Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt

Waggho

Recommended Posts

Intressant... har gjort en graf över min bankrulleutveckling sen jag startade dagboken. Trenden är tydligt uppåtgående. :) Variansen ser inte så farlig ut som man kan tro, alla toppar överträffas av nästa topp och varje "dal" är lägre än nästa dal. Även om kurvan är lite hackig så är den förhållandevis linjär.

Drog en rak linje genom mitten och fick ut funktionen ur denna:

f(x)=27,0627*x+1650,48

Jag startade ju på $1850 och med några dalar hamnade linjens start strax under. Det intressanta är ju dock antalet x, och eftersom x motsvarar tillfällen då jag skrivit i dagboken så vinner jag i snitt $27 per sådant tillfälle. :D Det är jag riktigt nöjd med! 200 spänn per session är alltså vad jag kan räkna med.. ;)

Önskar jag kunde lägga in bilden på grafen här så ni kunde kika på den...[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant att notera är att innan dagboken start hade jag en i princip exponentiell kurva, som nu har övergått till en linjär. Att upprätthålla en exponentiell kurva är nog ganska svårt! :)

Hur som helst hoppas jag att den här grafen kan hjälpa mig att se till helheten istället för svängningarna upp och ner varje dag. Ska nog lägga in kurvan som bakgrundsbild. ;)

Länk till kommentar

Jag är så otroligt van vid att folk slowplayar sina set så jag räknade i princip ut den möjligheten och fick för mig att det klokaste var att gå all in direkt.

Helt rätt. Majoriteten slowplayar sina set. Jag vet inte om jag själv hade gått all-in men köttat på ordentligt på floppen iaf. Som du sa så är det ovanligt att nån gör ett pot-bet med ett set...

Länk till kommentar

Helt rätt. Majoriteten slowplayar sina set. Jag vet inte om jag själv hade gått all-in men köttat på ordentligt på floppen iaf. Som du sa så är det ovanligt att nån gör ett pot-bet med ett set...

Tack för stödet. Att gå all in var kanske lite knasigt, men om man räknar bort set hade jag ju nötterna - topp tvåpar. Jag blir alltid nojig av tvåpar eftersom handen är så känslig, och om jag hade höjt pott där hade jag nog varit i princip commitad eftersom det hade varit svårt att tolka hans hand utifrån brädan på turn och river.

Bra spelat av honom i alla fall...

Bodog skickade ett mail om att jag inte uppnått tillräckligt många poäng för att få min bonus, och omtänksamma som de var frågade de om jag verkligen ville ta ut mina pengar. Jag fick nämligen 50 poäng för att signa upp, men dessa får inte räknas med i bonuspoängen. Ytterligare 50 poäng snabbt fixade nu på förmiddagen i alla fall, och ytterligare $40 plus. :) Kanske är dumt att ta ut sina pengar från den där guldgruvan?

Nu ska jag i alla fall in och pröva lyckan på 0.5/1! :roll:

Länk till kommentar

Skottet på 0.5/1 har väl börjat sådär. Det är lite läskigt, men jag delar alla siffror med två för att försöka behålla mitt vanliga spel. I och med att rullen ligger ca $150 över $2500-strecket är det de pengarna jag har att röra mig med innan jag dyker ner igen. Just nu ligger jag på minus $70 så det gäller att det vänder snart, annars blir det att grinda .25/.50 igen! Känns ganska tryggt faktiskt med det här systemet.

Länk till kommentar

Fan också... den här handen satte stopp för mitt 0.5/1-projekt för den här gången:

Getting Hand History Information...

----------------------------------------------------------------

Hand #6642412-1688 at Yuba City (No Limit Hold'em)

Powered by UltimateBet

Started at 22/Jun/05 07:42:25

sabotage420 is at seat 0 with $121.85.

wolfofruby is at seat 1 with $92.35.

