Svenska Spels konkurrerande SM-tävling. Mycket märkligt....

 

Jag har inte sett något uttalande från SVEPOF om Unibets ställningstagande. Det är en av anledningarna till att vi på Stingbet nu arrangerar ett annat mästerskap. Reaktionerna på vår turnering lät sig dock inte väntas på utan blev fördömt av SVEPOF. Debatten är igång och något måste göras. Kanske dags att sätta ihop en arbetsgrupp om just SM-statusen och hur det kan anordnas. Pokerförbundet behöver hjälp för att överleva.

 

//P. Auer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den här turneringen har skapats för att väcka debatt och samt att en turnering med hög insats saknas. Vi vill ha pokerprofiler som vi kan se upp till precis som vi ser upp till golfspelare eller hockeyproffs.
Nog for att det ar lite kul med hoga inkopsturneringar, men det ar ju smatt bisarrt att vilja ha pokerstjarnor pa samma satt som i idrott nar det helt och hallet gar emot spelets natur.

 

Ah ja, gl med marknadsforingen.

 

For ovrigt anser jag att den enda ratta spelformen ar 3/7-potlimit hold'em, da det ar langt mer skicklighetskravande an nolimit. Helst med 800bb i startstack, ante och morkperioder pa 3 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för mig helt sjukt när jag antar att SVEPOF skrivit något avtal med Unibet. Helt plötsligt efter genomförd tävling så stöttar dom Svenska Spels konkurrerande SM-tävling. Mycket märkligt....
Du ser inte skillnaden mellan "stötta" och "vrida runt kniven"?

(Det var för övrigt fyra sajter till som ringde mig på kvällen och ville göra samma sak, och dessa ville garanterat inte stötta).

Kanske dags att sätta ihop en arbetsgrupp om just SM-statusen och hur det kan anordnas. Pokerförbundet behöver hjälp för att överleva.

Mening två håller jag med dig om. Mening ett är enkelt att fixa - gå med i styrelsen bara.

 

Det är nu två sajter (Stingbet och SvS) som inte respekterar Svepof. Resten står bakom, eller går i alla fall inte till direkt angrepp. Jag tycker bara att det är konstigt att just ni gör det, med tanke på intressebilden i bolaget (finns ju gamla SM-mästare där från forntiden).

 

Hur mycket är garanterat i er turre, och hur mycket added?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser inte skillnaden mellan "stötta" och "vrida runt kniven"?

(Det var för övrigt fyra sajter till som ringde mig på kvällen och ville göra samma sak, och dessa ville garanterat inte stötta).

 

Mening två håller jag med dig om. Mening ett är enkelt att fixa - gå med i styrelsen bara.

 

Det är nu två sajter (Stingbet och SvS) som inte respekterar Svepof. Resten står bakom, eller går i alla fall inte till direkt angrepp. Jag tycker bara att det är konstigt att just ni gör det, med tanke på intressebilden i bolaget (finns ju gamla SM-mästare där från forntiden).

 

Hur mycket är garanterat i er turre, och hur mycket added?

 

Vi är en relativt sett liten site och vet inte hur stort intresset är så vi kan inte göra som Pokerstars att garantera 1M$ med vetskap om att prispoolen kommer överstiga det garanterade beloppet.

 

Däremot så tar vi ingen rake utan allt går till prispoolen. Entraction ville ta 9% vilket är väldigt mycket men vi skjuter till så att raken ska vara 0.

 

Jag har också personligen kontaktat Peder för att erbjuda hjälp med idéer. Vi har som du vet många erfarna pokerspelare knutna på ett eller annat sätt till oss så jag tror att vi kan bidra som bollplank eller i en arbetsgrupp.

 

Att vi inte respekterar SVEPOF stämmer inte. Det tycker jag att vi klargjort tydligt nu.

 

//P. Auer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att SVEPOF ska utse den officella Svenska Mästaren men som det ser ut idag så vill ju till och med Unibet slutföra Svenska Spels SM trots att Unibet själva precis utsett en svensk onlinemästare.

 

Det är för mig helt sjukt när jag antar att SVEPOF skrivit något avtal med Unibet. Helt plötsligt efter genomförd tävling så stöttar dom Svenska Spels konkurrerande SM-tävling. Mycket märkligt....

 

Jag har inte sett något uttalande från SVEPOF om Unibets ställningstagande. Det är en av anledningarna till att vi på Stingbet nu arrangerar ett annat mästerskap. Reaktionerna på vår turnering lät sig dock inte väntas på utan blev fördömt av SVEPOF. Debatten är igång och något måste göras. Kanske dags att sätta ihop en arbetsgrupp om just SM-statusen och hur det kan anordnas. Pokerförbundet behöver hjälp för att överleva.

 

//P. Auer

 

Alltså, hade det varit så att Unibet hade genomfört SS-SM för att stötta Svenska Spel, då hade det som du säger varit helt sjukt. Nu är det ju som gdaily säger inte så, dom vrider runt kniven och du är nog den första jag hört som tolkar det på så sätt. Unibet gör i mina ögon samma sak mot Svenska Spel, som ni gör mot oss i Pokerförbundet, en marknadsföringskupp (ja, deras kupp är grövre, men principen densamma).

 

Inga problem, ordna du fram några bra namn att sitta i en arbetsgrupp för hur SM ska anordnas, så ordnar vi det. Det hade inte varit några problem tidigare, och är inga problem nu.

 

Skickar med en lite OT länk som tydligt pekar på Unbets vilja att stötta Svenska Spel, ngn mod får ta bort om den inte anses passa.

 

http://www.hycklalagom.se/start.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, hade det varit så att Unibet hade genomfört SS-SM för att stötta Svenska Spel, då hade det som du säger varit helt sjukt. Nu är det ju som gdaily säger inte så, dom vrider runt kniven och du är nog den första jag hört som tolkar det på så sätt. Unibet gör i mina ögon samma sak mot Svenska Spel, som ni gör mot oss i Pokerförbundet, en marknadsföringskupp (ja, deras kupp är grövre, men principen densamma).

 

Inga problem, ordna du fram några bra namn att sitta i en arbetsgrupp för hur SM ska anordnas, så ordnar vi det. Det hade inte varit några problem tidigare, och är inga problem nu.

 

Skickar med en lite OT länk som tydligt pekar på Unbets vilja att stötta Svenska Spel, ngn mod får ta bort om den inte anses passa.

 

http://www.hycklalagom.se/start.php

 

 

Bra!

 

Jag ska börja ragga bra namn med en gång. Jag mejlar dem på info@svenskapokerforbundet.se så fort jag fått godkänt från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Blev möjligtvis Auer som satt där, ensam, kanske lite ledsen. Kan faktiskt känna med honom, så här efteråt. Det var väl tänkt att bli något speciellt, kanske något lite mer vågat från Stingbets sida.

Så blir det helt tvärtom, väldigt dålig reklam för siten, samt en Auer som inte ens får spela sin turnering. Kanske hade han väntat på detta i månader, år? Han såg ett smörgåsbord av fiskar som hade kvalat sig in för att ta ett skott. Han hoppades, in i det sista. Det ska han vara stolt över.

Jag hoppas att Peter Auer får en ny chans, och att det går bättre för honom och Stingbet nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...