Gå till innehåll

Mina 20 minuter med Betway...och SISTA 20 minuter


jonash72

Recommended Posts

Men, om jag ser tvåpar alla gånger, då lär jag få svårt?

Tror du får syn av drag och hjältesyner som tror du har drag. Kanske kan vara bättre att syna och få in det på blank turn iofs. Nu kommer ju sämsta turnkortet i leken, och vi får nästan räkna med att vi är slagna givet tidigare action.

Eh...jag kan nog nämna spelare som är bättre än alla på Pokerforum som höjer olika belopp varje gång. En av pokerforums mest omhuldade pojkar (mrdawwe) höjer olika i princip varje gång...Men då är det ok?!

Jag har varken spelat mot eller railat dawwe, men jag tycker det är dåligt att variera preflopsizningen.

Okej...men du...jag railar ganska ofta HU borden både på SvS och andra ställen, och....mina spel skiljer sig ju inte direkt mycket mot vad man ser på betydligt högre nivåer än det här...Dvs...det är ok för vissa men inte andra att spela like halvcrazy? Jag menar det är en rätt fin linje mellan genialisk och dåre. Denna gången blev jag dåren, skulle Ivey ha gjort samma sak och vunnit två utav dem tre händerna jag postade hade ni sagt genialiskt, för han var ju favorit....

Man ska oftast ha en stark read för att göra crazy spel, många av de jag gör är direkt dåliga, men de bygger oftast på foldequity mot fiendens range. Sen rekomenderar jag inte att du tar efter de spelen som sker på högre nivåer om du inte förstår varför de fungerar och i vilka situationer de är bra.

 

Nu fick du in det ganska bra med A3 mot fiendens hand, men jag antar (utan att känna till fi) att du är rätt så krossad av hans range.

 

JT så får du in 2/3 med 0% equity.

 

Q8 får du in det med 38% (?) equity och det är verkligen det mesta som du någonsin kommer ha när du blir synad där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varken spelat mot eller railat dawwe, men jag tycker det är dåligt att variera preflopsizningen.

 

 

Jag spelar knappt HU alls och antar att det är HU du menar. För annnars tycker inte jag att man i regel kan säga att det är fel att ha olika preflopraise.

Jag anpassar det väldigt mycket efter motståndaren. Det handlar nog mest om att isf. ha en plan och veta varför man höjer olika mycket. Och såklart kör jag min standardraise för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är inte världens snyggaste händer här. Men jag tror många av er som kommenterar inte spelar HU? Jag kanske har fel. Men allifall, visst man kan spela HU tight och stabilt. Då vinner man såklart. Men det är värt så mycket mer om man får motståndaren tiltad och gående i maskin. Man vill inte vinna ett inköp, man vill vinna hela hans rulle på siten. Och det gör man när motståndaren är i maskin.

 

Och ett utmärkt sätt att göra det är att gambla med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar knappt HU alls och antar att det är HU du menar. För annnars tycker inte jag att man i regel kan säga att det är fel att ha olika preflopraise.

Jag anpassar det väldigt mycket efter motståndaren. Det handlar nog mest om att isf. ha en plan och veta varför man höjer olika mycket. Och såklart kör jag min standardraise för det mesta.

Jag pratar rent generellt, jag själv spelar också HU väldigt sällan, och varierar inte storleken på mina preflopraisar någonting shorthanded heller, jag har provat att variera lite beroende på position, men finner att det ger så lite (om något) att det inte är värt mödan. Ibland kan jag även isolera en fisk med en större raise, men när jag är först in i potten ser jag ytterst få situationer där det är bra att frångå sin standardraise.

 

Ge gärna exempel på situationer där du frångår din standardraise först in (om du gör det) och motivera varför det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast gäller det när man möter väldigt gamblingvilliga personer som ser en stor preflopraise som mer värde för de att syna då potten byggs större.

Då höjer jag gärna 4-4.5 BB med stora händer då FI ofta tror att det är bluff.

 

Har ingen statistik på det, men har fått för mig att det tillräckligt ofta fungerar för att vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vilka händer slår du på rivern?

