Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Hmm, mycket mystiskt. WPX som oftast brukar ha dryga tusentalet spelare online vid den här tiden på dygnet har nu endast runt 250 och i princip inga FL-bord är igång. Är det månne fler än jag som har drabbats av felmeddelandet som kom tidigare idag om att något certifikat hade gått ut och att man skulle kolla datuminställningarna på sin dator? Jag ändrade månaden till mars istället för maj och då kunde jag logga in...

 

har hänt för mig i alla fall..

 

Men vart gick du in och ändrade inställningarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men vart gick du in och ändrade inställningarna ?

I vanliga datum/tid-inställningen nere i högra hörnet. :P

Pratade med livesupporten och de hade enligt dem ett problem med sin internetleverantör... låter lite konstigt men de försäkrade att det skulle lösa sig snart. Men att ändra månad i kalendern är att rekommendera tills dess (iofs är det inga som spelar nu ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, blev fint övervärde på en turnering nu när folk inte kan logga in. $10 inköp, $500 garanterat - 16 deltagare! Ska se till att ta hem den tänkte jag.

 

EDIT: Jag ljög. Det var bara $5+$1 inköp, så sammanlagt har vi deltagare lagt $96 och får tillbaka $500. Inte dumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, blev fint övervärde på en turnering nu när folk inte kan logga in. $10 inköp, $500 garanterat - 16 deltagare! Ska se till att ta hem den tänkte jag.

 

EDIT: Jag ljög. Det var bara $5+$1 inköp, så sammanlagt har vi deltagare lagt $96 och får tillbaka $500. Inte dumt!

 

Så där ja, sagt och gjort! Jag tog hem tillställningen och därmed $250. Fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att gratulera!

Tack!

Nu måste det bli en ny fin sån här:

Alla pengar överallt:

WPX: $1951

Neteller: $1584

Propspoker: $816

Battlefield: $360

Bet24: $178

Stars: $89

UB: $43

Skyldig Emil: -$75

På bankkontot: SEK 23300

Svenska Spel: SEK 1200

Heypoker: €257

Pokerdandy: €206

 

Summa: ~$8891 ($4744 + €463 + SEK 24500)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roade mig med att gå genom min dagbok från början och kolla vad jag hade för resultat för varje månad. Det resulterade i följande uppfriskande graf:

 

http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id2402674.html

 

Det är ju skönt att ta bort allt vad svängningar heter genom att mäta per månad istället för per hand som i PT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men nu tuffar det på stadigt nedåt igen. Det är ju helt sjukt hur en pokerprogramvara kan ha fantasi nog att låta en råka ut för så sjuka grejer som jag åker på nu. En favorit är ju "på river ger jag honom det enda kortet i leken som kommer få honom att stoppa in mer pengar i potten utan att ha den bästa handen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terapi: Att se att jag, inklusive rakeback, trots allt ligger plus för månaden... även om det inte är mer än $65. :)

 

Antiterapi: Att tänka på hur mycket tid, känslor och kraft jag har lagt ner för dessa $65.

Ta ett djupt andetag. Fundera på en annan hobby du kan ha där du är missnöjd med att bara ha gått plus femhundra spänn den senaste månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terapi: Att se att jag, inklusive rakeback, trots allt ligger plus för månaden... även om det inte är mer än $65. :)

 

Antiterapi: Att tänka på hur mycket tid, känslor och kraft jag har lagt ner för dessa $65.

Ta ett djupt andetag. Fundera på en annan hobby du kan ha där du är missnöjd med att bara ha gått plus femhundra spänn den senaste månaden.

 

Jo, precis. Men samtidigt... Jag skulle inte spela poker alls om det inte vore för pengarna. Det är roligt, visst. Men när man förlorar är det otroligt jobbigt mentalt. Man vill ju ha lite lön för mödan. Det tar ju kraft och energi att spela trots allt. Vinner jag ger det mig en sån otroligt skön kick. Men förlorar jag så mår jag riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner jag ger det mig en sån otroligt skön kick. Men förlorar jag så mår jag riktigt dåligt.