JAUNATRE is at seat 2 with $146.10.

eddieraza is at seat 3 with $46.95.

zephed56 is at seat 4 with $57.60.

puzzlesmith is at seat 5 with $111.80.

doug060 is at seat 6 with $76.10.

Kardinal is at seat 7 with $88.90.

spakman3861 is at seat 8 with $37.75.

SageOfRain is at seat 9 with $49.70.

The button is at seat 6.

Kardinal posts the small blind of $.50.

spakman3861 posts the big blind of $1.

sabotage420: -- --

wolfofruby: -- --

JAUNATRE: -- --

eddieraza: -- --

zephed56: -- --

puzzlesmith: -- --

doug060: -- --

Kardinal: 9h Kh

spakman3861: -- --

SageOfRain: -- --

Pre-flop:

SageOfRain raises to $3.50. sabotage420 folds.

wolfofruby folds. JAUNATRE calls. eddieraza folds.

zephed56 folds. puzzlesmith folds. doug060 folds.

Kardinal calls. spakman3861 folds.

Flop (board: 3h 7h Tc):

Kardinal bets $5. SageOfRain calls. JAUNATRE calls.

Turn (board: 3h 7h Tc 5h):

Kardinal checks. SageOfRain bets $5. JAUNATRE goes

all-in for $137.60. Kardinal goes all-in for $80.40.

SageOfRain folds. JAUNATRE is returned $57.20

(uncalled).

River (board: 3h 7h Tc 5h 6h):

(no action in this round)

Showdown:

JAUNATRE shows Jc Ah.

JAUNATRE has Ah 3h 7h 5h 6h: flush, ace high.

Kardinal shows 9h Kh.

Kardinal has 9h Kh 7h 5h 6h: flush, king high.

Hand #6642412-1688 Summary:

$3 is raked from a pot of $192.30.

JAUNATRE wins $189.30 with flush, ace high.

----------------------------------------------------------------

Fy fan vad surt det kändes! Han hade väl en på fem att sätta den där ungefär och resterande fyra gånger hade jag suttit med $190 vid bordet nu... Hårt! Back to .25/.50...

EDIT: När jag räknar efter antalet outs så var ju sex stycken hjärter döda... han hade alltså sju outs => 14 % chans att ta hem handen. Fan vad taskigt...

Länk till kommentar

Fy fan vad surt det kändes! Han hade väl en på fem att sätta den där ungefär och resterande fyra gånger hade jag suttit med $190 vid bordet nu... Hårt! Back to .25/.50...

Den var inte snygg..... utan spelare som han/hon så hade det blivit svårare att vinna.

Bara och ta nya tag!

Länk till kommentar

Den var inte snygg..... utan spelare som han/hon så hade det blivit svårare att vinna.

Bara och ta nya tag!

Tack för uppmuntran i en hård stund! :D

Det är nu jag ska titta på min graf och se en rak linje trots toppar och dalar..

Länk till kommentar

Har suttit och lekt lite med min graf :)

Om jag fortsätter vinna i samma takt så kommer jag att ha $10 000 i mitten av augusti nästa år. :P

Men förhoppningsvis ska väl kurvans k-värde öka litegrann under den tiden. Ökad varians kan jag ta ganska mycket av om man tittar på hur kurvan ser ut. Samma varians och lutning om ett år skulle ge en gigantiskt överproportionerad bankrulle...

Länk till kommentar

Yes! Fick just klartecken om att jag kommer att få vara med i läkemedelsstudien. Med sommarens ekonomi säkrad kommer jag därför inte behöva ta ut några pengar från rullen och då är det lika gott att jag räknar med alla mina onlinepengar i den... dvs. även de $400 jag fått till skänks.

Alltså -

Bankrullen: [trumvirvel]

Party: 328

UB 439

Empire 204

Expekt 209

InterPoker 303

Neteller 0

Bet365 60

Stars: 548

Multipoker: 393

Bodog: 960

Summa: $3444!

