Stoneburg Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 Jag har aldrig spelat Omaha i någon version tidigare men efter att ha läst ett par sidor om Omaha High/Low i Super System i går natt så blev jag lite sugen. Hoppade in på ett bord på microlimit för att testa på och se hur det verkar. Första handen foldar jag efter att potten raisats preflop. Andra handen jag får är: A 3 2 6 Nu är jag som sagt TOTAL nybörjare, men det där ser ut som en riktigt bra hand tycker jag. Dels A suited för nötfärgen men också en 2:a, en 3:a och en "backup" 6:a vilket borde ge mig nöt-låg om brädet tillåter det. Det verkar som sagt vara en bra hand. Jag sitter dock i SB så att raisa är inget jag vill försöka mig på. Faktiskt så raisade jag inte en enda gång preflop under min sittning. Preflop: parissg - Folds AVE-CFC - Calls 0.10 anglesey1 - Calls 0.10 pren - Folds Bmoreslim - Calls 0.10 mimsi - Calls 0.10 Stoneburg - Calls 0.05 jaket68 - Checks Flop: Pot Size: $0.60 8 K T Okej, jag floppar nötfärgsdraget och 8:an innebär i alla fall att det finns en möjlighet till en låg också. Jag är ingen timid spelare och även om jag är grymt osäker i och med att det är första gången så betar jag ut pot, dels för att börja bygga en pott, dels för att se vad som händer. Stoneburg bet 0.60 jaket68 call 0.60 AVE-CFC call 0.60 anglesey1 call 0.60 Bmoreslim call 0.60 mimsi call call 0.60 Okej, ALLA synar. Det kanske är såhär i Omaha? I Hold'em hade jag räknat med att åtminstone någon hade lagt sig. Nötterna på floppen borde ju vara KK, i och med att ingen raisar så antar jag att ingen har top-set i alla fall. I övrigt har jag ingen aning om vad de håller på med. Turn: Pot Size: $4.20 J Jaha, värdelöst kort för mig jag har ju bara färgdraget nu i och med att ingen låg längre är möjlig. Bestämmer mig för att checka här, nu ligger ju stege och nån sitter säkert med en triss, får se vad som händer. Stoneburg CHECK jaket68 CHECK AVE-CFC BET 4.20 anglesey1 call 4.20 Bmoreslim FOLD mimsi call 4.20 När AVE-CFC betar pott antar jag att han sitter på stegen. Funderar på om jag är tvungen att lägga handen. Sen synar anglesey1, och därefter mimsi också, plötsligt har jag oddsen jag behöver för att syna. Potodds på 4:1 + lite implied odds om man förutsätter att de synar river om färgen kommer... i och för sig kan ju nån sätta kåken på river, har inte funderat på om jag kommer att betala av om T eller J kommer. Jag har i alla fall odds att syna nu. Stoneburg call 4.20 jaket68 FOLD River: Pot Size: $21 6 Bingo! Nu har jag nötterna. Okej, här är frågan hur jag ska göra för att få maximalt betalt. Jag undrar om killen efter mig kommer att gå All-in, han har bara $1.91 kvar, om han gör det lär han ju bli synad av de andra två som täcker oss, och jag kan check-raisa in min resterande stack. Om han nu å andra sidan, som jag tror, sitter med stegen, då är ju risken rätt stor att han checkar bakom. Om de andra också har stege eller triss lär de nog checka de med i och med att färgen ligger... är nog säkrast att jag betar ut, jag lär ju i alla fall få shortstackens pengar. Stoneburg Went All-in 5.00 AVE-CFC Went All-in 1.91 anglesey1 call 5.00 mimsi call 5.00 Stoneburg wins $37.61 with a Flush, Ace high AVE-CFC straight mimsi flush anglesey1 flush Okej, AVE-CFC hade stegen som jag trodde, men de andra två satt visst med lägre färg båda två, inte alls med trissen som jag fått för mig. Jag trodde helt enkelt inte att folk satt och drog till T-hög färg i det här spelet. Slutresultatet kunde ju inte bli bättre, jag får syn av hela fältet och fyrdubblar nästan inköpet. Har dock INGEN aning om jag spelade handen rätt preflop och på floppen, antar att jag spelade okej på turn/river i alla fall. Vore kul att få mycket åsikter här i. Fick lite smak för Omaha faktiskt och kommer nog att spela det igen. Citera
liggat Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 preflop raisa! flopp: checka för om du raisat preflop har du ändå en hyffsad pott att beta på om färgen kommer turn: check! river: raise eller checkraise.. det kvittar enl min mening. ELLER så kan man göra som du gjorde, tycker inte du gjorde nåt fel. Citera
Filip Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 Tycker du spela den helt perfekt. Bra analyser med. Citera
Micke_E Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 Preflop är det bara att beta ut, mest för att du har en riktigt bra hand och vill få in mer pengar i potten för antagligen är det väldigt få motståndare som lägger sig för ditt bet. Jag betar ofta ut på floppar som kommer två höga och ett lågt kort om jag har en någorlunda träff, för annars sätter någon garanterat backdoorlågen och du får splita dessutom så slipper man hålstegar och sånt, ofta har folk ju en sämmre hög-hand i hi/lo än i vanlig high så wrappstegar är inte lika vanliga. Nu har du ju iofs ett väldigt bra lågdrag så det är ju möjligt att du kvartar någon i en stor pott om lågen kommer, dessutom så får du garanterat någon syn när det är så många med i potten. Det finns ju en risk att du förstör dina egna odds här om du betar ut pott och många (men inte alla) lägger sig, så jag skulle nog luta lite mer åt en check. Citera
Recommended Posts