Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

dessvärre har jag inga som helst reads på fi.. han är ny vid bordet och har inga stats på honom.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

Preflop: Hero is Button with Ad, Qc.

2 folds, CO calls, Hero raises, 2 folds, CO calls.

Flop: (5.40 SB) 4c, Qs, 2c (2 players)

CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls.

Turn: (5.70 BB) Kd (2 players)

CO bets, Hero calls.

River: (7.70 BB) 3s (2 players)

CO bets, Hero calls.

Final Pot: 9.70 BB

preflop:

standard

flop:

det är här jag undrar... vad tycker ni om en cap här? jag sätter honom inte på en 2a.. TPGK är troligast... kanske överspelat färgdrag..

nu när jag skriver det här så låter cap som ett bra alternativ..

kommer han sedan ut och betar på turn så synar jag ner till river..

* RP - QoS *

Postad

På flopp hadde jag cappat, möjliga händer som jag skulle sätta honom är JQs, KQ, flushdraw eller floppad set. Har han set så är det bara att betala av, skulle nog spela handen exakt likadant eftersom K skulle skrämma mig.

Postad

Jag hade cappat floppen. Mycket för att stärka upp min HD de gånger jag cappar med färgdraget för gratis kort, men också för att jag är van vid snubbar som skulle kunna spela KQ eller QJ (eller Q9o) på det där sättet, vilket nog till viss del beror på att jag inte tvekar på att cappa med färgdraget eller höja med JJ i den där situationen. Tycker det är ett rätt ok standardantagande att göra på de här borden, alltså att trebetet på floppen ur position inte betyder så jäkla mycket ändå.

Betar han ut igen när K:et kommer efter cappad flopp så kan det ju räcka med en nedsyn om det inte är någon riktig aggrospelare det handlar om.

Det här gör ju också att man får mer info på turn, om snubben betar ut igen efter cap så visar han ju betydligt mer styrka än om han betar ut efter att man synat. Och då behöver man inte sitta och undra om man ska höja turn också.

Ytterligare ett problem är ju om man ger upp rätten att höja med TPTK- vid de här flopparna för bara 3 små bet på floppen så börjar det bli rätt så lämpligt att semibluffa mycket mot en och jag misstänker att man blir lite väl lättläst när man faktiskt fortsätter att höja.