jna Postad 7 April , 2005 Rapport Share Postad 7 April , 2005 Jag spelar rätt tight (i alla fall jämfört med de flesta online) och ser c:a 20-25% av flopparna. När jag spelar floppen har jag ofta höjt före floppen eftersom jag ofta har minst AK, AQ, KQ eller höga PP. Eftersom jag inte vill släppa initiativet bettar jag oftast ungefär pot efter floppen, i alla fall i tidig position. I de flesta fall får jag då fold från fi (som oftast bara är 2-3 spelare) och får den relativt lilla potten. Om jag åker på en re-raise får handens kvalitet avgöra om jag fortsätter spela, men det är oftast lätt att ta rätt beslut. Problemet är om fi synar. Var står han? Hur aggressivt ska jag spela turn om jag fortfarande inte träffat? Om floppen inbjuder till diverse drag kan man ju ana, men säg att du sitter på AK och floppen är Q 8 3 rainbow och turn ger en tvåa? Varför callade han floppen? Vad sitter han på? Åkte på en två nederlag på den typen av händer igår när jag fortsatte med potbett även på turn. Fi forsatte att calla och visade upp något par till slut. Har ni någon tumregel (förutom en bra read) för när man ska släppa aggrospelet och erkänna sig besegrad? * RP och flytt till THe - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 7 April , 2005 Rapport Share Postad 7 April , 2005 Jag tror inte att det är bra att betta runt pott på både flop och turn när du missat. Synar dom floppen har dom allt som oftast något och då brukar i alla fall inte jag fortsättata ta skott på turn även om det händer ibland för att jag vill mixa upp spelet och undvika att bli lättläst. Tror även att samma variation är bra att ha på floppen. Om du har aggro image tror jag många som har position på dig väntar till turn innan dom definierar sin hand i och med att du fortsätter betta så pass ofta, även vid miss. Folk som träffar set tycker jag bara synar floppen ofta för att raisa på turn eller river så man får försöka avläsa brädan och komma fram till om fi synar med monster eller drag och häri ligger väl det svåra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts