tetris Postad 11 November , 2008 Rapport Share Postad 11 November , 2008 Fryser sig och beter sig allmänt laggigt ikväll för någon annan också? Blir nämligen tvungen att starta om klienten var 15min, vilket inte är så roligt. Jag försöker nämligen klura ut om det är min Internetuppkoppling eller klienten som strular. Har dock inte märkt av att andra nätbaserade applikationer fryser eller disconnectar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 11 November , 2008 Rapport Share Postad 11 November , 2008 Fryser sig och beter sig allmänt laggigt ikväll för någon annan också? Blir nämligen tvungen att starta om klienten var 15min, vilket inte är så roligt. Jag försöker nämligen klura ut om det är min Internetuppkoppling eller klienten som strular. Har dock inte märkt av att andra nätbaserade applikationer fryser eller disconnectar. Något du kan göra är att använda currports (http://www.nirsoft.net/utils/cports.html ) för att se vilka ip-adresser pokerklienten kopplar upp sig till, och vilka protokoll som används. Det finns tusen andra sätt att göra detta på, men det är ett behändigt litet program. Sedan kan du tex i kommandoprompten för Windows xp skriva: ping <ipadress> tracert <ipadress> och se om allt ser ut att må bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 11 November , 2008 Rapport Share Postad 11 November , 2008 De e lugnt här så e nog hos dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 14 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2008 "You connection to Everest Poker has been interrupted. Please wait while we attempt to reconnect." Felet har nu blivit värre, får upp denna rutan direkt när jag öppnar klienten, väntar ett tag, loggar in och får upp rutan igen. Varken bord, tuneringar eller saldo laddas i lobbyn när den röda rutan väl har försvinnit (när de har reconnectat?) för att sedan komma tillbaka efter ca 20sec-1minut. Har nu prövat att avinstallera och installera igen, men nu fastnar den på "Laddar ner mjukvaran" och efter någon minut får jag följande felmeddelande: "Error" "Misslyckades att koppla upp till servern, se till att du har en aktiv Internetuppkoppling och försök igen..." Har prövat att pinga och köra tracert och responstiden ligger på max 150ms medelvärdet 50ms kanske. Jag har även sökt igenom datorn och kunde heller inte hitta, varken något rootkit, spyware, ad-aware eller virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 "You connection to Everest Poker has been interrupted. Please wait while we attempt to reconnect." Felet har nu blivit värre, får upp denna rutan direkt när jag öppnar klienten, väntar ett tag, loggar in och får upp rutan igen. Varken bord, tuneringar eller saldo laddas i lobbyn när den röda rutan väl har försvinnit (när de har reconnectat?) för att sedan komma tillbaka efter ca 20sec-1minut. Har nu prövat att avinstallera och installera igen, men nu fastnar den på "Laddar ner mjukvaran" och efter någon minut får jag följande felmeddelande: "Error" "Misslyckades att koppla upp till servern, se till att du har en aktiv Internetuppkoppling och försök igen..." Har prövat att pinga och köra tracert och responstiden ligger på max 150ms medelvärdet 50ms kanske. Jag har även sökt igenom datorn och kunde heller inte hitta, varken något rootkit, spyware, ad-aware eller virus. Kontakta spelarsupporten så kan de hjälpa dig. Du kan skicka med din log.dat fil som du hittar under c:\program files\Everest Poker\log.dat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bfdaddy Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 har också samm problem! har haft problem 4-5 dgr. men det fungerar om jag testar att koppla upp från jobbet på samma pc som jag har hemma. så det borde väl kanske bero på ISP:n jag kör banhof. jag får väl tag i det och kontakta deras support.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 20 November , 2008 Rapport Share Postad 20 November , 2008 har också samm problem! har haft problem 4-5 dgr. men det fungerar om jag testar att koppla upp från jobbet på samma pc som jag har hemma. så det borde väl kanske bero på ISP:n jag kör banhof. jag får väl tag i det och kontakta deras support.. Hej! Det verkar mycket riktigt som att Banhof ställer till problem. Spelarsupporten har fått liknande klagomål från 4-5 andra spelare som alla använder Banhof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2008 Jag har talat med bahnhof och mailat in lite uppgifter, så de håller nog på att utreda detta. Vad gör ni från Everest Pokers sida för att åtgärda detta problemet? Sen vill jag även uppmana andra att också kontakta bahnhof och dela med er av tracerts etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
