Gå till innehåll

Hjälp att utveckla mitt spelande


edyll

Recommended Posts

Hur bli man en framgångsrik pokerspelare?

 

Jag har lirat poker nu under en kortare period. Jag spelar på 10-bord med låga insatser. Jag har en halvbra grund och kan det allra grundligaste för att lyckas. Det har (hit ils) gått rikitgt bra. Men jag känner att jag har enormt mycket mer att lära.

 

Så nu ber jag er att hjälpa mig utveckla mig som pokerspelare. Det jag i första hand behöver slipa är:

* Vilka kort man bör man spela

* Hur man agerar vid olika bordspositioner

* Spel innan flopp

* Spel under flopp

 

 

Det är som sagt 10-bord med låga insatser som jag främst spelare på. Finns det artiklar, videos, böcker m.m. som kan hjälpa mig med detta skulle jag vara oerhört tacksam. Det absolut bästa hade ändå varit om någon erfaren spelare skulle kunna justera mina brister. Jag har stor vilja och intresse för att bli bättre så om det finns någon som kan tänka sig ta tid till detta är det bara att pm:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lägger helt sonika din tid och energi på något helt annat än poker. Något som kommer generera dig mer pengar, mer erfarenhet och större utveckling samt en sjujäkla bättre sinnesstämmning. Hade du frågat 2004 eller tidigare hade mitt råd sett helt annorlunda ut.

 

Good luck with everythin'.

 

Finns fortfarande en jäkla massa cash att tjäna på poker..

 

Köp Dan harringtons 1;a bok som grund, sen joina CR å DC, skaffa konto på 2+2 finns oändligt mkt bättre poker tips där å handanalyser.

Sen när du tjänar tillräckligt så skaffa en coach.

å TÄNK medans du lirar osv Varför gör jag detta? Vad e mitt mål med denna betten?Vilka händer hoppas jag ska kunna folda?Vilka händer kommer syna?

 

Sätt Fi på en range ifrån första betten ALLTID osv.

Spela mkt!!!!

Sen kanske det skulle va bra å lära sig 6max, men det e väl vad som funkar bäst för dig=)

 

Förlåt att det blev mkt men det e vad jag har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

Så nu ber jag er att hjälpa mig utveckla mig som pokerspelare. Det jag i första hand behöver slipa är:

* Vilka kort man bör man spela

* Hur man agerar vid olika bordspositioner

* Spel innan flopp

* Spel under flopp

.....

 

Det du vill lära dig är HUR MAN SPELAR POKER.

 

Inte för att vara dryg men detta kan du inte fråga om i ett forum och räkna med att få ETT svar. Skall du få grepp om det här genom ett forum eller videos för den delen lär du få hålla på ett tag.

 

Mitt råd är att skaffa dig 1 nybörjarbok i poker läs den och praktisera, sen skaffar du en till bok som är mer avancerad och läser den.

 

Sen kan du börja ställa frågor i forumet och kolla in poker videos för det är först när du förstår de grundläggande koncepten som du kan verbalisera vettiga frågor och få vettiga svar.

 

Ex. på vad man ska tänka på om starthänder.

Hur många är det vid bordet.

Hur spelar de som är vid bordet.

Vilken position har jag

Vilken image vill jag ha.

Vilken image har jag.

Hur bra är jag att spela efter flopen.

Vad har jag för plan med handen efter flopen.

Vilka kort fick jag

Hur ska jag spela handen folda, syna, beta eller raisa

 

Och starhandskraven är den enklaste delen att lära sig och jag har säkert missat nått där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns fortfarande en jäkla massa cash att tjäna på poker..

 

Köp Dan harringtons 1;a bok som grund, sen joina CR å DC, skaffa konto på 2+2 finns oändligt mkt bättre poker tips där å handanalyser.

Sen när du tjänar tillräckligt så skaffa en coach.

å TÄNK medans du lirar osv Varför gör jag detta? Vad e mitt mål med denna betten?Vilka händer hoppas jag ska kunna folda?Vilka händer kommer syna?

 

Sätt Fi på en range ifrån första betten ALLTID osv.

Spela mkt!!!!

Sen kanske det skulle va bra å lära sig 6max, men det e väl vad som funkar bäst för dig=)

 

Förlåt att det blev mkt men det e vad jag har gjort.

 

Sa inte att det inte finns det. Men det finns inget som säger att du eller OP kommer få ta tillvara på de pengarna. Dessutom är startsträckan dit riktigt lång från att spela microstakes. Jag skulle aldrig rekommendera någon att börja spela nu för att tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa inte att det inte finns det. Men det finns inget som säger att du eller OP kommer få ta tillvara på de pengarna. Dessutom är startsträckan dit riktigt lång från att spela microstakes. Jag skulle aldrig rekommendera någon att börja spela nu för att tjäna pengar.

