Gå till innehåll

Tror jag spelade den så dåligt som man kan spela den


Recommended Posts

HH: http://tinypic.com/view.php?pic=2r1zc6x&s=4

 

Har förlorat 5 inköp i rad vilket absolut påverkar mitt spel i denna handen. Synd vi inte kan se stackarna men fi täcker mig på runt 1500 och jag har ca 1200.

 

Preflop ser jag som standard. På floppen bettar han ut och jag sätter honom på en träff på något av dem och inget drag. Jag synar för att få han att skjuta turn så jag kan höja. Är det väldigt dumt att ge honom ett frikort här? Jag hade note på fi som synfisk (vilket jag kom på efteråt) så han hade förmodligen synat en j, en 10 och möjligtvis en 4. Random fi hade endast synat en j.

 

På turn kommer ännu en 10 vilket krossar mina planer på att höja hans bet. Ser ingen anledning till det då han antingen har mig slagen eller så är det enda dåliga kortet som kan komma på river en j. Så jag väljer att syna för att hålla potten nere. rätt/fel ?

 

En tredje 10 på river och här spelar jag förmodligen värst. Han bettar ut 200 och jag väljer att endast syna för att återigen hålla potten låg. Hur bör jag spela här mot random fi? Är syn verkligen acceptabelt här när en j kommer syna en höjning här 99% av fallen? Frågan är då hur mycket jag höjer eller om jag rent av pushar?

 

Nu var detta ingen random fi då jag hade note på honom som synfisk, vilket gör mitt spel ännu mer horribelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...