Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

mpee

Recommended Posts

Spelpaus?

53s, tror inte heller att fi har fiskat in färgen här så ofta om det inte är en typisk flush-hunter. SKulle sätta han på AQ/KQ jag med hyfsat ofta.

75s, standard suckout, antar att du också skeppar in här på flop hyfsat ofta med AJs?

KQ går väl iofs att flatta pre också IP men under vilka omständigheter (FI) lägger du flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite spelpause är det ja. Hänt massa skit i min närhet som gjort att jag inte pallat med någon poker senaste dagarna.

Sjuk djävla värld vi lever i...ditt som datt får man reda på saker som man bara trodde kunde hända på film typ. Börjar fan nästan tycka att allt är djävligt fascinerande istället för tragiskt. Folk man trodde var djävligt stabila och smarta bär på sådana inre spöken att knappt finns ord för det.

Börjar på allvar ora mig för mänskligheten. Fuck it snälla, skit händer mig också men man måste ju någonstans kunna samla ihop sig och chilla lite när det blåser motvind...

Har aldrig sett mig som speciellt allmänbildad, världsvan eller överdrivet duktig på något vis men börjar på riktigt tappa respekten för allt och alla som lever på denna planet.

///////////////////////// måste stoppa mig själv nu. Inge bra att öppna sig allt för mycket på ett djävla pokerforum. Återkommer när jag har ett givande HH som en djävla nl25-hora kommer håna sönder då jag spelat handen som en fisk.

Länk till kommentar

Lite spelpause är det ja. Hänt massa skit i min närhet som gjort att jag inte pallat med någon poker senaste dagarna.

Sjuk djävla värld vi lever i...ditt som datt får man reda på saker som man bara trodde kunde hända på film typ. Börjar fan nästan tycka att allt är djävligt fascinerande istället för tragiskt. Folk man trodde var djävligt stabila och smarta bär på sådana inre spöken att knappt finns ord för det.

Börjar på allvar ora mig för mänskligheten. Fuck it snälla, skit händer mig också men man måste ju någonstans kunna samla ihop sig och chilla lite när det blåser motvind...

Har aldrig sett mig som speciellt allmänbildad, världsvan eller överdrivet duktig på något vis men börjar på riktigt tappa respekten för allt och alla som lever på denna planet.

///////////////////////// måste stoppa mig själv nu. Inge bra att öppna sig allt för mycket på ett djävla pokerforum. Återkommer när jag har ett givande HH som en djävla nl25-hora kommer håna sönder då jag spelat handen som en fisk.

:shock:

att det här kommer från dig som verkar vara sjukt ödmjuk känns lite skrämmande.

får min 50BI downswing att se mild ut. (kommer fan inte kunna ta någon paus innan det har gnidits tillbaka, den har flatats ut nu ivf)

hoppas det ordnar sig.

Länk till kommentar

!?!?

Länk till kommentar

"Vinden har vänt" "Det går bra nu" för egen del ivf blir övertrissad eller 1-2outad till river ca 50% av gångerna nu vilket räcker och blir över för +-0 eller kanske tom lite +.

planerna om "Storstadsidyll" är kvar "Så klart".

hoppas det värmer lite ivf.

sjukt besviken på egen disciplin ivf, borde ha hållit ifrån mig borden i 1,5månad som jag hade planerat från början. nu kommer det dröjja till 2010 innan man tar igen allt.

imponerad att du kan hålla ifrån dig när du inte är 100%, respekt, keep up the good work

Länk till kommentar

Kanske mitt senaste inlägg var lite väl drama queen aktigt men men.

Hänt så sjukt mycket senaste tiden i mitt liv senaste tiden bara. Kanske normalt för vissa men mitt standard liv som pokerspelare är ganska variansfritt och inrutat. Nu händer verkligen allt på en och samma gång med allt från tjejer, släktingar, familj och vänner.

Tyvärr har det varit mycket mer problem än nöje om man säger så. Lite kallt att skriva ut A men inte B men så får det bli i detta fall.