Länk till kommentar

åååh vilka härliga utdragningar man är med om!

Går all in med topp-tvåpar, överpar KK steker länge och synar sedan, bordet parar sig men inte med något av mina kort såklart.

Floppar en stege med 87, uppe mot AA som jag lyckas få att lägga in en stor del av sin stack, 6 9 T ligger på brädan - turn: T, river: T.

Det var nån mer otäck också men den har jag nog förträngt.

Länk till kommentar

Ligger back drygt $200. Inte så farligt egentligen om man låtsas att det är hälften så mycket på den lägre nivån. Men det känns ju inte skoj direkt.

Tycker mig märka att nivån på spelet har ökat. Mer reraises på alla gator. Ett par tomtar har jag i alla fall hittat som synar en all in med sin shortstack med ett par i femmor och knekt som kicker.

Men det kommer nog ta ett tag innan jag känner mig bekväm på den här nivån.

Länk till kommentar

Exakt hur går det till när du dras ut så där? All-in direkt på flop eller?

Jo, första gången gick jag all in på floppen, han var shortstacked. Andra gången var det en höjd multiway pot så pottoddsen var goda att spela mitt toppar, speciellt efter att alla utom vi två hade lagt sig och han spelade ganska passivt. Parade knekten på river och då gick jag all in vilket nog var knappt ett pottbet. Hade missat att det låg två treor ute, eller rättare sagt hade jag inte tänkt på att ett överpar hade en bättre hand än jag. Så den handen var ju ingen utdragning eftersom han ledde hela tiden. Men jag hatar när det kommer ett kort som ger en en hand som man inte vill lägga men är sämre än motståndarens. Att para sin kicker är ju en klassiker när det gäller sånt.

Sorglig läsning:

-$207

Summa: $3193

Länk till kommentar

Tjo! Idag har varit en bra turneringsdag. Den bästa någonsin för mig eftersom det inte har gått så bra tidigare när jag har spelat turneringar.

Nå, jag började med en tvåbords SNG för $10. Det gick lite upp och lite ner, men mot slutet gick det bra och till sist vann jag. Det kändes fint! $80 gav det.

Sen spelade jag nån mer sån turnering som jag åkte ur och förlorade ett inköp i cashgame på en dålig read. Framåt kvällen beslöt jag mig för att spela en $5+$1 Rebuy+Addon $500 guaranteed. Det var 50 startande och jag inledde med ett par rebuys. En möjlig bugg i multipokers programvara var att jag kunde göra rebuy utan att ligga under startstacken, genom att jag mitt i handen när jag lagt en del pengar i potten tryckte på rebuyknappen. När sen handen var färdig och jag vunnit potten fick jag dessutom mitt nya inköp. I alla fall, två rebuys blev det och sen en add-on.

Jag vann en coinflip och hamnade på en ganska fin stack och började ta det lugnt. Efter ett tag var dock denna stack kring average och jag kom på mig själv med att spela som en mes, det var väl ett knappt tjugotal kvar och plats 8 var ITM. Jag sa till mig själv: "Jag spelar den här turneringen för att vinna, och inte för att komma åtta och gå plus $10." Jag började ta för mig mer men spelade ett solitt spel och snart var vi bara åtta kvar. "Nu blir det rammelbuljong!" tänkte jag eftersom det borde bli mer aggressivt spel när bubblan var passerad. Inte då, försiktigt, tight spel med lite blindsteals här och där och blindsen ökade sakta men säkert utan att någon åkte ut. Jag insåg att det måste bli en ketchupeffekt förr eller senare, och lyckligtvis blev det jag som klämde på flaskan! Fick en rush av höga kort som jag först stal blinds med och sen vann potter från låga stackar med, och helt plötsligt var vi bara fyra kvar. Jag hade då hälften av alla chips. Jag höll mig ganska stabilt däromkring tills jag blev headsup mot en kille från Mölndal. Han frågade var Apsala låg någonstans, och jag insåg att jag varit lite oseriös när jag skrev in mina uppgifter vid registreringen. Hur som helst så hamnade vi i ett förhållande där jag var den aggressiva och han den passiva som bara tog emot slag på slag, och eftersom han lade sig tre av fyra händer var det ganska lätt att förstå när han hade en bra hand. När jag fick tvåpar i nior och fyror tänkte jag att jag skulle ta hem det och försökte trappa honom lite. En tia kom på turn då jag gick all in, han synade och hade fått tvåpar i tior och fyror! Nåja, ett bakslag får man väl räkna med. Snart hade jag mer marker än honom igen och så kom världens bäst tajmade hand: Jag är BB och blir tilldelad AA. Han synar BB, jag minhöjer. Han väntar en stund innan han går all in med JJ, jag synar såklart och essen står sig! Min första turneringsseger (exklusive SNG) är ett faktum, tjoho!