grzzzz Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 bumpelibump. Hur går det Tetris? Någon mer än jag som har samma problem fast på Ipoker? Som också har Bahnhof obv. Tacka gud för mobilt bredband. /// För slö för att kontakta Bahnhof Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztranger Postad 9 December , 2008 Rapport Share Postad 9 December , 2008 bumpelibump. Hur går det Tetris? Någon mer än jag som har samma problem fast på Ipoker? Som också har Bahnhof obv. Tacka gud för mobilt bredband. /// För slö för att kontakta Bahnhof Japp, har också banhof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 9 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2008 Bahnhof kunde inte hitta något problem från sin sida. Har inte orkat tagit kontakt med EVP, då jag löst det genom att använda mig av en VPN. Jag har märkt btw att det fungerar nattetid/när det är lite trafik på siten, men vad man kan dra för slutsatser av det har jag ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
calm91 Postad 5 Februari , 2009 Rapport Share Postad 5 Februari , 2009 Bahnhof kunde inte hitta något problem från sin sida. Har inte orkat tagit kontakt med EVP, då jag löst det genom att använda mig av en VPN. Jag har märkt btw att det fungerar nattetid/när det är lite trafik på siten, men vad man kan dra för slutsatser av det har jag ingen aning om. Skulle du kunna skriva en guide hur man sätter upp VPN-tunnel'n. Blir galen på banhof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fozzilman88 Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 jag har me åkt på samma problem nu.. e ju tilt som fan. klart de kommer mitt i 2 turrar me. Ska man försöka göra nåt själv som n00b lr ska man vänta på att de fixar det? Jag har dock netatonce om det spelar någon roll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Everest har betett sig riktigt ludermässigt hela morgonen. Jag kommer inte ens in i det, står att jag inte är uppkopplad. Menmen... lösningen kommer väl samtidigt som shopen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Everest har betett sig riktigt ludermässigt hela morgonen. Jag kommer inte ens in i det, står att jag inte är uppkopplad. Menmen... lösningen kommer väl samtidigt som shopen. Samma problem här... Skulle ju börja om med pokern idag efter några års paus. Fan, känner mig som en höjdhoppare som fått ut för ansatsen som sedan avbryts för något djävla häcklopp. Everestreppen, har du koll på läget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pocket triss Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Everest har betett sig riktigt ludermässigt hela morgonen. Jag kommer inte ens in i det, står att jag inte är uppkopplad. Menmen... lösningen kommer väl samtidigt som shopen. Har samma problem... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BONNJOE Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Hej alla, Som ni märkt så har vi tyvärr haft lite trubbel på vår sida vilket resulterat i att klienten inte fungerat som den ska. Vi håller på att utreda vad som gått snett och hoppas på en snar lösning. Återkommer så snart jag vet mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Uppdatering> Det ska nu gå bra att logga in igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Uppdatering> Det ska nu gå bra att logga in igen... Ja i 10 min gick det att logga in men inte fanns det några cash-bord och nu går det inte att logga in igen, samma fel som tidigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Ja i 10 min gick det att logga in men inte fanns det några cash-bord och nu går det inte att logga in igen, samma fel som tidigare! Märkte precis det jag med... ska kolla med teknikerna vad som händer... återkommer så snart jag kan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Märkte precis det jag med... ska kolla med teknikerna vad som händer... återkommer efter jul... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Nu kommer man in i klienten, men det finns inga bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Morgyleus Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Detta suger purjo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 20 Februari , 2009 Rapport Share Postad 20 Februari , 2009 Nu ni jävlar fungerar det, men jag tog en grogg och tjurade så jag får nog stå över ikväll... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts