morberg Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag får verkligen inte den där bison-handhistorie-konverteraren att funka, så det får bli rakt av från HH: Ta manuellt bort "Texas" från början av dina HH innan du konverterar dem. Välj TC poker som alternativ. Sen ska det funka. Citera
Waggho Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Jag får verkligen inte den där bison-handhistorie-konverteraren att funka, så det får bli rakt av från HH: Ta manuellt bort "Texas" från början av dina HH innan du konverterar dem. Välj TC poker som alternativ. Sen ska det funka. Fint, nu funkade det. Återhämtat mig litegrann, rullen ligger väl på strax under 2900+15k. Spelade på bara ett bord. Igår blev det både tre och fyra bord ibland, vilket jag märkte försämrade mitt spel litegrann. Tanken bakom var att jag skulle vänja mig vid att spela fler bord än två för att öka min rakeback och förhoppningsvis även timvinsten. Det blev ju inte så lyckat den här gången. Citera
Waggho Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Nu är det partybonus som gäller! Räknar med att cleara den på 140 minuter gånger fyra bord 1/2. Citera
nubbe Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 Ville bara önska dig lycka till kommer tyvärr inte kunna följa dagboken på ett tag då jag åker till mallorca en vecka senare ikväll. När jag kommit hem skall jag sätta in ett par hundra och börja slaska... Ha de bäst \Nubbe Citera
Waggho Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Ville bara önska dig lycka till kommer tyvärr inte kunna följa dagboken på ett tag då jag åker till mallorca en vecka senare ikväll. När jag kommit hem skall jag sätta in ett par hundra och börja slaska... Ha de bäst \Nubbe Tackar för lyckönskningarna och ha det skönt på Mallorca! I helgen var det herrmiddag, det blev som vanligt en blöt tillställning och hela gårdagen var bakisdag. Nu på onsdag har jag tyvärr tenta, och det känns inte direkt som att jag kan allt jag ska kunna till den utan och innan. Så idag och imorrn blir det pokerfritt, eller pokerlöst beroende på hur man ser på det. Eventuellt spelar jag 200 händer på party så jag får loss reloadbonusen. Detta med partydelningen verkar lite oroväckande, det känns som att jag just har kommit igång på det nätverket och börjar dra in lite på rakeback, och så sker detta. Jag är dock ganska övertygad om att vi kommer att få se en nytändning hos de "lämnade" skinnen och förhoppningsvis ökad konkurrens på marknaden. Man skulle ju kunna hoppas på att någon sajt bestämmer sig för att konkurrera med lägre rake också (det lär ju inte krävas särskilt stor sänkning för att det pokerrum som idag ligger i den lägre änden av rakeskalan ska kunna skriva "lowest rake in business!" på sin hemsida och på så sätt locka till sig åtminstone några fler kunder). Citera
Gyre Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Problemet är att du inte få in fiskar genom att ha låg rake, då de inte bryr sig. Och utan fiskar får du inte in några bra spelare heller. Citera
Waggho Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2005 Problemet är att du inte få in fiskar genom att ha låg rake, då de inte bryr sig. Och utan fiskar får du inte in några bra spelare heller. Jo jag vet. Men om fler skulle göras medvetna om vad de egentligen betalar i rake tror jag att det har potential att bli ett större konkurrensmedel än det är idag. Detta skulle exempelvis kunna ske genom att en stor site körde en "lägst rake"-kampanj där de visade en lättfattlig tabell över hur stor kostnaden är per timme att spela på olika pokerrum, där deras kostnad naturligtvis är den lägsta. Även medelsvensson som spelar lär ju betala åtskilliga hundralappar per månad i rake, något han kanske inte ens är medveten om. Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Häpp! Så var partybonusen avklarad. Det blev en hundring i vinst också. Tänkte uppdatera bankrullen: Partypoker: $602 Empirepoker: $586 Interpoker: $208 Classic Poker: $306 Expekt: $153 Bet365: $172 24h: $122 Neteller: $0 Utlånade till far: $500 UB: $422 Offline: SEK 15 000 Summa: $3071 + SEK 15 000 Citera
Potz Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Heter du möjligtvis D****s på Party? Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Heter du möjligtvis D****s på Party? Japp, hur visste du? Citera
Potz Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Ojda, så det var rätt... Mötte en person idag som jag tyckte spelade likt dig och när jag såg att du var från Uppsala + din post från 12.07 kändes det som om det inte var helt osannolikt att det var du. Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Ojda, så det var rätt...Mötte en person idag som jag tyckte spelade likt dig och när jag såg att du var från Uppsala + din post från 12.07 kändes det som om det inte var helt osannolikt att det var du. Schysst read! Heter du Potz där också? Citera
Potz Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Nästan, kolla på dina Q8-händer så hittar du mig... Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Nästan, kolla på dina Q8-händer så hittar du mig... Hittat dig! Du tänker på handen när jag bettade tom hela vägen och träffade en dam på river? Lite flyt ska man ha! Löjligt av honom att syna ner med oträffad A4 i alla fall.. Citera
