Gå till innehåll

Bubbla i DON


m1978

Recommended Posts

Nu tänkte även jag komma med en hand på bubblan i en don.

Sitter på SB och alla foldar fram till mig. På BB sitter han som är jätte chippie fast han spelar inte som han vore det. Vore jag i hans läge skulle jag pusha med any 2 varje hand men den här killen verkar folda sig till pengarna. Så hur gör man här? Ställer jag har han ju ändå bara ca 1000 och syna med en stack på nästan 7k

 

PokerStars Spel #22398205337: Turnering #123205271, $10.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång IX (200/400) - 2008-11-26 22:42:39 ET

Bord '123205271 1' 10-max Plats #3 har knappen

Plats 1: screechee (840 i marker)

Plats 3: MALANDRE (1370 i marker)

Plats 4: Hero (1390 i marker)

Plats 7: minigoon (6890 i marker)

Plats 8: tabagoshi (835 i marker)

Plats 9: yobillybyo (3675 i marker)

screechee: lägger ante 40

MALANDRE: lägger ante 40

Hero: lägger ante 40

minigoon: lägger ante 40

tabagoshi: lägger ante 40

yobillybyo: lägger ante 40

Hero: lägger lilla mörken 200

minigoon: lägger stora mörken 400

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Hero [Kc Qh]

tabagoshi: lägger sig

yobillybyo: lägger sig

screechee tid har gått ut

screechee: lägger sig

screechee står över

screechee har kommit tillbaka

MALANDRE: lägger sig

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går emot strömmen

 

Push.

 

Ja du har mer marker än 2 av stackarna. men du har ingen annan att stjäla från medan de andra kan (och kommer) att stjäla från dig. Du har minde än 4BB och ett M på 1,4 så du kan inte räkna med att folda dig ITM och om han tänker folda sig ITM med sin stora stack kommer han nog bara syna med QQ+ och möjligen AK.

 

Är spelaren lös och synbenägen solklar fold, men den read du angav tycker jag räcker för att vi ska försöka plocka upp en omgång blinds och antes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går emot strömmen

 

Push.

 

Ja du har mer marker än 2 av stackarna. men du har ingen annan att stjäla från medan de andra kan (och kommer) att stjäla från dig. Du har minde än 4BB och ett M på 1,4 så du kan inte räkna med att folda dig ITM och om han tänker folda sig ITM med sin stora stack kommer han nog bara syna med QQ+ och möjligen AK.

 

Är spelaren lös och synbenägen solklar fold, men den read du angav tycker jag räcker för att vi ska försöka plocka upp en omgång blinds och antes.

 

 

 

Att bb med 7k stack bara skulle syna med QQ+ när smallstack sb går all-in är knappast troligt. Varför skulle de andra 2 småstackarna stjäla ifrån honom? Det troliga är att dom 2 kommer att göra upp om 6:e platsen mot varandra. Jag anser fortfarande att det är fullkomligt idiotiskt att försöka med en steal av bigstack i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen sitter ju med nästan 7k i marker. Vad är chansen att han är bra liksom?

Låt oss säga att Fi var en grinder med 2.6k stack, då borde man väl ställa kanske? Men denna. Njae.

 

Hehe tänkte på det med. Att se någon som är bra på don sitta med över 4.5k i stacken är väldigt sällsynt så att denna killen skulle spelat som en tight, solid zebra verkar väldigt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte även jag komma med en hand på bubblan i en don.

Sitter på SB och alla foldar fram till mig. På BB sitter han som är jätte chippie fast han spelar inte som han vore det. Vore jag i hans läge skulle jag pusha med any 2 varje hand men den här killen verkar folda sig till pengarna. Så hur gör man här? Ställer jag har han ju ändå bara ca 1000 och syna med en stack på nästan 7k

 

PokerStars Spel #22398205337: Turnering #123205271, $10.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång IX (200/400) - 2008-11-26 22:42:39 ET

Bord '123205271 1' 10-max Plats #3 har knappen

Plats 1: screechee (840 i marker)

Plats 3: MALANDRE (1370 i marker)

Plats 4: Hero (1390 i marker)

Plats 7: minigoon (6890 i marker)

Plats 8: tabagoshi (835 i marker)

Plats 9: yobillybyo (3675 i marker)

screechee: lägger ante 40

MALANDRE: lägger ante 40

Hero: lägger ante 40

minigoon: lägger ante 40

tabagoshi: lägger ante 40

yobillybyo: lägger ante 40

Hero: lägger lilla mörken 200

minigoon: lägger stora mörken 400

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Hero [Kc Qh]

tabagoshi: lägger sig

yobillybyo: lägger sig

screechee tid har gått ut

screechee: lägger sig

screechee står över

screechee har kommit tillbaka

MALANDRE: lägger sig

Hero: ???

 

Jag ställer PGA ovan nämda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande fel. För han har uppenbarligen inte spelat på det sättet hela tiden.

 

Men uppenbarligen så är möjligheten stor att han gör det nu med sin stora stack. Tror inte fold är jättefel då en 2xBB spelare träffar BB nästa hand. Men om han inte åker ska du inte automatiskt tro att din chans att folda dig ITM är större än chansen att du kommer ITM om du pushar här. Fi kommer inte syna med mer än kanske sina 30% bästa om readen är någorlunda rätt och då kommer du dubbla i ca ~50% mao är det bara 15% att åka på att pusha och de gånger du inte åker ökar din vinstchans ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men uppenbarligen så är möjligheten stor att han gör det nu med sin stora stack. Tror inte fold är jättefel då en 2xBB spelare träffar BB nästa hand. Men om han inte åker ska du inte automatiskt tro att din chans att folda dig ITM är större än chansen att du kommer ITM om du pushar här. Fi kommer inte syna med mer än kanske sina 30% bästa om readen är någorlunda rätt och då kommer du dubbla i ca ~50% mao är det bara 15% att åka på att pusha och de gånger du inte åker ökar din vinstchans ordentligt.

 

Konstiga resonemang som inte stämmer. Det är väl det fetstilta vi diskuterar här?!?

 

OK jag har gjort det.

 

Jag har kört den i SNGEGT och du ska pusha om han synar 19% eller mindre annars folda.

 

dvs: 66+,A4s+,K9s+,Q9s+,J9s+,T9s,A9o+,KTo+,QTo+

 

Så OK folda jag ger mig.

 

Klart Slut.

 

Har du ställt in den på 5 lika priser? Sen tar programmet inte hänsyn till blindsposition väl? Vilket isåfall snävar ner vår pushrange ännu mer, eftersom det är två som sitter ännu punshigare på det än oss.

 

Å andra sidan synar inte fi såhär brett, nånsin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...