Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pfft, du är ju knappt Wenströmskaunge om du gick sam, mer wannaberudbeck! Nya teknik, 86a. Missade varandra precis :D Vi lär ha träffats på krogen nångång dock ;)

 

Det är så det är med Västerås, alla känner alla. Mitt facebooknät är nån sorts ohygglig incestiös blandning, och då snackar jag inte ens dom från landet som faktiskt är ohyggliga incestiösa blandningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pfft, du är ju knappt Wenströmskaunge om du gick sam, mer wannaberudbeck! Nya teknik, 86a. Missade varandra precis :D Vi lär ha träffats på krogen nångång dock ;)

 

Det är så det är med Västerås, alla känner alla. Mitt facebooknät är nån sorts ohygglig incestiös blandning, och då snackar jag inte ens dom från landet som faktiskt är ohyggliga incestiösa blandningar...

Vet inte riktigt vad definitionen av en true Wenströmskaunge är. Men jag sover inte sämre om jag inte lever upp till kriterierna om man säger så. :-P

Är mer stolt över mina s:t illian år om man säger så. Skolan var faktiskt välansedd innan 82/83orna tog över. Nuförtiden ser hela skolan ut som ett fängelse.

 

Vi lär ha träffats ute, kanske till och med är syskon? Västerås <3<3<3

Vettifan hur det går till men man springer relativt ofta på andra pokerspelare i stan. Folk som brukar droger brukar ju snabbt se vilka andra som brukar. Samma med pokerspelare känns det som. Man ser bitterheten i ögonen eller nått. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så är det våran förmåga att alltid rabbla badbeatstories som känntecknar oss :D Och jo, går inte att vända sig om i den här stan utan att snubbla över nån. Sprang på ett ex jag gärna aldrig skulle springa på igen i förrgår på en buss på väg ut i ingenstans :P

 

Samma ex gick förresten på St Ilian en gång i tiden :P Vid det laget var det dock rätt förfallet. Själv härstammar man från stolta Irsta, ko-puttningens heliga land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du blockat mig på msn nu igen?

 

 

har ivf börjat med min eskortverksomhet med inkluderade hembesök denna vecka

 

Smyger mest i offlineläge nuförtiden. Blir så less när folk vibbar mig mitt i ett lilla huset på prärien-avsnitt eller något annat viktigt.

 

Är upptagen imorgon men på ons/tors har jag massa dötid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klämt om sci fi serien firefly plus den efterföljande filmen serenity dom senaste dagarna, å fy fan vad den äger. Brukar inte digga sci fi och det tog ett par avsnitt innan jag fastnade (när jag såg serien första gången), men när jag väl fastnade var jag hooked.

Katastrof att serien lades ner efter första säsongen men filmen får duga som avslut. Filmen har inte riktigt samma softa känsla som serien men det är väl förståligt antar jag. Om inte annat är Rivers "slutfight" episk. 8-)

 

 

 

----

 

Inge poker alls sen sen jag kom hem från Manchester. Ska dega in på SvS men fick först vänta på ett nytt spelkort och nu väntar jag på ett nytt engångslösenord via brev. ;-)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Motivationen att föra pokerdagbok är lika med noll just nu.

Pokern går fortfarande skit och jag kan bara inte vinna. Har till och med varit nere och härjat på fr50 denna månad. :cry:

Lyckades åtminstonde få två raka plussdagar där och tänkte ge mig på lite high stakes nl100 idag. Efter 2000 händer är jag ner 3 inköp på coinflips preflop, QQ vs AK alla tre gånger.

Medans jag blindar ur blir jag översettad en gång samt får in pengarna på flop med topset mot bottenset som hittar fyrtalet på rivern.

 

Samt;

 

$0.50/1 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

MP3: $55.35

CO: $106.15

Button: $31

SB: $71.80

BB: $100

UTG: $101.50

UTG+1: $100

MP1: $253.50

MP2: $277.65

 

Dealt to BB A:club: A:diamond:

 

Pre-flop:

UTG raises to $50, (7 folds), BB raises to $100 and is all-in, UTG calls $50

 

Flop: ($201.50) 6:heart: 3:club: T:heart: (2 Players)

 

Turn: ($201.50) Q:heart: (2 Players)

 

River: ($201.50) 2:club: (2 Players)

 

Results:

BB Showed A:club: A:diamond:

UTG Showed 5:heart: 4:club:

UTG wins $197.50

 

Samma fi

$0.50/1 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $60.75

Button: $181.50

SB: $28

BB: $67.80

UTG: $100

UTG+1: $409.50

MP1: $117.10

MP2: $347.80

MP3: $100

 

