Gå till innehåll

Moneybookers problem


Alow

Recommended Posts

Tjenare,

 

Jag har ett moneybookers konto, som vi skapade i min fars namn när jag var minderårig.

Problemet är nu att jag börjar ha rätt mycket pengar på det kontot, och min limit är tyvärr för låg.

Kan jag höja den fast det inte står i mitt namn på nåt sätt? Eller kommer det bli problem?

Tror du man kan fråga supporten om man kan ändra till sina egna personuppgifter?

 

Vad blir enklast för mig? Att verifiera sitt kreditkort går absolut fortast, men funkar det? Tror ni jag kan använda mitt kort till moneybookers kontot som står i ett annat namn?

 

Edit: Gick inte att använda andras kreditkort.

 

Detta har jag att använda Remaining 185.84 USD [increase]? Kan jag då tex skicka nästan alla pengar till ett annat konto, som jag skapar i mitt namn? Eller går det enbart att skicka 185,84USD?

 

Sedan en fråga till, tror ni supporten går med på att ändra namn och födelsedatum till mitt eget? Eller kommer de låsa kontot omedelbart?

 

Eller kan jag göra som så att jag lånar farsans kreditkort, sätter in 1$ eller vad det är som behövs för att verifiera, sedan när det är gjort så för jag över alla pengar till mitt egna moneybookers konto. Tror ni det skulle gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där 185 dollarna måste ju vara insättning per 90 dagar eller?

Oavsett om det är det eller inte så borde det vara 90 dagar innan din outgoing limit nollställs så att säga.

Det du borde göra är ju att öppna ditt eget moneybookers konto och sega ut allt från moneybookers kontot 90 dagar i taget, om inte din pappa är med på fiolerna, då borde ni ju bara verifiera hans konto och sen skicka över degen, lätt som en plätt tar ju 1-2 dagar att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj limiten genom att verifiera adressen. Då kommer en brev med posten som innehåller en kod. Dock så borde du vara den som tar in posten om du vill hålla det privat från farsan.

 

Efter det kan du öppna ditt eget konton och skicka över pengar. Dock så hade jag skickat via någon pokersida istället, anledning är att båda kontona kan bli låsta när man skickar inom samma IP. Då måste man skicka in kopia på ID samt en räkning som visar sin adress. Då har du ännu större problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj limiten genom att verifiera adressen. Då kommer en brev med posten som innehåller en kod. Dock så borde du vara den som tar in posten om du vill hålla det privat från farsan.

 

Efter det kan du öppna ditt eget konton och skicka över pengar. Dock så hade jag skickat via någon pokersida istället, anledning är att båda kontona kan bli låsta när man skickar inom samma IP. Då måste man skicka in kopia på ID samt en räkning som visar sin adress. Då har du ännu större problem...

 

Okej, precis det du sa har jag gjort. Min limits höjdes plötsligt, så jag kunde skicka 1500$ till min egen moneybookers konto.

Men varför ska dem låsa båda konton för att dem har samma ip? Man måste väl få kunna ha ett varsitt konto i familjen?

Så om jag ska skicka pengar till en polare på skolan via moneybookers sedan gör vi det båda på skolansnätverk, låser dem kontona då? :shock:

 

Hursomhelst spelar det ingen roll om jag måste skicka in massa verifications grejer, så länge farsan slipper det, eftersom han inte gillar sånt här, och att jag använts hans namn förut.

Hoppas ingenting händer med någons konto, så är det lugnt, verifierar jag mitt och kör i från det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör inte vara något problem. Jag har loggit in och skickat mellan mitt & min mammas konto fram & tillbaka från samma dator. Dock är både min mammas och mitt konto verifierade på alla tillgängliga sätt.

 

Men jag har gjort det vid flertalet tillfällen utan att få något av kontona låsta.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör inte vara något problem. Jag har loggit in och skickat mellan mitt & min mammas konto fram & tillbaka från samma dator. Dock är både min mammas och mitt konto verifierade på alla tillgängliga sätt.

 

Men jag har gjort det vid flertalet tillfällen utan att få något av kontona låsta.

 

/#LOUDmouth#

 

Okej bra, då kan man vara rätt trygg. Men jag kanske kan vänta mig att man måste verifiera sitt konto? eller något av dem?

Fast egentligen borde inte det behövs egentligen, men kommer i alla fall verifiera mitt konto.

Fast jag har för mig att moneybookers är några man kan lita på, och att de inte låser konton hursomhelst, annans sak om det hade varit ett pokerskin, då hade jag inte varit det minsta säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...