Gå till innehåll

Snacktråd för finalbordet WSOP Main Event


Juggler

Recommended Posts

  • Svars 228
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LOL. "Expertkommentatorn" Lacey Jones har flera gånger hävdat att spelarna "slow plays", eftersom det har varit så tight (med undantag för några få potter). Nu är Barry Greenstein där också och Jones frågade honom varför han tror att alla "slow plays". Varpå Barry först blir lite ställd och sedan frågar "You mean this tentative playing?" ...

 

Bra med en expertkommentator som inte känner till begreppet "slow play" ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första jättepotten

 

Demidov och Phillips är chipetta och chiptvåa och de brakar loss i den hittills största potten för dagen. Phillips limpar in från första position. Ivan Demidov på knappen höjer till 1 miljon. Efter att blindarna vikt så höjer Phillips till 3,5 miljoner. Det skrämmer inte Demidov som höjer till 8 miljoner och Phillips väljer att syna!

 

17 miljoner ligger i mitten på bordet när floppen delas ut:

 

8:d: T:c: J:s:

 

Phillips säger att han höjer men egentligen menar han att han satsar. Satsningen är 4,5 miljoner vilket är mindre än en tredjedel av potten.

 

Demidov väljer att gå all in för sina kvarvarande 14 miljoner. Phillips tar förståeligt nog väldigt lång tid på sig. Han började dagen som chipleader och kan vara den förste att åka ut. Pressen blir till slut för mycket och Phillips slänger sin hand.

 

Ivan Demidov vinner potten och är nu överlägsen chipleader med knappt 36 miljoner. Dennis Phillips har bara knappt 9 miljoner kvar.

 

Spelarna tar nu en kort paus.

 

Att kolla på denna handen är som att kolla på handikapp-OS. (Som Hjort hade sagt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt att han inte bestämmer sig pre. Han måste ju välja om han vågar riskera att åka ut med QQ preflop (kan ha varit KK också), så sjukt att syna och typ hoppas på set.

 

QQ kan han väl inte lägga på den floppen. KK kan han väl inte spela så preflop.

 

Troligare en skithand som AQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfoldar han AQ på den floppen vill jag hoppa av den här planeten.
Det vill vi väl alla

 

Jag tror aldrig att Phillips hade sämre än AK i det läget, och troligen bättre än AK. Han sitter ju inte och foldar massa händer, för att sedan spela AQ mot 4-bet pre.

Jag följer inte skiten, jag gissar bara, fullständigt ut i det blå. QQ kan man inte vika på floppen. Inte AQ heller btw när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag gissar att han har QQ så är det ju pga att det är WSOP ME finalbord, han kom dit som chippie, det är en supershort stack med och varje snäpp i prislistan är mucho dinero. Jag gjorde alltså ingen abc handanalys hur man spelar QQ i en turre:) Skulle nog tom sätta större sannolikhet till KK än AK, AQ. Det enda man kan konstatera är att det var en smärre våldtäkt på pokern. Ska bli intressant att se sen hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Har huvudkommentatorn en datormick från Clas Ohlson för 79 kr eller vad är det frågan om? Låter ju skitlågt för det mesta, sen ibland skriker han till och man väcker hela grannskapet.

 

Min flickvän såg streamen på min laptop innan hon gick och la sig och konstaterade: "Now, thats entertainment". Jag erkänner nu att hennes ironiska underton hade viss sanning i sig, nu skiter jag i det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Har huvudkommentatorn en datormick från Clas Ohlson för 79 kr eller vad är det frågan om? Låter ju skitlågt för det mesta, sen ibland skriker han till och man väcker hela grannskapet.

 

Min flickvän såg streamen på min laptop innan hon gick och la sig och konstaterade: "Now, thats entertainment". Jag erkänner nu att hennes ironiska underton hade viss sanning i sig, nu skiter jag i det här.

 

Vart streamar du ?Är det bara ljud eller bild också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...