Gå till innehåll

Obama är jesus


MacDaddy

Recommended Posts

Det slog mig tidigare idag. Obama är förstås 2000 talets Jesus. Varför har jag inte tänkt på det tidigare?

 

Låt mig förklara...

Han har både svart, vit och asiatisk bakgrund, med andra ord så är han en del av hela mänskligheten.

Hans ageranden pekar också mot detta faktum. Han förenar hellre än dividerar.

 

Inte så att jag är religiös men om man tar detta halvseriöst så kan man faktiskt köpa att han har likheter med en Jesus som man kan föreställa sig att han verkligen var och att man då tar hänsyn till att böcker har glorifierat honom "en aning".

 

Tolkar man mitt inlägg som helt seriöst så måste man ju anta att det finns en Gud och att det är sant att han skickade sin son till jorden för 2k år sen och under de antaganden så är det ju inte helt omöjligt att Obama faktiskt är Jesus.

 

Hur blir man hans lärjunge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger väl i att han (i allmän mening) inte är förföljd eller trakasserad och kanske framförallt att han leder en nation.

 

Kanske är vi mogna nog att ta till oss Jesus 2K-versionen till skillnad från vad folket hade att ta till sig 0000(?)-versionen. Jag menar de kan ju inte göra om 1an precis som innan. Vi kan ta Die Hard filmerna som en passande referens, visst samma handling i alla men inte samma tillvägagångssätt.

 

Så Jesus part 2 kan bli ännu mer intressant, Gud har ju haft 2000år på sig att skriva nytt manus...stay tuned...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mer intressant fråga är väl hur länge karln kommer leva.

 

Allvarligt? Vad får dig att tro att en attentatsman överhuvudtaget skulle ha en chans att komma åt USA:s president i dagens läge?

 

Jämför inte med Kennedy eller Reagan; säkerhetsarrangemangen är betydligt mer omfattande idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...