Gå till innehåll

NL - Hur spela lågt set?


Magaluf Raider

Recommended Posts

Ny i NL men hunnit med att varit ställd set mot set två gånger. Ena gången (QQQ vs 999) till min fördel medans den andra (333 vs TTT)kostade ett inköp.

Mitt fel efterssom jag bara körde på som en bulldozer utan att tänka på att fi också kunde ha bra kort.

Har inte handhistoryn men nyckelbettet då jag började besinna mig var då fi reraisade på turn. För sent då när man redan spanat in fi's stack och bettat så att hela stacken - jämnstor med underteckands - skulle vara inne till river. Man var typ potcomittad.

Är van från tourny att set är ett utmärkt sätt att dubbla/trippla ens stack, folk har en tendens att inte se faran där.

Låga sets i cashgames ser från det lilla undertecknad har sett ut snarast som en fälla. Folk har en tendens att slowplaya nötter så att spela ut först när någon inte visar styrka vore också tveksam strategi. Ska man helt enkelt skippa att köpa in sig på PP 22-77 från tidig position eller hur hanterar ni situationen. Gissar att fler än undertecknad befunnit sig här?

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelar nästan alltid låga pp, om det inte kostar typ 5* bb . Har losat mot ett högre set en gång och vunnit en del. och då har jag spelat ett par tusen raked hands. Man kan liksom inte vara orolig för ett högre set utan är mer orolig för färg och stege.

 

 

Vet inte men detta är va jag tycker :lol:

 

Hoppas dina set vinner i forsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny i NL men hunnit med att varit ställd set mot set två gånger. Ena gången (QQQ vs 999) till min fördel medans den andra (333 vs TTT)kostade ett inköp.

Mitt fel efterssom jag bara körde på som en bulldozer utan att tänka på att fi också kunde ha bra kort.

Har inte handhistoryn men nyckelbettet då jag började besinna mig var då fi reraisade på turn. För sent då när man redan spanat in fi's stack och bettat så att hela stacken - jämnstor med underteckands - skulle vara inne till river. Man var typ potcomittad.

Är van från tourny att set är ett utmärkt sätt att dubbla/trippla ens stack, folk har en tendens att inte se faran där.

Låga sets i cashgames ser från det lilla undertecknad har sett ut snarast som en fälla. Folk har en tendens att slowplaya nötter så att spela ut först när någon inte visar styrka vore också tveksam strategi. Ska man helt enkelt skippa att köpa in sig på PP 22-77 från tidig position eller hur hanterar ni situationen. Gissar att fler än undertecknad befunnit sig här?

 

Jag limpar alltid med låga par i tidig position, blir det big raise efter min limp så lägger jag oftast ner det. Anledningen och spela låga par är att det kan bli fin utdelning när det blir setträff på floppen. När man råkar ut för en spelar med högre set (vilket hänt mig en gång) då brukar det svida, men den smällen får man vackert ta.

 

/SalvaTore

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var med i en pott på Ladbrokes en gång med tre st som såg floppen.

Flop: 2 6 8 rainbow (typ). Jag satt på 88. När det var min tur att agera hade de andra två gått all in :D . De satt på 22 resp 66.

 

Jag tror dock INTE att du kommer att förlora på set särskilt ofta. Många bettar ju stenhårt på toppar, överpar och tvåpar. Detta kommer med råge att kompensera för de gånger du torskar mot ett högre set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var med i en pott på Ladbrokes en gång med tre st som såg floppen.

Flop: 2 6 8 rainbow (typ). Jag satt på 88. När det var min tur att agera hade de andra två gått all in :D . De satt på 22 resp 66.

 

Jag tror dock INTE att du kommer att förlora på set särskilt ofta. Många bettar ju stenhårt på toppar, överpar och tvåpar. Detta kommer med råge att kompensera för de gånger du torskar mot ett högre set.

 

Man har ju hört många pokerhistorier med folk som floppat fyrtal och förlorat och runner runnner straightflush osv, men aldrig hört om tre personer som floppar set. Måste varit väldigt svårt beslut för dig när det var din tur agera. ;)

 

/SalvaTore

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar med köra på de flesta pp´s jag får... om det inte är nån uber hög pre-raise

 

2 gånger har jag varit med om att en killa haft högre set än mig...

ena ett rätt lågt.. mot ett betydligt högre...

