gabrelito Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Tjena, Jag har lirat endel poker i mina dagar och även läst böcker. Sätter in några hundralappar här och där, får lite bonusar och plockar ut lite vinster osv, ni fattar. Jag kan lira okej men har mer haft det som tidsfördriv. Tog studenten i somras och läser nu lite högskolepoäng och jobbar helger. Tänkte ta ett break nästa halvår där jag jobbar helger bara och inget plugg. Behöver vila upp mig lite. Då tänkte jag att det är ett gyllene tillfälle att spela lite mer poker och mer på allvar. Det är inte så att jag tror att jag kommer försörja mig på det men det kan vara vettigt att ge det ett försök istället för att ligga i sängen o kolla på film bara. Tänkte avsätta 10 000 som jag lirar med och som jag liksom är beredd att förlora trots att jag hellre vinner:) Skulle behöva tips om vilken nivå jag ska spela på med den bankrullen, hur mycket jag kan förlora per dag utan att sluta för dagen elelr gå ner i nivå elelr vice versa. Skulle vara tacksam för lite allmänna tips:)Har hyfsad koll på hur jag ska spela med vore kul med era åsikter också. Vill helst inte ha tips som: sluta spela och börja plugga, bla bla. Har tagit studenten med bra betyg och läst lite på högskolan, skall hoppa på ett program efter sommaren så ett halvår kan jag slappa och lira poker. Vill lira 2-4 timmar om dagen och skulle vilja ha hjälp med nåt sorts upplägg:) Alla tips uppskattas Tack på förhand Citera
klanton Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Jag skulle börjat lira på SVS. Dåligt motstånd på låga nivåer och smidigt med instättningar/uttag. Börja på 1-2 och jobba dig uppåt. Känns lite overkill med 5000bb men ändå. Se till så att du fixar ett statistikprogram först, så du kan se hur du spelar, hitta läckor, gå igenom händer osv. Holdem Manager funkar på SVS. Citera
gabrelito Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Okaj, tack för svaret. Har sett att motståndet inte är hundra på svenska spel men jag ska inte välja nån sida med någon vettig bonus? Citera
tompalub Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Mina tips , antar att du kan basic pokerstrategi om du spelat ett tag. 1.Starta konto på nån sida med RB om du ska spela 3-4h per dag ( ex redbet) 2.Skaffa programmet "Holdem Manager" 3.Skapa ett konto på Deuces Cracked / Cardrunners o titta/lär dig av de olika instruktionsvideos som finns. 4.Skaffa boken "Your Worst Poker Enemy" , läs den... 5.Börja spela på 25€-NL nivån och se att du är vinnande där och gå sedan upp i nivå allt eftersom, jag siktar på att ha 50BI för nästa nivå innan jag går upp. Lycka till! Citera
gabrelito Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Tack för tipsen, låter vettigt:) Citera
klanton Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 SVS har ju hälften så låg rake som andra sidor. Så det blir ju samma sak som 50%rb. Citera
Nice Hand GG Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Okaj, tack för svaret.Har sett att motståndet inte är hundra på svenska spel men jag ska inte välja nån sida med någon vettig bonus? På sätt och vis kan man säga att svenska spel har Rakeback på Cash Games Citera
gabrelito Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 är det nån vits med att spela sng eller bara koncentrera mig på cg? Citera
jkkman Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 är det nån vits med att spela sng eller bara koncentrera mig på cg? SNG är mycket bättre ur en timlön/bankrulle synvinkel, alltså att föredra när man har begränsat kapital och ska bygga rulle. Dock krävs helt andra saker av en SNG-lirare än av en cashlirare, handlar nog mycket om vad DU är bättre på. Finns även mycket mer utvecklingsmöjligheter inom cashgame. Citera
gabrelito Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 SNG är mycket bättre ur en timlön/bankrulle synvinkel, alltså att föredra när man har begränsat kapital och ska bygga rulle. Dock krävs helt andra saker av en SNG-lirare än av en cashlirare, handlar nog mycket om vad DU är bättre på. Finns även mycket mer utvecklingsmöjligheter inom cashgame. ur vilken synvinkel är cg bättre då? Citera
gabrelito Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 ur vilken synvinkel är cg bättre då? glöm det, tack Citera
MyrStack Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 SNG är mycket bättre ur en timlön/bankrulle synvinkel, alltså att föredra när man har begränsat kapital och ska bygga rulle. Dock krävs helt andra saker av en SNG-lirare än av en cashlirare, handlar nog mycket om vad DU är bättre på. Finns även mycket mer utvecklingsmöjligheter inom cashgame. Hur ur timlön/bankrulle synvilkel är SNGs bättre? jag lirade ungefär 1500 SNGs för några månader sen och jag skulle verkligen inte säga lägre variance. Sen är det mycket speciella "ICM skills" som krävs för att lyckas som SNG spelare. Jag skulle rekommendera cashgame över SNGs. Förmodligen för att jag själv är bättre på cashgames. Men som sagt, välj det du är bäst på! om du skulle välja att lira SNGs tanka fort hem SNGwizard. Citera
jkkman Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 Hur ur timlön/bankrulle synvilkel är SNGs bättre? jag lirade ungefär 1500 SNGs för några månader sen och jag skulle verkligen inte säga lägre variance. Sen är det mycket speciella "ICM skills" som krävs för att lyckas som SNG spelare. Jag skulle rekommendera cashgame över SNGs. Förmodligen för att jag själv är bättre på cashgames. Men som sagt, välj det du är bäst på! om du skulle välja att lira SNGs tanka fort hem SNGwizard. Helt enkelt för att variansen/förväntad vinst är högre vid cashgames. Angående SNG wizard så är den ett måste om du ska börja med SNGs. Citera
gabrelito Postad 23 November , 2008 Författare Rapport Postad 23 November , 2008 fina ni e, ska lösa detta Citera
Mikael1337 Postad 23 November , 2008 Rapport Postad 23 November , 2008 SVS har ju hälften så låg rake som andra sidor. Så det blir ju samma sak som 50%rb. Det var något nytt det har ju inte hälften så stor maxrake, bara för deras procent sats är hälften så kommer inte det rakeas hälften. Maxraken är ju den som påverkar mest om man spelar på en något sånär nivå. Men iofs nu när $ är dyr så är inte svs maxrake dyr men den var det i sommras när $ stod under 6kr. Citera
Recommended Posts