Potz Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Hehe, tyckte det kändes typiskt Waggho-aggro... Citera
morberg Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Jag kände också igen dig. Säger bara A9s... Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Jag kände också igen dig. Säger bara A9s... Damned, jag som tänkte att jag skulle vara lite anonym på party... okej, vad gjorde jag med A9s? Jag har nåt minne av att jag floppar färgdraget och trebettar eller så i en trevägspott med dig och nån mer. Sen kommer ett ess på turn och jag slår både ditt och hans par i kungar... stämmer detta? Citera
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Nu har jag verkligen suttit och pluggat hela dagen! Jag tyckte att jag förtjänade en stund poker för att avrunda kvällen. Det gick bra! Skönt med lite plus igen. Är det förresten nån av er andra som har spelat mot en kille som heter Dr__Doom? Han ligger bra till i kategorin Mest Irriterande Spelare någonsin. Jag tror att han har som specialitet att få folk på tilt. Hädanefter blir det att kryssa i "ignorera" så att man slipper se hans chattande eftersom jag uppenbarligen inte klarar av att ignorera honom på vanligt sätt... Partypoker: $0 Empirepoker: $964 Interpoker: $208 Classic Poker: $306 Expekt: $153 Bet365: $172 24h: $122 Neteller: $502 Utlånade till far: $500 UB: $422 Offline: SEK 15 000 Summa: $3349 + SEK 15 000 Citera
morberg Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Jag har nåt minne av att jag floppar färgdraget och trebettar eller så i en trevägspott med dig och nån mer. Sen kommer ett ess på turn och jag slår både ditt och hans par i kungar... stämmer detta? Helt rätt. Du bettar och trebettar från BB, jag höjer och cappar med mitt toppar och Q som kicker. På turn tror jag mig vara slagen, men har odds att syna för att dra till tvåpar/triss och på river känner jag mig tvungen att syna ner då jag har sett dig bluffa en hel del tidigare. Citera
Waggho Postad 12 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2005 GÖTT! för att använda dialektala ord. Nu har jag skrivit den där tentan och en sten har lyfts från mitt bröst. Jag tror att det gick vägen också, men vi får se. Hur som helst är all tentaångest numera minnen blott (åtminstone i ett par veckor eller så) och nu är det POKER som gäller! Wahoo! Och ikväll ska jag på opera också. Citera
omduvoresomjag Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 GÖTT! för att använda dialektala ord. Nu har jag skrivit den där tentan och en sten har lyfts från mitt bröst. Jag tror att det gick vägen också, men vi får se. Hur som helst är all tentaångest numera minnen blott (åtminstone i ett par veckor eller så) och nu är det POKER som gäller! Wahoo! Och ikväll ska jag på opera också. Grattis till tentan! Tungt att tvingas gå på opera samma dag som en tenta, borde vara lag som förbjuder mer än en jobbig händelse per dag. Citera
morberg Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 ...och nu är det POKER som gäller! Till skillnad från tidigare då, eller? Det skulle vara intressant att se en graf över resultatet du har haft på 3/6, du har inte möjlighet att svänga ihop en sån? Citera
Waggho Postad 12 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2005 ...och nu är det POKER som gäller! Till skillnad från tidigare då, eller? Blä! Det skulle vara intressant att se en graf över resultatet du har haft på 3/6, du har inte möjlighet att svänga ihop en sån? Ja, det tycker jag också skulle vara intressant. Pokergrapher gick ju inte att ta hem, men nu såg jag att det har kommit nåt nytt som Gyre har börjat använda sig av. Problemet är egentligen att jag har uppskattningsvis 40 % av mina händer på min bärbara dator och jag vet inte hur jag ska få över dem på ett smidigt vis. Tänkte jag skulle skicka efter händerna från Empire men man fick ju bara efterfråga max 100. Maila över dem känns jobbigt eftersom det bara går att ladda upp en fil i taget. Har ni något smart tips? Jag har ingen diskettstation på den lilla och inget usb-minne eftersom min mp3-spelare gick sönder... Citera
Gyre Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Vet inte hur du kan lösa det på ett smidigt sätt, det enklast är väl att exportera från PT med 300 händer åt gången och flytta över dem på lämpligt sätt, zippa det och tanka via DC mellan datorerna borde väl funka? http://www.pokerpatterns.com använder jag mig av nu eftersom mitt pokergrapher inte funkar, finns lite trevliga funktioner som inte pokergrapher hade också. Citera
morberg Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Ja, det tycker jag också skulle vara intressant. Pokergrapher gick ju inte att ta hem, men nu såg jag att det har kommit nåt nytt som Gyre har börjat använda sig av. Pokergrapher finns tillgängligt nu igen (även i källkodsform). Det funkar dock bara om du har Access som underliggande databas i PT. Pokerpatterns går däremot bra mot det nya databasformatet. Har ni något smart tips? Typ som Gyre sa fast utan DC: zippa ihop alla HH till en fil och maila över den. Citera
Recommended Posts