Gå till innehåll

Starfitter - låsning

Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

1. 1. Vad bör hända med Ferna?

• Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21

Recommended Posts

• Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

usch det blev en semihård helg som avslutades med en uppfuckad tågresa hem från karlskrona. I normala fall ska det ta 3 timmar med tåget utan byte men istället blev det närmare 5 timmar.

Först kommer tåget in 30 min för sent till stationen i karlskrona, väl på tåget får jag veta att pga banarbete så måste vi byta till buss i hässleholm. Men inte nog med det utan bussjäveln går inte till malmö utan bara till lund för att sedan byta tbx till tåg för att komma hela vägen till malmö.

fml!

känner mig riktigt risig atm så ska nog slagga nu och skriva något seriöst om nästa månad imorgon eller när jag ligger i sängen med laptopen.

Försökte också åka tåg här nere igår, vilket helvete! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte också åka tåg här nere igår, vilket helvete! :(

nöten är när 100 pers står i hässleholm och fryser i väntan på försenade ersättningsbussar och det bara kommer en buss så folk typ slåss för att komma med den. Samtidig stod 2 tomma bussar brevid men dom som körde hade maxat sina timmar och fick inte köra mer, mysig stämning vare!

Länk till kommentar

hahah ne det var ganska väntat. Hon har snackat en del om det imo att hon ändå åker ditt typ varje helg för alla hennes polare bor kvar där.

Kommer bli att jag måste bo ihop med någon här, en 3a själv blir lite för mkt för mig ekonomiskt men har en polare som ska praktisera och jobba här sen i vår så kan bli awsome ändå..

Fan vad jag försöker få lite mysstämning nu när det är december. Ställde klockan på 07.09 idag och tog med mig täcket ut i soffan och la mig för att kolla julkalendern(den sög iof) men ska försöka göra det i veckorna. Man kommer ju upp i tid och de är ändå lite juligt =)

Nu ska jag käka lite frulle och smyggrinda innan jag ska till skolan om 2h. Har fan inget bröd hemma så funderar på ta lite glass:roll:

Länk till kommentar

fick iaf in 700 händer nu innan skolan =)

Iom jag inte kollar resultatet så har jag inte exakt kolla med lossade AK mot KK för 100BB och sen en tptk mot naken färg AI på turn så bör vara ner lite men fuck it! Spelade iaf bra och nu ska jag till skolan och försöka vara seriös i några timmar 8-)

Länk till kommentar

Haha tjockis! :twisted:

Bah skoja ;) Får styra upp dem där ölen snart, jag bör ha vägarna förbi Malmö om inte alltför lång tid.

hihihi ja kan lova det var ett milt tjockishån i de kretsarna jag har rört mig i senaste åren ^^

Ja fan det är bara att komma!:mrgreen:

Under luciahelgen har jag lite folk här eventuellt och då blir det ju en hel del öl som ska förtäras, kika gärna förbi!

Länk till kommentar

Har lirat 10,5k händer nu och ska få in 4,5 till innan dagen är slut. Råkade se resultat när jag var tvungen att gå in i cashier och är upp 8bi so far, sprungit 6 bi över evet vilket inte tillhör vanligheterna så bara smila och grinda på:-)

Ska se om jag kan hitta någon lolhand att posta ikv

Länk till kommentar

Sinnes va alla grindar... Var spelar du, hur många bord och vilken nivå? :)

Lirar på entraction, 9-12 bord och på nl100.

Är målet o slå drisens 300k händer eller?

Nej de sjukhusbarnet går fan inte grinda ifrån, man börjar ju förstå hur han mådde när han synade in sig pre för 100BB med 56s. thats what madgrind can do to u =( (obv drog han ut mig)

Såja nu är jag klar för dagen och fått in 15k händer tot denna månaden. Resultatmässigt är jag typ minplus även om jag var upp en del innan.

Min grind slutade ju iaf helt sjukt när jag sitter i teamview med easylife som när jag har 10 bord upp får för sig att skojja till det och trycka igång diablo på min dator?!?! Något lol hände iaf och klienten stängdes ner, tur som fan jag inte var inne i några stora potter.....

Länk till kommentar

såja, ska inte wajna fick precis in typ 1k händer till men gick precis skitkallt till. Var upp som mest 10 BI idag och nu är jag ner 1 istället, först sprang ifrån ev med 6 bi sen sprang lika mkt under. Det swingar i poker, det enda jag riktigt kan gnälla på migsjälv är att min redline har ändrat riktning neråt frånochmed den punkten jag gick från 9 till 11-12 bord =(

här har ni en smålurig hand

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 402495

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

Hero (SB): $100.00

BB: $52.64

UTG: $100.00

MP: $113.49

CO: $50.38

BTN: $211.15

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 5 :diamond: A :diamond:

UTG raises to $3.50, 1 fold, CO calls $3.50, 1 fold, Hero calls $3, 1 fold

Flop: ($11.50) 5 :heart: Q :club: 5 :spade:(3 players)

Hero checks, UTG bets $5.75, CO folds, Hero calls $5.75

Brädan känns nästan för torr för att c/r men cr>syn typ? eller?

