Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan hoppsan! John är namnet och tänkte starta en dagbok här.:-D

Varför?

För att få en bra översikt på hur det går, få feedback, inte syssla med med dumheter såsom tilt, skottning och fylespel. Dessutom är jag arbetslös och behöver ett roligt tidsfördriv. Och kanske rentav tjäna en hacka;-)

Var? Svenska Spel 2,5/5 NL SH

Vem är jag?

Jag är 19 bast bor utanför Jönköping i en liten by vid namn Haurida. Älskar sport av alla dess slag håller på med golf och ping pong. Håller på HV och Kalmar inom de stora idrotterna:-)

Pokererfarenhet?

Provade på online poker första gången när jag var 14 och har sen dess spelat lite till och från. Har aldrig använt mig av något som helst bankroll management men känner att det är dags för de nu.

Bankrulle :

Får bli att sätta in 15k när Swedbanks internetbank börjar fungera igen. Kommer att spela med 100bb inköp därför att jag trivs bättre med det än med 200.

Regler: Inga dumheter, inget skottande och inget fyllespel om det skulle hända måste jag bestraffas hårt och skoningslöst.

BR: 0-45k 2,5/5. Sen får jag se hur det känns om/när jag kommer dit.

Mål kortsiktigt: Ha ett snitt på 500kr/dag resten av månaden.

Mål långsiktigt: Att bli så bra som möjligt givetvis och spela 10/20 om ett år.

Sådär de var en liten beskrivning och om ni undrar nåt annat så fråga.

Wish me luck!

Mvh/John

Postad

gl.

ett tips bara, ha inte som mål att tjäna x kr om dagen, det blir bara onödig press ifall att klockan är 23:30 och du ligger lite back, ha istället som mål att spela bra poker, får du in penagarna pre med AA vs QQ där han drar ut på river så har du fortfarande spelat bra poker men kan gå mimus för dagen.

Postad
  popquee säger:
gl.

ett tips bara, ha inte som mål att tjäna x kr om dagen, det blir bara onödig press ifall att klockan är 23:30 och du ligger lite back, ha istället som mål att spela bra poker, får du in penagarna pre med AA vs QQ där han drar ut på river så har du fortfarande spelat bra poker men kan gå mimus för dagen.

+1

Postad
  ekan123 säger:
GL hur många bord spelar du ?

Tack! 2 bord blir det.

popquee säger:
gl.

Ja de har du har rätt i tack för tipset!:-)

Drar igång ett par bord nu då det inte verkar hända nåt annat kul ikväll.

Postad
  popquee säger:
gl.

Hur lyckas man inte få in det med AA vs QQ?

Postad

okej, säg att han får in det med AK mot 72 på AK2 bräda där det kommer running 2or, men du förstår min poäng, man kan hamna minus fast att du spelar bäst

edit: fegt att du redigerar bort din sista mening "det krävs inte direkt bra poker för det"

Postad

Aj aj aj vad dåligt det gick ner ca 2000kr. Kan väl sammanfatta sessionen med att fru fortuna inte var på min sida och jag blev utdragen lite här och var. Men det är sånt som händer får ta nya friska tag imorgon. Shit happens!:-(

Postad
  popquee säger:
okej, säg att han får in det med AK mot 72 på AK2 bräda där det kommer running 2or, men du förstår min poäng, man kan hamna minus fast att du spelar bäst

edit: fegt att du redigerar bort din sista mening "det krävs inte direkt bra poker för det"

Tyckte den meningen var överflödig på vilket vis var det fegt??

Postad
  weismyller säger:
Vem är jag?

Jag är 19 bast bor utanför Jönköping i en liten by vid namn Haurida. Älskar sport av alla dess slag håller på med golf och ping pong. Håller på HV och Kalmar inom de stora idrotterna:-)

Tävlar du i pingis? I så fall känner jag nog igen dig. HV 71 ftw!

Postad
  Snabelguy säger:
Var får en arbetslös 19-åring 15000kr ifrån?

Jobbade som murare i två månader;-) men under vintertider blir det mindre jobb och finanskrisen gör det la inte bättre. Sen får dem som jobbat kortast gå först så klart

Brallan säger:
Tävlar du i pingis? I så fall känner jag nog igen dig. HV 71 ftw!

Nä tävlar inte tyvärr ja spelar i Huskvarna södra med gubbarna där för att det är skoj:-D gör ingen satsning. Var med i serielaget förra året men inte i år. Vilket klubb lirar du i?

HV<3

Postad
  weismyller säger:
Jobbade som murare i två månader;-) men under vintertider blir det mindre jobb och finanskrisen gör det la inte bättre. Sen får dem som jobbat kortast gå först så klart

Nä tävlar inte tyvärr ja spelar i Huskvarna södra med gubbarna där för att det är skoj:-D gör ingen satsning. Var med i serielaget förra året men inte i år. Vilket klubb lirar du i?

