Gå till innehåll

Lämnade syrran vid datorn!

Stridsman

Recommended Posts

Detta hände ikväll;

Efter att jag börjat lira på en Multitableturnering med runt 60 deltagare fick jag lov att gå bara efter 10 minuter för att hinna på bion och hämta ut biljetter och för att sedan sen filmen, tyvärr hade jag inte tänkt på detta när jag anmälde mig till turneringen därför dubbelbokningen.

Tyckte därför det var lite synd att kasta bort pengarna så jag funderade vad jag skulle göra, fick då idéen att be min lillasyster på 14 år spela den åt mig. Hennes poker kunskaper är ganska basic, sett WPT någongång, tittat på när jag spelat ibland och nångång spelat med mig hemma. Hon undrade hur hon skulle spela men jag sa bara spela som du själv känner för, och nånting om att A-5 offsuit inte är någon höjdarhand.

När jag väll kommit fram till bion och hämtat biljetterna och hunnit fixa popcorn osv osv ringer jag hem och kollar hur det går, tror det hade gått ungefär en timme. Hon svarar och helt överraskat är hon kvar i turneringen på en 10:e plats, då hör jag henne säga till mig vad är det du brukar kalla någon när dom spelar dåligt? Tomte svarar jag.

Sen blir det tyst och efter ett tag svarar hon: Nu tog jag en tomtes pengar, så nu är jag typ 3:a. Skrattade lite och la på för att filmen började.

Filmen sågs klart och det var dags att vända hem, tänkte inte alls på turneringen. Kom hem och funderade inte kunde hon ha vunnit, då hör jag syrran skricka på mig. Kliver just in på hennes rum då hon säger: Du jag vann hela turneringen, så nu är du skyldig mig 1000 kronor gå ut för jag skall sova....

Så nästa gång ni inte hinner spela klart, be något syskon sätta sig där, det ända som är synd är att deras rake på 100% kanske inte är så bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm :D min syrra är 12 år, hon har kollat på lite

WSOP, så hon känner till uttryck som All in :D så han hade nog åkt

på 5 minuter med 7 - 2 off ;)

nej :D grattis, tycker din syster ska få hela slanten bara för att pointera,

hon gjorde hela jobbet till dig, personligen tror jag inte du hade vunnit den

inget illa menat, men det var bara meningen att hon skulle vinna :D

have fun man! trevligt inlägg så här dax när inte mycket händer :D

Länk till kommentar

Hehe har frågat ut hon lite om någon speciell hand, tydligen hade hon avgjort genom att syna en all in med 8d 9d med bordet 6d-7d-x, hon hade haft outsen enligt hon, nu undrar jag bara vem hon lärt sig det av ?!?

Skall ge hon pengarna så fort jag cashar ut det är hon värd :)

Länk till kommentar

Hehe har frågat ut hon lite om någon speciell hand, tydligen hade hon avgjort genom att syna en all in med 8d 9d med bordet 6d-7d-x, hon hade haft outsen enligt hon, nu undrar jag bara vem hon lärt sig det av ?!?

Är det detta man kallar för naturbegåvning? :D

Länk till kommentar

Det är nog väl investerade pengar. :lol:

Länk till kommentar