Funkar lite som person också att jag alltid gör allt för att hjälpa folk i min närhet som har det tungt. Blir dock jobbigt när så mycket inträffar samtidigt, på alla håll och kanter. Ibland önskar att flera i ens närhet kunde engagera sig på ritkigt istället för att bara säga "allt kommer bli bra" och sen undvika situation som är jobbig. Reder man inte ut allt grundligt kommer det bara ligga och gro för att sedan explodera igen..

Poker har det inte blivit mycket av alls. Absolut ingen motivation även om det går bra när jag väl spelar. Har sovit bort hela dagen då jag var ute i Onsdags och kom hem elva på morgonen idag(tors), fett tänkte jag när jag vaknade, nu ska det fan äntligen grindas!! Efter 200händer stängde jag ner borden, kunder bara inte koncentrera mig.

Nästa sommar ska jag planera in en helt POKERFRI semester i juli. Visst kan jag bara ge fan i att lira en massa nu också vilket jag gör, nackdelen är att jag nu går och har dåligt samvete över att jag inte spelar.

Resultatmässigt ser det dock bra ut. Klarat av 8K händer i Juli och är pluss $11.2K . Tycker det om något borde trigga en att spela mera men så verkar det inte fungera för mig...

Hoppas motivationen återkommer i höst. Tror jag kan få så sjukt fina resultat om jag bara kunde få in flera händer. Inte så att jag klagar nu, fina pengar redan nu absolut. Men känns som man verkligen borde suga ut så mycket som möjligt av pokern, vem vet hur länge det varar. Om t.ex poker blit helt förbjudet nästa år av någon anledning kommer man ju gräma sig resten av livet att man inte ens orkade grinda 2h per dag.

Länk till kommentar

Riktigt konstig session nyss. Först tappade jag $800 på sh200,. Inget konstigt med det. Massa kass timing var väl anledning till det mesta.

Sen går jag in på dom två fr5/10 som var "up and running" och ett par fr2/4 bord. När jag fått upp alla bord ringde en kompis som jag satt och pratade med under i stort sett hela sessionen om allt utom poker. Vet mycket väl att jag tappar jättemycket fokus när jag pratar i telefon så detta undviker jag alltid normalt.

Spelade sjuuuukt dåligt och cbettade och barrlade helt utan tanke på varför jag gjorde som jag gjorde.

Massa sjuka händer också där typ hela bordet limpar och jag slår upp till 95 från blindsen med AA. Får en syn och flopen kommer 98x två klöver, jag cbettar och får syn och ytterligare en 9a kommer. Checkar av någon anledning och fi minibettade 10dolalr och jag väljer att syna. Rivern är blank och handen checkas ut. Han hade J9. :shock:

Sen i en annan hand mot en standardgrinder så raisar jag AQ pre ur rätt sen pos och får syn från knappen, flop Q83, cbettar flop får syn, turn blank jag bettar och han synar återigen. River ytterligare en Q och båda knackar i bordet. Han visar 88. :-D

Dom kan väl åtminstonde straffa mig så att jag lär mig en läxa när jag lirar som en total donk.

Slutar dagen ungefär 800dollar upp.

Nästa session jag spelar ska ta mig i kragen och stänga av allt vad msn och telefoner heter och verkligen fokusera. Nu har jag fått fina resultat senaste sessionerna men jag har spelat så sjukt långt ifrån mitt A-spel att det är skrämmande. Och det fungerar ju givetvis inte i längden.

Länk till kommentar

Riktigt konstig session nyss. Först tappade jag $800 på sh200,. Inget konstigt med det. Massa kass timing var väl anledning till det mesta.

Sen går jag in på dom två fr5/10 som var "up and running" och ett par fr2/4 bord. När jag fått upp alla bord ringde en kompis som jag satt och pratade med under i stort sett hela sessionen om allt utom poker. Vet mycket väl att jag tappar jättemycket fokus när jag pratar i telefon så detta undviker jag alltid normalt.