Den andra gången träffar jag set 9:or på en 2,9,10 flop och när turnen är blank går båda allin, han visar upp sina tre tior, jag mina nior.. oc på rivern kommer det underbaraste av alla kort just då..sistan nian och träffar fyrtal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag går alltid vidare med PP då det sällan är stora höjningar på den nivån jag spelar. Med ett set kan du nästan vara säker på att ha högsta handen om inte en stege eller färg chans floppar, och även om så är fallet har du runt 30% chans att vinna med en kåk.

 

Nån som är bättre på statistik kanske kan säga om mina 30% är så säkra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alltid set relativt hårt. Dock med undantag när brädan är helt åt skogen. Tror inte det lönar sig att oroa sig för högre set. Inte har det gjort det för mig iaf. Har fått bra betalt en massa gånger och varit uppe mot högre set 2 ggr om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver nog inte vara så orolig. Titta på hur stor chans det är att få ett par i hålkorten: 221 på 1. sen om man väl får det paret så har man 1 på 8 att få sitt set på flopen och en är det väl 1 på 23 på turn och river, så tänk inte mer på det. Det som hände var bara otur helt enkelt och som alla andra säger, du tjänar ihop mycket mer än du förlorar på ett set sett över tiden.

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alltid set relativt hårt. Dock med undantag när brädan är helt åt skogen. Tror inte det lönar sig att oroa sig för högre set. Inte har det gjort det för mig iaf. Har fått bra betalt en massa gånger och varit uppe mot högre set 2 ggr om jag minns rätt.

 

du har haft tur du, eller så är det jag som har otur. Har själv tappat räkningen hur många gånger jag förlorat mot högre set.

 

Det har t.ex. varit

JJJ mot KKK

333 mot 999

444 mot 555

999 mot JJJ

KKK mot AAA

TTT mot JJJ

444 mot 888

333 mot KKK

 

de är de ja kan påminna mig i huvudet men det finns fler :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alltid set relativt hårt. Dock med undantag när brädan är helt åt skogen. Tror inte det lönar sig att oroa sig för högre set. Inte har det gjort det för mig iaf. Har fått bra betalt en massa gånger och varit uppe mot högre set 2 ggr om jag minns rätt.

 

du har haft tur du, eller så är det jag som har otur. Har själv tappat räkningen hur många gånger jag förlorat mot högre set.

 

Det har t.ex. varit

JJJ mot KKK

333 mot 999

444 mot 555

999 mot JJJ

KKK mot AAA

TTT mot JJJ

444 mot 888

333 mot KKK

 

de är de ja kan påminna mig i huvudet men det finns fler :twisted:

 

 

 

Om det är till någon tröst (misstänker ej det) så har jag en liknande historia, på nått sätt tenderar jag också att råka ut för det där allt för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat tror jag inte att jag någonsin förlorat mot ett högre set. En gång förlorade jag mot en högre kåk då jag också hade kåk. Men då plockade han den på rivern.

 

Jag har dock förlorat med en lägre triss på floppen. Men det är ju inte samma sak.

 

Jag vann just en sån hand. Fast, jag fick den på turn:en. Härligt härligt. Annars har jag aldig förlorat ett lågt set...

 

/Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat tror jag inte att jag någonsin förlorat mot ett högre set. En gång förlorade jag mot en högre kåk då jag också hade kåk. Men då plockade han den på rivern.

 

Jag har dock förlorat med en lägre triss på floppen. Men det är ju inte samma sak.

 

Jag vann just en sån hand. Fast, jag fick den på turn:en. Härligt härligt. Annars har jag aldig förlorat ett lågt set...

 

/Erik

 

På hur många händer då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat tror jag inte att jag någonsin förlorat mot ett högre set. En gång förlorade jag mot en högre kåk då jag också hade kåk. Men då plockade han den på rivern.

 

Jag har dock förlorat med en lägre triss på floppen. Men det är ju inte samma sak.

 

Jag vann just en sån hand. Fast, jag fick den på turn:en. Härligt härligt. Annars har jag aldig förlorat ett lågt set...

 

/Erik

 

På hur många händer då??

 

Förmodligen inte överdrivet många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...