HV<3

Hv 71<3, synd att det finns svikare som jämtin bara;) Jag tävlar en hel del Brallan, eller gjorde iaf.... vilken klubb Brallan?;) Sry För OT

Postad
  Klonkbarn säger:
Hv 71<3, synd att det finns svikare som jämtin bara;) Jag tävlar en hel del Brallan, eller gjorde iaf.... vilken klubb Brallan?;) Sry För OT

Aa jävla svikare:evil: inga problem

dexter. säger:
spelar du nåt? eller vad händer :)

Ja tyvärr, har gått så dåligt så det är fan sjukt. Jag både spelar dåligt och har inget flyt. Men när det går dåligt så sa man la försöka minimera sina förluster och det är jag uppenbarligen inge vidare på. Funderar på att ta ut det som är kvar och göra nåt vettigt med dem istället antar att man inte är nån pokertalang.:shock:;-)

Br: 11000:oops: Pinsamt dåligt för fan.

Gör ett sista försök innan jag ger upp blir bara ett bord full koncentration och fundera igenom varje move jag gör. Gud är nog oxå på min sida hoppas jag.

SKÄRPNING NU FÖR FAN! IDIOT! KROSSA!

Btw om ni behöver ladda ner lite serier eller dylikt så skaffa http://www.xxxxx har vart freeleech några dagar nu vet inte hur länge det ska va men de gäller ju att passa på. Går fan så mycket snabbare än thepiratebay lr tankafett mä.

Postad
  weismyller säger:
Aa jävla svikare:evil: inga problem

Ja tyvärr, har gått så dåligt så det är fan sjukt. Jag både spelar dåligt och har inget flyt. Men när det går dåligt så sa man la försöka minimera sina förluster och det är jag uppenbarligen inge vidare på. Funderar på att ta ut det som är kvar och göra nåt vettigt med dem istället antar att man inte är nån pokertalang.:shock:;-)

Br: 11000:oops: Pinsamt dåligt för fan.

Gör ett sista försök innan jag ger upp blir bara ett bord full koncentration och fundera igenom varje move jag gör. Gud är nog oxå på min sida hoppas jag.

SKÄRPNING NU FÖR FAN! IDIOT! KROSSA!

Btw om ni behöver ladda ner lite serier eller dylikt så skaffa http://www.xxxxx har vart freeleech några dagar nu vet inte hur länge det ska va men de gäller ju att passa på. Går fan så mycket snabbare än thepiratebay lr tankafett mä.

Akta dig för "startadagboksriggen" känns som rätt standard här :)

Postad
  Izy säger:
GL! Känns dumt att du säger att du ska sluta spela poker bara efter några dagar du spelat seriöst. Jaja heja heja!

Sorry va på dåligt humör;-) Får la gå ner till 1/2 ja fortsätter så här.

retorik säger:
Akta dig för "startadagboksriggen" känns som rätt standard här :)

Hahaha måste va den men ja hade ju hoppats att den va på andra hållet:-P

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 november 2008 15:05:58

Diana 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: cityofpain (488.41)

Plats 3: HERO (754.24)

Plats 4: lukkyboy (1086.26)

Plats 5: LaVey (992.26)

Plats 1: HugoK9 (1366.81)

HERO lägg LM 2.50

lukkyboy lägg SM 5.00

** Giv **

cityofpain [N/A, N/A]

HERO [:As:, :6s:]

lukkyboy [N/A, N/A]

LaVey [N/A, N/A]

HugoK9 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

LaVey Lägg

HugoK9 Lägg

cityofpain Höj till 20.00

HERO Syna 20.00

lukkyboy Lägg

*** Flop(Board): *** : [:3s:,:Jd: , :Js:]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 25.00

cityofpain Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :Js:, :Ks:]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 47.50

cityofpain Höj till 95.00

HERO Höj till 162.50

cityofpain Höj till 230.00

HERO All-in 709.24

cityofpain All-in 443.41

*** River(Board): *** : [:3s:, :Jd:, :Js:, :Ks:, :Qh:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 966.82

cityofpain [:Jh:, :Jc:] Fyrtal i knektar Vinst: 966.82

HERO [:As:, :6s:] Färg med ess i topp Vinst: 0.00

lukkyboy Lägger mig Vinst: 0.00

LaVey Lägger mig Vinst: 0.00

HugoK9 Lägger mig Vinst: 0.00

Borde ja spelat den annorlunda? Lagt mig pre? Insett att han kunde ha kåk när han raisar mig? Tips tack:-)

Postad

Efter detta:

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 47.50

HERO Höj till 162.50

Så finns det ju lite info att hitta ang hans hand och vad han har för spelstil

Postad
  cab säger:
Efter detta:

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 47.50

HERO Höj till 162.50

Så finns det ju lite info att hitta ang hans hand och vad han har för spelstil

Miniraisen på rivern skriker ju nöt. Där tar jag syn iallafall. Känns onödigt att bara betala av Fi´s kåk eller som i det här fallet supernöt.