Spelade sjuuuukt dåligt och cbettade och barrlade helt utan tanke på varför jag gjorde som jag gjorde.

Massa sjuka händer också där typ hela bordet limpar och jag slår upp till 95 från blindsen med AA. Får en syn och flopen kommer 98x två klöver, jag cbettar och får syn och ytterligare en 9a kommer. Checkar av någon anledning och fi minibettade 10dolalr och jag väljer att syna. Rivern är blank och handen checkas ut. Han hade J9. :shock:

Sen i en annan hand mot en standardgrinder så raisar jag AQ pre ur rätt sen pos och får syn från knappen, flop Q83, cbettar flop får syn, turn blank jag bettar och han synar återigen. River ytterligare en Q och båda knackar i bordet. Han visar 88. :-D

Dom kan väl åtminstonde straffa mig så att jag lär mig en läxa när jag lirar som en total donk.

Slutar dagen ungefär 800dollar upp.

Nästa session jag spelar ska ta mig i kragen och stänga av allt vad msn och telefoner heter och verkligen fokusera. Nu har jag fått fina resultat senaste sessionerna men jag har spelat så sjukt långt ifrån mitt A-spel att det är skrämmande. Och det fungerar ju givetvis inte i längden.

låter lite som mitt spel senaste 1,5 månaderna.

håller mig nykter nu.

Länk till kommentar

Vaknat för en halvtimme sedan. Ytterligare ett försök att ställa om dyngsrytmen. Ska köra min far och hans fru till sthlm tidigt imorgon. Dom ska iväg på någon slags kryssning i en vecka. Börjar bli galet trött på att köra folk fram och tillbaka till arlanda motsvarande.

Hoppas på att klara av två timmars poker med 5/10 och 3/6 nu. Full fokus är det som gäller!!

Länk till kommentar

2000 händer avklarad nu i ett svep. Mestadels $3/6 på stars. Var en rätt seg session överlag. Dock blev mina KK bustade mot AK en gång och mot AQ två gånger där stackarna åkt in preflop. Slutade iaf back $1200.

Spelade åtminstonde fokuserat och gjorde inte många misstag alls vilket kändes skönt.

Postar eventuellt ett par händer senare men ska äta lite fiskgratäng och återfå lite energi först.

Länk till kommentar

Sjukt störande hand. Slår väl egentligen inte mer än en bluff??? Och vettifan om han någonsin spelar en bluff såhär. Borde väl desutom 3bettat mera preflop....

Poker Stars $3/$6 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 204264

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $516.15

UTG: $600.00

UTG+1: $600.00

MP: $1454.30

Hero (CO): $1581.10

BTN: $600.00

SB: $594.00

Pre Flop: ($9.00) Hero is CO with K :heart: A :spade:

1 fold, UTG+1 raises to $12, MP calls $12, Hero raises to $46, 3 folds, UTG+1 calls $34, MP calls $34

Flop: ($147.00) K :diamond: 6 :club: K :spade:(3 players)

UTG+1 checks, MP checks, Hero bets $80, UTG+1 folds, MP calls $80

Turn: ($307.00) 7 :heart:(2 players)

MP checks, Hero bets $162, MP raises to $400, Hero calls $238

River: ($1107.00) 5 :heart:(2 players)

MP bets $550, Hero calls $550

Final Pot: $2207.00

MP shows 6 :heart: 6 :diamond: (a full house, Sixes full of Kings)

Hero mucks K :heart: A :spade:

MP wins $2204.00

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar

Slutade nattens session $1.1K upp.

Steg upp tidigt för att vara snabb som fan att boka biljett till West Ham - Tottenham nästa månad. Men till min besvikelse ringde min resekamrat nyss och hade förhinder. Dock ett giltigt sådant men väldigt trist då jag längtat efter denna match länge nu.

Sitter nu och funderar om jag ska dra iväg själv ytterligare en gång eller om jag ska avakta till en senare match. Kompisen sa att han kunde haka på till Liverpool matchen i September istället.