 

Hand 2: Bluffar du på floppen? Vad är din plan för vidare spel i handen?

 

Hand 3: Finns inget att analysera, kamaikaze all-in.

 

Mitt bästa tips är att du tänker igenom varför du tar varje beslut i varje given situation och att du försöker ha en plan för vidare spel i handen. Tänk hela tiden (minst) ett steg framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vilka händer slår du på rivern?
Jag satte honom på en bluff faktiskt, då jag trodde att han hade mig på bluff. Det var baserat på en del tidigare händer. Fel läst helt enkelt. Men, den handen hade jag aldrig kommit ifrån, och int ehan heller som han spelade. Det enda sätt jag kunnat spara stacken var att lägga pre eller på flop. Fanns liksom inte i min bok. Borde det kanske ha gjort..

 

Hand 2: Bluffar du på floppen? Vad är din plan för vidare spel i handen?

Den handen är jag helt säker på att han har precis det han sen visar upp, eller snarlikt. Jag satte honom på två picture cards, varav ett högt hjärter, och då visste jag att jag ledde, om än marginellt. Kanske fel beslut, men jag leder. Det är därför jag postar den handen. Jag skulle isåfall ha gått allin direkt, och hade absolut kunnat spara en del av stacken med att lägga på turn när färgen kommer. Men, det förändrar inte utgången av handen, han hade åkt med där med.

 

Hand 3: Finns inget att analysera, kamaikaze all-in.
Agree, men det var liksom symptomatiskt för hela vår session.

 

Mitt bästa tips är att du tänker igenom varför du tar varje beslut i varje given situation och att du försöker ha en plan för vidare spel i handen. Tänk hela tiden (minst) ett steg framåt.

Skall börja med att köra en något tightare linje tidigt, men när jag känner att jag leder så tänker jag nog köra på hårdare. Några av händerna ger jag han odds att syna iom att jag inte pushar. Sen att det hade gått likadant oavsett är ju av mindre betydelse, men då hade jag iaf spelat det mer korrekt.

 

 

Sen vad gäller HU så är det helt annat än 5-6 manna eller fullt 10manna. Jag varierar betsizen för att sätta lite "myror" i huvudet på folk. Och, lite udda moves behöver man ha där, dilemmat var att tajmingen denna gång, samt en del betstorlekar var fel. Så det skall jag analysera mer. Men, jag tänker köra lägre limits som nån sa först. Jag är ju lite nybörjare på HU än så länge, milt uttryckt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dawwe minraisar väl alla knappar hu?

 

På ett 100/200 bord så ser jag ofta raise i stil med 600, 777, 654,32 etc etc. Dvs, han varierar dem ganska friskt, iallafall då jag kikat på när han spelar.

 

Det var dock en månad eller så sedan jag såg honom sist, så jag skall int svära på att det ser likadant ut nu.

 

mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrdawwe är i princip online busto jämfört med vad du verkar tro. senaste blogginlägget var han nere på 15k$ igen mot för 100k$...

 

in before 'rofl onlinebusto???'... mrdawwe är en varians-maskin och är knappast någon man ska ta efter då han har utvecklat en ganska egen-spelstil som kanske passar för just honom.... e lite som att jag ska försöka mig på CTS aka soulreader calls med Q hög för 150bb på river ... blir inte så profitabelt i längden för mig skulle jag tro, detta är en vild chansning... men jag tror inte jag hittar soulread callsen lika ofta som CTS.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

istället för att kolla på high stakes-bord så bör du nog kolla på de som slår NL50 och lära av dem.

 

+1 dina "analyser" känns ganska insnöade också.

 

Hand 1: Varför checkar du bakom turn när du re-raisat flop? Varför miniraisar du flop?

 

Hand 2: Varför höjer du till 80 med 60 bakom, varför degar du inte själv?

 

Hand 3: Varför pusha Q8o för >100bb, varför bettar du inte normalt och får honom att släppa alla händer han viker för push (typ) och kan själv lägga mot alla händer han skeppar. Betta 50ish flop, om han synar och den turnen kommer kan du dega för en till pottbet och han kan inte syna med något drag i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...