Gå till innehåll

Seceurity mail?


johanhall

Recommended Posts

Fick hemskickat ett mail från pokerstars idag:

 

 

 

As part of our security procedures, we request that you please fill out the form below and send it to us along with the information requested at your earliest convenience. Please send these information within the next 48 hours. Pending your reply, your account has been deactivated. Thank you for your co-operation. Regards, Adriana PokerStars Security_____________________________________________________________________ POKERSTARS VERIFICATION FORM_____________________________________________________________________ 1. Please complete the following information: ______________________________________________PokerStars User ID ______________________________________________Full Name ______________________________________________Mailing Address ______________________________________________Phone Number ______________________________________________Email Address ----------------------------------------------------------------------- 2. I enclose the following information to support this application: a) A clear photocopy of my driver's license or other photo ID (front and back) b) A clear photocopy of my most recent utility bill(phone, gas, water etc.) showing my name, address andstatement date c) A clear photocopy of the front and back of the following card(s): 1. __________________________________ (Visa) 2. __________________________________ (Visa) d) A clear photocopy of my most recent credit card statement for each card listed above showing my name,address, credit card number and statement date ----------------------------------------------------------------------- 3. By signing and submitting this form along with the accompanying documentation, I am fully acknowledging and verifying the following: a) The above details are valid and I am the owner of this PokerStars account. b) I have authorized all transactions processed using my credit card(s) and/or accounts listed above initiated from my PokerStars account. c) I will honor all transactions made with the above credit card(s) and/or account(s). ----------------------------------------------------------------------- ______________________________________________Signature ______________________________________________Date Please scan this form and the requested documentation and send to security@pokerstars.com or fax to: PokerStarsAttn: Security DepartmentFax: 1-800-631-9050 - Toll free for US & Canada +506-2295-6860 - All other countries

 

 

 

 

Frågan min är, är detta något vanligt förekommande för just pokerstars? Har nyss börjat spela poker och satt in 20 usd men nu har de som sagt spärrat kontot, har någon annan fått ett liknande mail? Vore tacksam för svar då det känns lite obehaglit att lämna ut sig så totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är inte ovanligt förekommande. Det är en "helt vanlig" säkerhetskontroll som görs på utvalda konton.

 

Informationen som efterfrågas är densamma som du redan skrivit in på ditt konto och det är bland annat för att verifiera att den är riktig som vi efterfrågar det här dokumenten.

 

Jag kan försäkra dig om att din information behandlas med yttersta sekretess och försiktighet.

 

Om det är något mer du undrar över så svarar jag gärna på dina frågor.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej,

 

Okej kalasbra :D Jag blev lite orolig då jag suttit på två olika datorer och spelat poker (bärbar och stationär) så har varit inne på olika Ip's men då har det inget med det att göra?

 

Jag skulle även vilja ta tillfället i akt och fråga dig exakt vad det är som man ska skicka:

 

 

A) är ganska solklar, en inscannad kopia på mitt körtkort eller motsvarande

 

B) Betalar mina räkningar via internet, går det att ta ett så kallat screenshort och skicka eller hur ska jag gå till väga?

 

C) Det är bara att fotografera mitt VISA kort på bak och fram sidan eller hur?

 

D) A clear photocopy of my most recent credit card statement for each card listed above showing my name,address, credit card number and statement date! < denna förstår jag inte riktigt, ska jag scanna in ett kontoutdrag eller vad menar dom?

 

tack för det snabba svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det har inte med det att göra. Du kan använda ditt konto från hur många datorer du vill. Det är upp till dig.

 

a) precis

 

b) Njä. Får du inga räkningar alls hemskickade till dig eller andra liknande "officiella brev"? Hur mycke du har i räkningar eller hur du betalar är inte våran sak utan det är adressen som är intressant.

 

c) precis

 

d) Jag antar att du inte får några credit card statements eftersom du betalar allt via nätet och har internetbank. Om du får det så skicka in en kopia, annars skriver du att du inte har någon sådan att tillgå.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har ni detta? Det gör ju att det ser ut som det kommer från en scammare då det alltid ska gå fort. Kontot är ju ändå avstängt i väntan på informationen.

 

Undrar jag också.. Och vad händer om man inte skickar in detta inom 48 timmar? Om man är bortrest?

 

Undrar också om det är helt slumpvist utvalda användare som "drabbas" av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

juggler79 - Desto fortare man kan skicka in underlaget det desto fortare så kan ärrendet lösas. Ibland finns den här typen av "tidsfrister" då det kan bli aktuellt med andra åtgärder när tidsfristen gått ut.

 

-xfx- - Vanligtvis ingenting. Är man bortrest så är man.

 

Displeased - Skickar hem vadå? Du ska ha din stad inskriven då det är underlag vid uttag och vid köp i VIP Shopen.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...