Du är alltid break-even. Mår du inte bättre nu? :)

 

 

Om inte det funkar så pröva att mässa "A powerful, winning force surrounds me!" 40 gånger innan och efter varje session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, precis. Men samtidigt... Jag skulle inte spela poker alls om det inte vore för pengarna. Det är roligt, visst. Men när man förlorar är det otroligt jobbigt mentalt. Man vill ju ha lite lön för mödan. Det tar ju kraft och energi att spela trots allt. Vinner jag ger det mig en sån otroligt skön kick. Men förlorar jag så mår jag riktigt dåligt.

Se det som mental styrketräning. Det är inte långt från sanningen.

 

Kanske skulle öppna ett pokergym och ta ett par tusen för ett årskort. Tillhandahålla lite maskiner som folk kan träna på och så där. Hm. Låter som Party. Fast de har högre årskortsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte det funkar så pröva att mässa "A powerful, winning force surrounds me!" 40 gånger innan och efter varje session.

Ha! Det tänker jag pröva i alla fall. Men det borde räcka med kanske tio gånger som stötdos innan sessionen och sedan 1-5 upprepningar vid behov under tiden man spelar? Det känns också lite overkill att köra den 40 gånger efter sessionen? Jag undrar om du verkligen har utprövat en vettig doseringsplan, det finns nog utrymme för förbättringar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ett djupt andetag. Fundera på en annan hobby du kan ha där du är missnöjd med att bara ha gått plus femhundra spänn den senaste månaden.

En rimlig analog skulle vara att jag hade ägnat ett gäng timmar om dagen i ett par veckor åt att måla tavlor och lyckats få dem sålda för några tusingar stycket, följt av att en klumpig och okunnig idiot kommer och sätter sig på dem så att de går sönder när jag ska leverera dem till köparna. Han skrattar och går därifrån, och jag får trösta mig med den femhundring som ramlade ur hans byxficka när han satte sig.

 

Nu är detta förvisso inte en hobby som jag skulle kunna ha eftersom ingen vill köpa mina tavlor, men likväl skulle det kännas surt femhundringen till trots.

 

Det där med mental styrketräning var ju i alla fall en rätt träffande beskrivning. Då återstår frågan: vad är pokerdownswingens motsvarighet till knäböj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kass dag. Kommer hem efter en schysst helg hos min far, skriver en tenta åt skogen och går hem och fortsätter bygga på min downswing. Minus $300 drygt idag på typ trekvart.

 

Du är inte den ende som har det jobbigt just nu, om det kan vara till ngn tröst. Torskat cirka 20% av min rulle den senaste veckan och det känns ända in i ryggmärgen!

 

SSRI, ja tack!

 

Poker är bra roligt när det går bra, men ack så besvärligt när det går åt helvete! Bara att kämpa på, det tänker jag göra iaf

 

GL :spade::diamond::club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SSRI, ja tack!

 

Lite sertralin kanske? Citalopram? Typiskt att inga antidepressiva läkemedel kom på tentan, det hörde till det jag kunde rätt bra.

 

Det jobbiga är att oftast kan man kompensera att det går dåligt på pokern genom att plugga lite och känna sig duktig, och om man inte orkar plugga kan man i alla fall spela lite poker och dra in lite rakeback. När det går kasst på båda samtidigt blir det helfel. Det är nästan så man skulle gå och träna eller nåt, det kan ju knappast gå fel i alla fall.

 

Eller så ska jag börja missbruka bensodiazepiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sertralin kanske? Citalopram? Typiskt att inga antidepressiva läkemedel kom på tentan, det hörde till det jag kunde rätt bra.

 

Hehe , vad det en farmakologi tenta? Eller var det hjärnan som undersöktes?

 

 

 

8-) Benzo, då sover du gått iaf och slipper tänka på alla äckliga utdragningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe , vad det en farmakologi tenta? Eller var det hjärnan som undersöktes?

Japp, fysiologi och farmakologi.

 

8-) Benzo, då sover du gått iaf och slipper tänka på alla äckliga utdragningarna!

Glöm inte den ångestlindrande effekten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla pengar överallt:

WPX: $1251

Neteller: $1584

Propspoker: $816

Battlefield: $360

Bet24: $178

Stars: $89

UB: $43

Skyldig Emil: -$75

På bankkontot: SEK 23300

Svenska Spel: SEK 1200

Heypoker: €257

Pokerdandy: €206

 

Summa: ~$8204 ($4246 + €463 + SEK 24500)

 

Nu ska jag försöka ställa mig in mentalt på en nystart härifrån. $8k är det jag utgår från, inte mitt all time high nånstans runt $9k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...