Gå till innehåll

Triss på bordet och JJ på hand


Recommended Posts

Håller till stor del med, men samtidigt tror jag op kommer tjäna mer pengar på att 3beta JJ pre än vad han kommer tjäna på att spela riversituationer som denna då JJ pre är mycket vanligare.

 

För att hålla mig till ämnet så:

3bet pre

cr flopp, syna push/pusha turn om du inte 3betar

Om du betar flopp tycker jag du ska beta turn också, det finns inte mycket som tyder på att vi ligger efter imo.

River synar jag.

 

Normalt skulle jag 3betat pre men hela situationen kändes farlig.

Jag är inte säker på vad det var som fick mig att sakta ner.

Är det faktum att min position är dålig ett extra incitament till att 3beta pre (utöver att JJ är en bra hand)?

 

Du skriver "Om du betar flopp tycker jag du ska beta turn också", kan du utveckla det här, tror det finns en viktig poäng här. Har funderat på om min check på turn minskar mitt EV pga av att jag inte får betalt när jag har den bättre handen samtidigt som jag riskera att ge bort gratis kort.

 

Jag brukar iofs inte spela så här pass försiktigt, hela situationen kändes konstig, tror jag reagerade på COs "timing".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTN: $17.02

SB: $8.75

Hero (BB): $25.00

UTG: $18.57

MP: $6.34

CO: $56.58

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with J :club: J :heart:

UTG calls $0.25, 1 fold, CO raises to $1, 2 folds, Hero calls $0.75, UTG calls $0.75

 

Flop: ($3.10) 4 :club: 8 :heart: 4 :heart:(3 players)

Hero bets $2.21, UTG calls $2.21, CO calls $2.21

 

Turn: ($9.73) 4 :diamond:(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $4.62, Hero calls $4.62, UTG calls $4.62

 

River: ($23.59) 5 :spade:(3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets $16.80, Hero calls $16.80, UTG calls $10.74 all in

 

Final Pot: $67.93

Hero mucks J :club: J :heart: (a full house, Fours full of Jacks)

UTG mucks 9 :spade: 9 :heart: (a full house, Fours full of Nines)

CO shows A :spade: A :diamond: (a full house, Fours full of Aces)

CO wins $11.91

CO wins $53.02

nh gg

 

CO fick bra utdelning på sin hand när även UTG valde att syna vilket knappast kan vara EV+.

 

Vet inte hur mycket man ska gå på känsla när man spelar NL25, hade jag gått på den hade jag foldat, men den delen av hjärnan som är en nyfiken "calling station" såg till att jag synade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det faktum att min position är dålig ett extra incitament till att 3beta pre (utöver att JJ är en bra hand)?

Ja.

Du skriver "Om du betar flopp tycker jag du ska beta turn också", kan du utveckla det här, tror det finns en viktig poäng här. Har funderat på om min check på turn minskar mitt EV pga av att jag inte får betalt när jag har den bättre handen samtidigt som jag riskera att ge bort gratis kort.

Ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vidhåller mitt resonemang från i natt, men vill lägag till att det som kan tala för en syn hos oss är att vi verkligen ligger i toppen av vår range, pga att vi spelat hande så vekt.

 

Håller med om ditt resonemang.

Om det var 1 spelare så hade det inte varit så mycket att snacka om, och jag hade då spelat handen mer straight forward.

 

Med tanke på att det var två spelare (på NL25 "the home for calling stations"), vilka händer tror CO ska lägga sig på hans bet. Talar mot en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

18,354 games 0.010 secs 1,835,400 games/sec

 

Board: 4c 8h 4h 4d 5s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 34.161% 32.76% 01.41% 6012 258.00 { JJ }

Hand 1: 56.685% 55.28% 01.41% 10146 258.00 { 88+ }

Hand 2: 09.153% 09.15% 00.00% 1680 0.00 { 99-22, A4s, K3s+, 84s+, 86o+ }

 

 

Fisken fick K3s+ för att han kan ha en massa randomdrag som saknar equity på river. Det är väl en riversyn enligt dessa ranges men ingen direkt fistpump. Tar man med att COs range kommer vara ganska top-heavy för att han kan potkontrollera händer som 99-TT lutar det väl mer och mer åt en fold om man inte tror att UTG kommer översyna med sina åttor...

 

3bet pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...