$184 rikare blev jag, mycket välkommet efter en riktigt tung period på sistone.

Länk till kommentar

En möjlig bugg i multipokers programvara var att jag kunde göra rebuy utan att ligga under startstacken, genom att jag mitt i handen när jag lagt en del pengar i potten tryckte på rebuyknappen. När sen handen var färdig och jag vunnit potten fick jag dessutom mitt nya inköp.

Har också märkt det där. Vet dock inte om det är en bugg, eller om det är så det skall fungera.

Har du förresten samma nick på multi som du har på forumet?

Länk till kommentar

Har du förresten samma nick på multi som du har på forumet?

Jajamen. Har du sett mig?

Tror inte det. Spelar de där turneringarna nu och då så jag skall hålla ögonen öppna i fortsättningen.

Vem vet, man kanske får med något av sina "fiskspel" i denna dagbok en vacker dag :D

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Nu har jag kommit ut från läkemedelstestningen! Det blev inte så där jättemycket poker därinne, och det som blev gick lite upp och lite ner. Har i alla fall klarat ut partys junireload och dessutom har en kille jag stejkat lirat ihop till bonusen som jag får nu, $120 till mig och ungefär lika mycket till honom (hans vinst). Så det är nog dags att uppdatera bankrullen nu! Tyvärr kommer jag inte in på classicpoker där jag också håller på med en bonus, men jag satte i alla fall in $400 och jag tror att jag varken vunnit eller förlorat särskilt mycket så jag räknar med det så länge.

Party 242

UB 50

Empire 204

Expekt 209

InterPoker 303

Bet365 60

Stars 624

Multipoker 551

Classic 400

Neteller 764

Summa: $3407

Tjo! Det var mer än jag hade räknat med. Med detta ligger jag ju $300 plus på sommarprojektet! Hade fått för mig att jag var nere under $3000, men så var det ju inte. Känns mycket bra!

Och om dollarn står i 7,90 så betyder det omkring 27 000 SEK! Grymt!

Länk till kommentar

Har klarat ut empires GET15 nu på förmiddagen, spelade 4 FL 1/2-bord. Det började bra och jag låg plus ~$60, men i mitten vände det och gick hur dåligt som helst. Jag hatar att vinna först och sen förlora. Hur som helst, kort bankrulleuppdatering:

Party 242

UB 50

Empire 921

Expekt 209

InterPoker 303

Bet365 60

Multipoker 551

Classic 400

Neteller 538

I cyberrymden mellan Stars och Neteller: 180

Summa: $3454

Länk till kommentar

Har spelat lite på Bet365 för att skrapa ihop den där $50 bonusen, har gått bra! Plussat $90 på två 6-manna 1/2 FL.

Party 242

UB 50

Empire 921

Expekt 209

InterPoker 303

Bet365 150

Multipoker 551

Classic 400

Neteller 538

I cyberrymden mellan Stars och Neteller: 180

Summa: $3544

Länk till kommentar