Turn: ($23.00) 6 :spade:(2 players)

Hero checks, UTG bets $13.00, Hero raises to $31, UTG calls $18

River: ($85.00) Q :diamond:(2 players)

Hero bets $59.75, UTG calls $59.75

Här kommer han ju VB alla sina damer, sista 5an har han typ inte. Han är nit och har öppnat UTG så hans spel är i linje med Q (som jag ändå betalar av), typ inga bluffar och sen några bra par AA-1010 som jag inte tror han kommer VB så shove>checksyn bör väl vara finemang?

Länk till kommentar

Vaknade inte i tid till julkalendern så fick rycka in direkt på grinden istället.

Spelade inte bra överhuvudtaget idag och skiten slutade på minplus så nu blir det lite käk, disk och kanske gym sen köra igen.

Är uppe i 18,5k händer för månaden. Måste nog grinda in iaf 3-4k händer till idag om jag ska ha en chans klara 50k till söndag.

Ska förövrigt försöka sätta personligt rekord i antal händer imorgon och 11 tabla hela dagen imorgon utan paus förutom käk,dusch,toa typ och köra till till dygnet tar slut.

Nu till några lolhänder:

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 403422

BB: $100.00

UTG: $100.00

Hero (MP): $100.00

CO: $318.92

BTN: $114.50

SB: $100.50

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with J :club: A :club:

1 fold, Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 3 folds

Flop: ($8.50) T :club: 8 :spade: A :heart:(2 players)

Hero bets $6.37, CO calls $6.37

Turn: ($21.24) 6 :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $21.24, Hero calls $21.24

River: ($63.72) 4 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $42.00, Hero calls $42

väldigt standardspot som jag tror jag tog fel linje på turn. Känns som mina alternativ är

Betfolda turn

Checksyna turn och river

Beta turn och blir jag synad gråter jag och omvärderar river

Vad tycks? Ser båda för och nackdelar med den linjen jag tog och vet inte riktigt om jag kan checksyna turn och vika på en blank river?:/ känns kallt

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 403426

Hero (SB): $100.00

BB: $104.50

UTG: $270.28

MP: $103.00

CO: $128.66

BTN: $107.20

CO posts a big blind ($1.50)

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :spade: K :spade:

2 folds, CO checks, BTN raises to $4, Hero raises to $14, 2 folds, BTN calls $10

Flop: ($30.50) 8 :heart: T :club: Q :heart:(2 players)

Hero bets $21.00, BTN calls $21

Turn: ($72.50) 2 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $72.20, Hero folds

betfolda eller CRAI men ser inte riktigt vad han betfoldar och på denna floppen kommer jag ju aldrig craia mitt stål så bör väl vara rätt?

Länk till kommentar

lite svårt att ge ngt vettigt svar om man inte har ngn info om motståndarna. Ska väl ge standardcomments då.

Hand1: Bet/Fold turn tycker jag låter vettigt men gillar nog Check/Syn för potkontroll. Om han synar bet på turn blir river väldigt konstig att spela och vi kmr få betala av massa händer. Som spelat är det given syn river.

Hand2: Check/Fold turn som du säger. Känns vekt men som du säger kommer han inte folda något på turn om han synade flopp. Om du ska lägga in mer pengar i potten är shove bäst.

just my thoughts.

ps. tack för blindsen i HU igår. :-)

Länk till kommentar

ps. tack för blindsen i HU igår. :-)

Sluta hit n runna och 4betshova mot mina bluffar fisk =(

lirade precis lite till och slutade ner =(

Sista handen där jag tänker betfolda river men gråtsynar ist. Betfold>betsyn?

Han bör för visso inte ha AQ/set speciellt frekvent då han checkar bakom flopp så händerna som slår mig är ju A10/A8 men vi slår väl i princip bara bluffar och några ess?

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 403553

Hero (MP): $127.44

CO: $143.53

BTN: $96.50

SB: $114.05

BB: $94.50

UTG: $76.13

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with K :heart: J :heart:

1 fold, Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 2 folds

Flop: ($8.50) Q :heart: T :spade: 8 :club:(2 players)

Hero checks, BTN checks

Turn: ($8.50) A :heart:(2 players)

Hero bets $6.37, BTN calls $6.37

River: ($21.24) A :club:(2 players)

Hero bets $15.93, BTN raises to $54.86, Hero calls $38.93

Länk till kommentar

Sluta hit n runna och 4betshova mot mina bluffar fisk =(

lirade precis lite till och slutade ner =(

Sista handen där jag tänker betfolda river men gråtsynar ist. Betfold>betsyn?

Han bör för visso inte ha AQ/set speciellt frekvent då han checkar bakom flopp så händerna som slår mig är ju A10/A8 men vi slår väl i princip bara bluffar och några ess?

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 403553

Hero (MP): $127.44

CO: $143.53

BTN: $96.50

SB: $114.05

BB: $94.50

UTG: $76.13

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with K :heart: J :heart:

1 fold, Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 2 folds

Flop: ($8.50) Q :heart: T :spade: 8 :club:(2 players)

Hero checks, BTN checks

Turn: ($8.50) A :heart:(2 players)

Hero bets $6.37, BTN calls $6.37

River: ($21.24) A :club:(2 players)

Hero bets $15.93, BTN raises to $54.86, Hero calls $38.93

Varför inte cbet?

Som spelat är väl bet/syn ganska självklart eller?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...