Gå till innehåll

World Poker Manager, vad tror ni om det?


eurythmech

Recommended Posts

Okej,

 

Nu har jag väl fått er uppmärksamhet.

(Tycker att det här har för lite pokeranknytning för att postas i poker OT)

 

Men...vore det inte kul om det fanns ett managerspel online liknande hattrick, cs-manager eller managerzone där man får skapa en pokerspelare istället för ett lag. Sen sätter man ut attributpoäng fördelade mellan olika spelformer, tiltfaktor, mattekunskaper, utköpskills (:)) osv.

 

Och sen lägger man upp strategier inför kommande turneringar (som man givetvis inte kan köpa in sig till om man inte har lyckats bra i cashgamesen).

 

Varje spelare tillåts ha en pokerspelare i sitt stall så att inte marknaden svämmar över.

 

Är det bara jag som tror det vore kul?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker OT funkar som så att allt som är poker och inte hör hemma i de andra läggs där... så jag flyttar hit tråden ändå.

 

Jag gillar idén, men det känns svårt att genomföra. Poker är i mycket, mycket högre grad ett spel där den som kan anpassa sig bäst vinner än t.ex. fotboll, och hur det skulle gå att få över till en simulering vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis skulle det inte bli en sådär väldigt realistisk simulation, men det skulle nog kunna bli roligt.

 

Typ så här....

 

Player: Alan Boysblatter

 

Game skills:

 

Hold'em ****

Omaha **

Omaha8 **

7CS ***

7CS ***

5CD **

KCLB ****

Razz ****

2-7-3 ***

 

General skills:

 

Math skills ****

Control **

Changing gears *

Creativity **

Pressure Handling ***

 

Aggressive/passive scale: 4/5 (very aggressive)

Loose/tight scale: 2/5 (Tight)

 

Your next tournament is the Vegas $5k H.O.R.S.E. open, the expected field size is 250 players.

 

How do you want to spend the week leading up to this event?

 

Study the opposition (better chances in this tournament)

Playing cashgames (chance to a profit, and will guarantee to improve your poker skills, albeit slowly)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idéen är...eh..."konstig".

 

1) mer skills, bl.a. limit/nolimit, controll/tilt tells/pokerface, ability to read opponents, shortstackplay, shorthanded, analytical ability, memory, endurance, etc.

 

2) nästa steg blir att "vikta" de olika egenskaperna - och där har alla olika åsikter så redan här kommer spelet haverera.

 

3) dessutom så finns en viss del tur i poker och hur många vill fortsätta spela poker manager när man får reda på att ens "gubbe" har blivit utdragen tre gånger på raken av en megatomte?

 

Däremot skulle det vara skitkul att se vilka värden olika proffs skulle få: vilket "tiltvärde" har t.ex. Phil Helmut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Ja givetvis, det där skrev jag ihop på några minuter

 

2) Det vore en mycket rolig utmaning att få det att gå någorlunda bra ihop. Och jag tror man gör ett misstag om man tror att fotboll t.ex är ett spel som lättare översätts till egenskapsvärden och tabeller, och fotbollsmanagement är ju onekligen populärt.

 

3) Tja...jag vet inte...det är mycket möjligt att kundkretsen skulle vara något snäv, men det stör inte mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som ett smålustigt tidsfördriv.

 

Bara några frågor: Ska allt motstånd vara spelarstyrt, eller ska det finnas cashgames och turneringar (både MTT och SnG) med datormotstånd? I såna fall är det ju rätt sjysst att ge varje spelare en startsumma på $1 så att det blir grindande på FLT $0.01/0.02 i början... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade tid, pengar och personal och verkligen skulle utveckla den här produkten så skulle alla turneringar definitivt enbart bestå av mänskliga spelare. I cashgames vore det önskvärt att man spelade mot mänskliga motståndare, men en simulering mot en tänkt datormotståndare vore ingen katastrof heller.

 

Men spelet skulle ha fokus på turneringar. Vem blir världsmästare?

Vem toppar världsrankingen?

Vem får mest tv-tid?

Vem vinner flest armband?

 

Cashgames skulle bara vara ett sätt att bygga rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ej det kommer att vara som ett managerspel direkt men snart släpps ett nytt pokerspel för PC, PSP och Xbox. Det heter STACKED och har utvecklats tillsammans med med bl.a Negreanu. Beräknas komma någon gång i sommar. Tveksamt om man lär sig så mycket på det, men efter en tuff förlustdag online kanske det kan vara avkopplande, vem vet. Mer information finns i länkarna nedan.

 

ett litet utdrag: "Daniel will teach players everything from the fundamentals of Hold 'em to advanced tournament strategies through full motion video, voiceovers and dynamic in-game features. As players progress through the game's career mode, they can apply Daniel's teachings to overcome some of poker's most renowned stars, including Josh Arieh, Jennifer Harman, Erick Lindgren, Carlos Mortenson, Evelyn Ng and David Williams".

 

http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_4077/nl/newsDisp.htm

 

http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_2754/nl/gameDetail.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...