Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

en snabbis bara innan jag drar så jag kanske har svar när jag kommer fram i kna.

 

Om säg vi har en spot på turn där fi betar sin andra tunna och vi tänker gå för en CRAI.

När jag lolade lite med det igår så bestämde jag FIs callingrange(tog bara att han synar med stål) och min eq mot hans callingrange. Därefter räknade jag på hur ofta han behöver skjuta sin andra tunna och vika för CRAI för att vi ska få ev+ på vår shoverange.

Om vi nu vill maximera vårt ev mot hans bestämda range bör vi väl göra samma fast med hand vs hans range till vår enskilda han inte längre är ev+ och då har vi vår CRAI range right?

Problemet är ju att vi måste fastställa exakt hur stor del av sin range han viker innan vi kan veta vårt ev med en spec hand.

Igår så gjorde jag ju ist så att jag fastställde rangerna och bara räknade på hur ofta han behöver vika för ev+ men nu vill jag ju istället ha fram vilken range som spelar sig bäst och om vi inte fastställer hans bluffratio så kommer vi ju sitta med två osäkra variabler (I SUCK AT MATH) men de kan vi väl inte lösa sådär lite lätt?

 

Men iaf om någon kan/orkar svara så är väl vår optimala range mot hans bestämda callingrange/bluffratio alla händer som enskilt har positivt ev?

Även om den rangen jag räknade på igår inte bara bestod av händer som har det så hade min range vs range ganska god egde så ffhann jag inte räkna om den med bestämd bluffratio från fi.

 

och om vi nu gör detta bra, hur kan vi applicera det när vi väl spelar och inte exakt vet hans callingrange/bluffratio?

 

aja bara lite flum men input är alltid grejt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

en snabbis bara innan jag drar så jag kanske har svar när jag kommer fram i kna.

 

Om säg vi har en spot på turn där fi betar sin andra tunna och vi tänker gå för en CRAI.

När jag lolade lite med det igår så bestämde jag FIs callingrange(tog bara att han synar med stål) och min eq mot hans callingrange. Därefter räknade jag på hur ofta han behöver skjuta sin andra tunna och vika för CRAI för att vi ska få ev+ på vår shoverange.

Om vi nu vill maximera vårt ev mot hans bestämda range bör vi väl göra samma fast med hand vs hans range till vår enskilda han inte längre är ev+ och då har vi vår CRAI range right?

Problemet är ju att vi måste fastställa exakt hur stor del av sin range han viker innan vi kan veta vårt ev med en spec hand.

Igår så gjorde jag ju ist så att jag fastställde rangerna och bara räknade på hur ofta han behöver vika för ev+ men nu vill jag ju istället ha fram vilken range som spelar sig bäst och om vi inte fastställer hans bluffratio så kommer vi ju sitta med två osäkra variabler (I SUCK AT MATH) men de kan vi väl inte lösa sådär lite lätt?

 

Men iaf om någon kan/orkar svara så är väl vår optimala range mot hans bestämda callingrange/bluffratio alla händer som enskilt har positivt ev?

Även om den rangen jag räknade på igår inte bara bestod av händer som har det så hade min range vs range ganska god egde så ffhann jag inte räkna om den med bestämd bluffratio från fi.

 

och om vi nu gör detta bra, hur kan vi applicera det när vi väl spelar och inte exakt vet hans callingrange/bluffratio?

 

aja bara lite flum men input är alltid grejt

 

haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch det blev en semihård helg som avslutades med en uppfuckad tågresa hem från karlskrona. I normala fall ska det ta 3 timmar med tåget utan byte men istället blev det närmare 5 timmar.

Först kommer tåget in 30 min för sent till stationen i karlskrona, väl på tåget får jag veta att pga banarbete så måste vi byta till buss i hässleholm. Men inte nog med det utan bussjäveln går inte till malmö utan bara till lund för att sedan byta tbx till tåg för att komma hela vägen till malmö.

fml!

 

känner mig riktigt risig atm så ska nog slagga nu och skriva något seriöst om nästa månad imorgon eller när jag ligger i sängen med laptopen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig riktigt risig och som jag håller på blir sjuk men ska ändå försöka göra någon slags seriös planering och resumè av helgen.

 

Fredags: Vaknade för sent och missade min föreläsning, tog tåget till karlskrona. Kom hem till mor och far, käkade lite knäckte några öl med farsan.

Stack upp till en polare lite utanför kna och söp, lirade tvspel och var allmänt grabbiga. När klockan börja närma sig 12 tog vi bussen in mot stan(lyckades fucka knappen på mina chinos när jag skulle pissa också, lol måste börja banta). Väl i stan så skulle vi på in på ett ställe som har öppet för 23> typ en gång i månaden och det var då. Löjligt mkt folk för ett så litet ställe och de var inte heller speciellt kul. Bråkade med en kille i kön som trängde sig bara för att sedan gå in och trängas och svettas där inne.

Dansade lite

lolade runt lite full som man var

dissade bartendern när han skulle ha 65 kr för en shot(?!)

träffade lite oväntade människor

tog bussen hem med lite lolz och röjde semihårt(inte tagit nattbuss på galet länge, blev mkt hån och pokerskojjerier ihop med easylife)

Kom hem och käkade lite av vad som stor klar i kylen, blev 5 kalla prinskorvar med söt senap och 2 kalla revben från innan och lite mjölk att skölja ner det med. somnade vid 5 tiden

 

kl 07.55 ringer brudens farsa och säger: Kör hemifrån nu är hos dig om 5 min.

WP vi ska ensamma tömma hennes mormors lägenhet och köra grejerna till en ny lägenhet och fylla den. 5 trappor utan hiss och 10 timmars flytt senare däckar jag hemma i sängen.

Får sova hela 2 timmar innan det var dags igen men så satans trött som jag var så tänkte jag prova en nykter "utgång" och köra bil.

Vi var bjuda på maskerad i ronneby(3mil från karlskrona) som vi drog till och var framme ca 1 timme innan dom skulle gå ut och ingen av oss var utklädda så blev lite semikallt där.

Körde tbx till karlskrona och gick en runda på stan där, upptänkte i min nykterhet hur sjukt äcklig stadens uteliv är...

 

Idag har jag bara glott handboll och åkt hem, blir nog slagga nu och skriva lite mer pokerrelaterat imon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja då är man typ sjuk och har inte orkat göra något nyttigt idag =(

 

Imorgon är det den 1 december och jag är fortfarande med i ett race som slutar den 10e så tänkte köra lite lockdown tills dess och bara lämna lägenheten för träning och skolan.

Ska satsa på att få in 50k händer vilket bör gå även om jag har relativt mkt skola till just den 10e.

Ska också försöka undvika att kolla resultat under lockdownen och bara lägga upp hur många händer jag spelar och kanske lite intressanta spots.

 

Är småpeppad för sen ska jag inte lira en handjävel poker till resten av året:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...