 

QFT

Edit: iaf inte ha det som heltid, utan möjligtvis för att kunna dryga ut kassan med någon tusing i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar så mkt för alla svar.

 

 

Men jag tror kanske vissa av er misstolkade mig lite (kanske). Jag har inte som mål att vinna miljoner på pokern utan jag vill bara bli tillräckligt bra för att tjäna en slant (läs; några tusen per månad). Och jag vet att han inte behöver tillhöra sverigeeliten för att göra sådana vinster. Därför kan man komma väldigt långt på en bra grund. Jag vet mycket väl att t.ex. Robert V. Lux och Phil Ivey är två helt olika pokerspelare med två helt olika spelstilar. Dock så besitter dom samma grund (till viss mån). T.ex. så förstår båda att man foldar [5,10] innan floppen.

 

Och det är grunden jag vill behärska. Alltså till att börja med är det vilka kort man bör spela på. Vilka av dom är tillräckligt bra för att syna bb, vilka är tillräckligt bra för att höja (preflop). osv osv.

 

Vi börjar att gå igenom vilka händer man bör spela (lr inte bör spela) tillsammans(?).

 

EN SNABB LISTA SOM JAG BRUKAR SYNA/HÖJA BB (innan flopp)

AA-22 (dvs alla pocket)

AK-AJ

KQ

A10-A2 SUITED

J10 / 109 / 98 SUITED (Endast från sen postion)

 

Ni får mer än gärna ha syn punkter på vilka händer man bör lägga till/ta bort från listan.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du har blivit missförstådd. Du har fått några mycket bra råd om ett par pedagogiska pokersajter. Harringtons första bok om cashgame innehåller råd om starthänder. Den har en hel del som många kritiserar, men är en bra första bok så gott som någon. Spela på, läs och studera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att du har blivit missförstådd. Du har fått några mycket bra råd om ett par pedagogiska pokersajter. Harringtons första bok om cashgame innehåller råd om starthänder. Den har en hel del som många kritiserar, men är en bra första bok så gott som någon. Spela på, läs och studera.

 

Jo absolut. Jag är väldigt tacksam för de svar jag fått. Men jag tyckte de verkade på vissa att de trodde att mitt mål var att nå de högre eliten och att dom därför inte kunde ge nå tips. Men om så inte var fallet så ber jag om ursäkt, för visst har flertalet av inläggen varit till mer eller mindre hjälp. Tack än en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar så mkt för alla svar.

 

 

Men jag tror kanske vissa av er misstolkade mig lite (kanske). Jag har inte som mål att vinna miljoner på pokern utan jag vill bara bli tillräckligt bra för att tjäna en slant (läs; några tusen per månad). Och jag vet att han inte behöver tillhöra sverigeeliten för att göra sådana vinster. Därför kan man komma väldigt långt på en bra grund. Jag vet mycket väl att t.ex. Robert V. Lux och Phil Ivey är två helt olika pokerspelare med två helt olika spelstilar. Dock så besitter dom samma grund (till viss mån). T.ex. så förstår båda att man foldar [5,10] innan floppen.

 

Och det är grunden jag vill behärska. Alltså till att börja med är det vilka kort man bör spela på. Vilka av dom är tillräckligt bra för att syna bb, vilka är tillräckligt bra för att höja (preflop). osv osv.

 

Vi börjar att gå igenom vilka händer man bör spela (lr inte bör spela) tillsammans(?).

 

EN SNABB LISTA SOM JAG BRUKAR SYNA/HÖJA BB (innan flopp)

AA-22 (dvs alla pocket)

AK-AJ

KQ

A10-A2 SUITED

J10 / 109 / 98 SUITED (Endast från sen postion)

 

Ni får mer än gärna ha syn punkter på vilka händer man bör lägga till/ta bort från listan.

 

Tack på förhand

 

Registrera dig på http://www.cardrunners.com eller http://www.deucescracked.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kostar inte de massa pengar?

 

de kostar några hundralappar i månaden Deuces cracked är billigast men jag tycker de är väldigt bra. (har iofs inte haft CR så jag kan inte jämföra) men om du lyckas med ditt mål o vinna lite varje månad så betalar det sig.

 

dessutom har Deuces cracked 7dgr gratis och om du avbryter innom 7 dagar kostar det 0.-

 

och skaffar du Rakeback genom dem så får du gratis månadsavgift om du rejkar mer än 500$/mån

http://rakeback.deucescracked.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...