Länk till kommentar

Ehh fuck. Finns inget att göra vid denna tidpunkt ändå. Kan lika bra delge er en soft dröm jag hade inatt.

Har lirat mycket GTA på sistonde och i denna dröm skulle jag, likadant som ett uppdrag i det spelet, skjuta mig igenom ett övergivet sjukhus. Hade tom radarn framför mig som man har i spelet så man ser vart alla är. Mitt agerande var sjukt likt spelet och jag försökte ta skydd och smeka väggarna på samma sätt som i spelet. Det går framåt sakta men säkert och jag headshootar ett par badguys. Sen lessnar jag som jag alltid gör och kör kamakaazi style istället. Ägde rätt hårt med radarns hjälp och jag bara rullade in i rum efter rum och slaktade allt. När alla var döda så fick jag 5 sjärnor efter mig, likadant som händer i spelet. Alltså fett med poliser som stormar byggnaden och vill gula mig.

Shiit tänkte jag, här behöver jag cheata. Finns ett fusk som sänker wanted leveln markant.

Så jag hittatde ett toalettbås där jag satte mig på ringen så att mina ben inte skulle synas. Sen som på spelet tar jag upp min mobil för att klicka mig fram till "cheat mappen" där fusket redan är inskrivet. Letar som fan utan att hitta det. Får panik som fan då jag ser att poliserna närmar sig på radarn. Efter ett tag kommer jag på mitt ödestigna misstag, jag andvänder min egna mobil, hur dum kan jag var!?. Börjar i panik leta efter playstation dosan för att därigenom gå in i spelets mobiltelefon och aktivera fusken....där någonstans vaknade jag igen och märker att jag har min mobiltelefon hårt hållen i handen. :mrgreen:

Länk till kommentar

Sjukt störande hand. Slår väl egentligen inte mer än en bluff??? Och vettifan om han någonsin spelar en bluff såhär. Borde väl desutom 3bettat mera preflop....

Poker Stars $3/$6 No Limit Hold'em - 7 players - View hand 204264

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $516.15

UTG: $600.00

UTG+1: $600.00

MP: $1454.30

Hero (CO): $1581.10

BTN: $600.00

SB: $594.00

Pre Flop: ($9.00) Hero is CO with K :heart: A :spade:

1 fold, UTG+1 raises to $12, MP calls $12, Hero raises to $46, 3 folds, UTG+1 calls $34, MP calls $34

Flop: ($147.00) K :diamond: 6 :club: K :spade:(3 players)

UTG+1 checks, MP checks, Hero bets $80, UTG+1 folds, MP calls $80

Turn: ($307.00) 7 :heart:(2 players)

MP checks, Hero bets $162, MP raises to $400, Hero calls $238

River: ($1107.00) 5 :heart:(2 players)

MP bets $550, Hero calls $550

Final Pot: $2207.00

MP shows 6 :heart: 6 :diamond: (a full house, Sixes full of Kings)

Hero mucks K :heart: A :spade:

MP wins $2204.00

(Rake: $3.00)

Men snälla, tänk inte ens tanken att folda där. Aiiight? 8-)

Länk till kommentar

Men snälla, tänk inte ens tanken att folda där. Aiiight? 8-)

Lugn, viker aldrig där. Så tröttsam hand bara..drygaste reraisen på turn också. Skönt att han inte pushade rivern iaf..

_____

Ytterligare 2h tennis idag. Fick spela inomhus pga regn men det gick riktigt bra. Sjukt kvavt bara så man svettades nästan bort.

Länk till kommentar

Hur många händer i juli? Bytt nick btw? Verkar som att du hellre grindar tennis än poker, inte helt oförståeligt med tanke på hur kort den svenska sommaren är...

AK handen du postade är väldigt seg ja. Vika här är generellt extremt svårt håller jag med om men med precis rätt förutsättningar så tror jag att man bör kunna hitta fold ngn gång emellanåt typ. Är det en bluff så är den ju jävligt tuff får man säga och ni måste verkligen ha historik samt han ge dig sjukt mkt cred för att kunnna göra tuffa laydowns för att han profitabelt ska kunna följa upp en bluff på river här, särskilt med den besizen.

