Gå till innehåll

Triss på bordet och JJ på hand


Recommended Posts

NL25, intresserad av kommentarer på min linje i den här handen.

 

Har drygt 1K händer på CO, han är 31/12, har gått jämnt upp över dom händerna.

Har bara 45 händer på UTG, han är 43/7(!) i den här sessionen.

Har skrivit om mina funderingar och beslut för varje gata.

 

BTN: $17.02

SB: $8.75

Hero (BB): $25.00

UTG: $18.57

MP: $6.34

CO: $56.58

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with J :club: J :heart:

UTG calls $0.25, 1 fold, CO raises to $1, 2 folds, Hero calls $0.75, UTG calls $0.75

Bra hand i dålig position, tyckte limpen UTG var konstig (jag borde inte tyckt den var konstig med tanke på hans stats), bestämde mig för att syna. Hade det bara varit en höjning från CO hade jag re-raisat.

 

Flop: ($3.10) 4 :club: 8 :heart: 4 :heart:(3 players)

Hero bets $2.21, UTG calls $2.21, CO calls $2.21

Tror jag allt som oftast har bästa handen här, betar för "protection" med tanke på flushdraget.

 

Turn: ($9.73) 4 :diamond:(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $4.62, Hero calls $4.62, UTG calls $4.62

Triss på bordet är bra, men gillar inte att jag fick syn av två spelare på floppen, jag chekar för pottkontroll. När UTG checkar så tror jag att han har/hade ett flushdrag eller ett sämre par. CO:s bet på halva potten är billig och jag är inte så orolig för vad UTG ska göra.

 

River: ($23.59) 5 :spade:(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $16.80, Hero ?

Jag checkar för att jag inte är så övertygad om jag har den bästa handen, är inte säker på om jag kommer att syna en all-in från CO. Tycker att CO borde vara orolig för vad jag har, det är uppenbarligen inte.

Syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen bluffar CO, eller så kan han uppenbarligen slå 88444.

 

Jag vet inte vilket som är troligast, men bluffar han mot två motståndare i det här läget? (Mot CO bara är det såklart blixtsyn).

 

Vårt problem är inte att UTG skulle råka ha fyrtal, vårt problem är att vi inte fått bort UTG, vilket gör att COs bluffar är mycket mer sällsynta. Misstänker att vi får se 88 i hans hand för en 88844-kåk väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på vilket sätt bidrar sådana kommentarer till diskussionen? Jag blir uppriktigt trött på folk.

Inget, men det kan kanske hjälpa LegalizeIt2 att få höra att det är vettigt att ha JJ i sin 3bet range.

 

edit: Blir också riktigt trött, har postat lite i HH-delen de senaste dagarna för första gången på drygt ett år, motivationen flyger ju inte direkt upp i taket när en moderator lägger en sån där kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen bluffar CO, eller så kan han uppenbarligen slå 88444.

 

Jag vet inte vilket som är troligast, men bluffar han mot två motståndare i det här läget? (Mot CO bara är det såklart blixtsyn).

 

Vårt problem är inte att UTG skulle råka ha fyrtal, vårt problem är att vi inte fått bort UTG, vilket gör att COs bluffar är mycket mer sällsynta. Misstänker att vi får se 88 i hans hand för en 88844-kåk väldigt ofta.

Varför skulle han inte kunna vbeta en 8?

Och på vilket sätt bidrar sådana kommentarer till diskussionen? Jag blir uppriktigt trött på folk.

Op vill veta hur han ska spela handen bättre, memory skriver ett sätt som han kan spela den bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han inte kunna vbeta en 8?

Ocklind har faktiskt en intressant hand i ett semiliknande läge, med vettig argumentation. Ockar inte leta dock

Op vill veta hur han ska spela handen bättre, memory skriver ett sätt som han kan spela den bättre?

Point taken, men då kan man väl tala om vad han gör för fel på varje gata, och inte en enda. Det är så många som hela tiden skriver "höj (eller folda pre)" som enda kommentar när frågan rör ett komplicerat turn eller riverbeslut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Point taken, men då kan man väl tala om vad han gör för fel på varje gata, och inte en enda. Det är så många som hela tiden skriver "höj (eller folda pre)" som enda kommentar när frågan rör ett komplicerat turn eller riverbeslut.

Håller till stor del med, men samtidigt tror jag op kommer tjäna mer pengar på att 3beta JJ pre än vad han kommer tjäna på att spela riversituationer som denna då JJ pre är mycket vanligare.

 

För att hålla mig till ämnet så:

3bet pre

cr flopp, syna push/pusha turn om du inte 3betar

Om du betar flopp tycker jag du ska beta turn också, det finns inte mycket som tyder på att vi ligger efter imo.

River synar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ocklind har faktiskt en intressant hand i ett semiliknande läge, med vettig argumentation. Ockar inte leta dock

Mannen som funderar på att köpa denna jackan:roll:

jackan.jpg

 

Ocklind har väl blivit ganska hårt sågad av "mattespelarna" på 2+2 också har jag hört. Vore intressant om du orkar leta upp diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG verkar vara en allmänt förvirrad och passiv synfisk i handen så honom hade jag inte brytt mig för mycket om. Har han fyrtal så, well played. CO är den som visar styrka så visst, ibland har han QQ+ här men jag synar. Eftersom Hero + synfisken (UTG) spelar så passivt kan han värdebeta lika många händer som vi slår i förhållande till de som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen bluffar CO, eller så kan han uppenbarligen slå 88444.

 

Jag vet inte vilket som är troligast, men bluffar han mot två motståndare i det här läget? (Mot CO bara är det såklart blixtsyn).

 

Vårt problem är inte att UTG skulle råka ha fyrtal, vårt problem är att vi inte fått bort UTG, vilket gör att COs bluffar är mycket mer sällsynta. Misstänker att vi får se 88 i hans hand för en 88844-kåk väldigt ofta.

 

Håller med, CO har två spelare med sig som har satsat mycket pengar, kan han verkligen tro att han kan få bort båda med en bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand och jobbig position.

Jag hade nog höjt upp till $3-4 pre för att försöka ta potten redan där.

Lyckas jag inte continue bettar jag 70-80% av potten på floppen.

Check synar turn och river

 

 

Ocklind kanske skulle börja skriva modeblogg istället för poker?

Jag hoppas för guds skull att han sett den jackan och tänkt "jävlar vilken ful jacka den måste jag fota"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...