Dealt to UTG A:club: K:spade:

 

Pre-flop:

UTG raises to $3.15, UTG+1 raises to $5.30, (7 folds), UTG raises to $100 and is all-in, UTG+1 calls $94.70

 

Flop: ($201.50) T:heart: 6:diamond: 8:club: (2 Players)

 

Turn: ($201.50) 2:club: (2 Players)

 

River: ($201.50) 8:diamond: (2 Players)

 

Results:

UTG Showed A:club: K:spade:

UTG+1 Showed 9:spade: 8:heart:

UTG+1 wins $198.50

 

 

 

Trodde inte det var möjligt att springa såhär värdelöst under en så lång tid. Innan denna downswing var jag övertygad om att folk överdrev sin svackor men har nu fått mig en tankeställare. Får väl försöka vara tacksam att det dröjde 3år innan jag hamnade i min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist rigg du har, hur länge har det pågått nu? Fan ner o härja på nl50 låter sem en riktig "ego-hurt" men bättre att svälja stoltheten än att mörda rullen helt klart. Har du vidtagit några andra åtgärder för att vända trenden btw? (sett över ditt spel oreviderat o.dyl..? ). Jag springer också skit för tillfället o radar upp andra raka backmånaden för 2010 och ligger därmed endast väldigt svagt plus för 2010. Dock vet jag att jag inte spelat alls bra långa stunder och det är lätt att fastna i en nedåtgående spiral då korten inte faller som man vill. Med motrigg kommer dåligt spel som ett brev på posten och man märker det sällan i tid.

 

NL50/100 ska du dock helt klart slå eftersom du varit vinnande på NL1k för inte så himla länge sen så problemet måste vara mer än dålig rigg som jag ser det. GL o hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt och höra att det går dåligt,

men fan hemskt den där killen spelade. men men de är bara bra igentligen

 

trevligt med lite folk från västerås :-D

ALLA ÄR FRÅN VÄSTERÅS!!

 

Edit: Tydligen.

 

 

 

Trist rigg du har, hur länge har det pågått nu? Fan ner o härja på nl50 låter sem en riktig "ego-hurt" men bättre att svälja stoltheten än att mörda rullen helt klart. Har du vidtagit några andra åtgärder för att vända trenden btw? (sett över ditt spel oreviderat o.dyl..? ). Jag springer också skit för tillfället o radar upp andra raka backmånaden för 2010 och ligger därmed endast väldigt svagt plus för 2010. Dock vet jag att jag inte spelat alls bra långa stunder och det är lätt att fastna i en nedåtgående spiral då korten inte faller som man vill. Med motrigg kommer dåligt spel som ett brev på posten och man märker det sällan i tid.

 

NL50/100 ska du dock helt klart slå eftersom du varit vinnande på NL1k för inte så himla länge sen så problemet måste vara mer än dålig rigg som jag ser det. GL o hoppas det löser sig!

 

Sen Juli typ. Men har självinstinkt nog till att förstå att jag inte spelat optimalt under hela denna tid.

Men fick jag ett defenetivt svar att jag inte slår NL50/100 skulle jag insta svandyka ut från balkongen min (som en annan less pokerspelare skrev på msn).

 

Ju lägre i nivå jag sjunker desto sjukare blir det. Börjar på allvar tro att hur man tänker spelar roll. Får jag in degen pre med AA är jag inte ens nöjd längre för jag veeeeet att fi kommer dra ut mig. Slår fan aldrig fel heller.

Givetvis minns man utdragningarna bättre än när bästa handen står men nu börjar det fan bli sinnessjukt. Fan vad jag garvar åt folk som 2010 satsar på att bli pokerproffs. Visst inns det mer talangfullt folk än mig men det är så djävla mycket hårdare nu än vad det var för ett par år sen. Back in the days tog man pengar av nöjesspelare men nu försöker man plusa mot folk som också lever på skiten men är liiiiite kassare än en själv.

 

Och som vanligt på sistonde när jag ids skriva här så är jag påverkad av diverse. Men lycka till alla. Framförallt RoyleAxe som jag fortfarande hoppas kommer conqra the world, snart lossnar det. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, tack för peppningen mpee :-D Wow, motriggen sen juni.., då kan man snacka kyla, uuurk! Håller faktiskt med det där ang. att tänka positivt vs negativt. Man är i dessa tider fan bra nära på att villigt skriva under på att man kan styra brädans utveckling med sina tankar! Jaja, har iaf startat månaden plus med mestadels 1/2-2/4 lir, better safe than sorry lr nåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...