baller Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 För er som inte noterat det innan så sparas lösenordet då i en vanlig textfil i din 24/b2b mapp. Inte något vidare klyftig setup, men så är alltså fallet. Inte särskilt svårt att ta reda på för någon men access till din dator alltså.. En klar förbättring av clienten skulle vara om ovan inte var fallet tex... Citera
TANDEMCYKELN Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Vänner, Man ska aldrig ha lösenordet sparat i någon klient. Citera
Indrivaren Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Hehe, nåt man verkligen INTE ska göra är att dela ut hela hårdisken eller dylikt på fildelningsprogram som dc etc. Hittade ett flertal userprefs.prop filer på DC fulla med kontouppgifter, inte bra det ifall jag skulle varit lite små krim. Men för all del, fortsätt dela ut mappar som "my recived files", där hittar man alltid massa "privata" saker PS! Nu vet jag att det sista stycket kommer göra att pokerspelarna kollar efter. Citera
TANDEMCYKELN Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Hehe, nåt man verkligen INTE ska göra är att dela ut hela hårdisken eller dylikt på fildelningsprogram som dc etc. Det fanns en rolig tråd på Flashback om detta. Medlemmarna drog ner all möjlig privat skit från nollorna och delade med sig av härligheten på forumet. Satan vad jag garvade. Citera
YallaSvenne Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Verkar vara fixat nu. Lösenordet verkar inte sparas i klartext längre. Citera
gdaily Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Jag hade ett ganska så argt samtal med B2B om detta i torsdags, och all heder åt B2B som efetr detta samtal snabbt fixade till det (efetr samtalet alltså). Jag vet att det suttit programmerare på övertid för detta ärende. Citera
Recommended Posts