Länk till kommentar

Hur många händer i juli? Bytt nick btw? Verkar som att du hellre grindar tennis än poker, inte helt oförståeligt med tanke på hur kort den svenska sommaren är...

AK handen du postade är väldigt seg ja. Vika här är generellt extremt svårt håller jag med om men med precis rätt förutsättningar så tror jag att man bör kunna hitta fold ngn gång emellanåt typ. Är det en bluff så är den ju jävligt tuff får man säga och ni måste verkligen ha historik samt han ge dig sjukt mkt cred för att kunnna göra tuffa laydowns för att han profitabelt ska kunna följa upp en bluff på river här, särskilt med den besizen.

16k händer i Juli varav 5k händer på 5/10. Dock sprungit bra på 5/10 och ligger 13,5k pluss på dom händerna.

Mycket tennis är det och ännu mera fest. Och även en del tråkigheter i livetsom begränsat spelandet väldigt mycket i sommar.

Hade skrivit ett långt djävla pm till dig precis innan server bytet(eller vad det nu var)ägde rum, så det försvann.

Har bytt nick ja. Pm:a ditt så får du mitt. :-D Fast du kommer ju kunna räkna ut mitt nick rätt fort ändå då du tydligen kan se vart folk är ifrån. :twisted:

Länk till kommentar

Sitter här bakfull och väntar på att min beställda pizza ska dyka upp. Tänkte summera månaden för er. Insåg dock så fort jag skrev första bokstaven att jag är alldeles för lat för grafer och sådant atm..

Men slutar 13.5k upp på spelet, sen lite bonusar på det så blir det ytterligare ca 2k.

Spelat rätt lite och ärligt talat rätt kasst denna månad men det löste sig bra ändå. Plussa på rätt nivåer gör rätt mycket.

Länk till kommentar

tjooo

Sommar+dagbok om något så tråkigt som poker är ingen bra kombo fär mig verkar det som.

Lever iaf fortfarande och det har lugnat ner sig irl vilket är skönt. Pokern har dock gått sämst och jag låg efter tre speldagar 8k back.

Har haft oflyt som fan men känner att jag har spelat riktigt dåligt stundtals. Har lirat 2/4 senaste dagarna för att hitta tillbaka känslan. Försöker tighta till mig rejält efter att löst upp mig lite väl den senaste tiden. Hade en period jag lirade typ 22/18 vilket är i det lösaste laget i fullring.

As we speak är jag 3.6k back för månaden och jag kommer hålla mig till 2/4 tills jag når b/e.

Ska försöka få in så mycket händer jag bara kan så att jag förhoppningsvis ligger på grönt tills nästa helg, då jag planerar att dra till Köpenhamn.

Är det förövrigt någon som vet en bra sportbar(motsvarande)i köpenhamn? PL drar ju igång.

Länk till kommentar

tjooo

Sommar+dagbok om något så tråkigt som poker är ingen bra kombo fär mig verkar det som.

Lever iaf fortfarande och det har lugnat ner sig irl vilket är skönt. Pokern har dock gått sämst och jag låg efter tre speldagar 8k back.

Har haft oflyt som fan men känner att jag har spelat riktigt dåligt stundtals. Har lirat 2/4 senaste dagarna för att hitta tillbaka känslan. Försöker tighta till mig rejält efter att löst upp mig lite väl den senaste tiden. Hade en period jag lirade typ 22/18 vilket är i det lösaste laget i fullring.

As we speak är jag 3.6k back för månaden och jag kommer hålla mig till 2/4 tills jag når b/e.

Ska försöka få in så mycket händer jag bara kan så att jag förhoppningsvis ligger på grönt tills nästa helg, då jag planerar att dra till Köpenhamn.

Är det förövrigt någon som vet en bra sportbar(motsvarande)i köpenhamn? PL drar ju igång.

ta inte efter mig ffs

Länk till kommentar