Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

26e AJ vs 55 vs 88. No strike!

27e AQ vs 55 vs KK. No Strike!

28e JQ vs 55, dubblade upp till 544. 5 pers kvar. Snubben som dubblade mig åkte ut. 4 pers kvar. Blev av med 50% av mina marker med 66 vs JJ. Dubblade med QJ vs 66 efter det. A8 vs K7. 3 kvar. 44 vs 38. Tvåpar på flop och han har högre kicker med 8. Kul. Dubblar med 6J vs AQ. Sen går jag all in med AT. Han har KK. Träffar A på flop men det är klart han träffar K på river. Fyfan vilken jobbig "slutspurt."

Totalt: 124$

• Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

29e AQ vs AK. Splitpot pga stege på brädan! Dubblade med AK vs A7. AK vs QJ. Han fick stege. KT vs AJ. Minst 3e plats. Automatisk all in med A9. 3e plats.

30e TT vs KK vs QK. Triss på flopp! 2a plats.

31a AJ vs JQ. Han fick färg.

Postad

32a A9 vs KQ. 6e plats.

33e 9Q på BB. Träffade dam på flop. Betade för lite för att skrämma iväg han. Gick all in på turn, men då hade han redan fått sin stege.

34e AK vs K8. Dubblade. Floppade stege i headsup, men det kom runnerrunner ruter så han fick färg.

Totalt: 127$

35e 66 vs 4K, dubblade till 510. K7 vs A9. 2a plats.

36e AK vs 99 dubblade till 630. 3e plats.

37e 33 vs 66 vs QK. Ute. Därför jag inte ska gå all in i början med svaga händer.

Totalt: 131$

Postad

Tycker det ser helt okej ut! Ökar hyfsat stadigt i rullen och man får räkna med att det går lite som en berg- och dalbana. Fortsätter du köra stenhårt med rullekrav så kommer du ha väldigt stor nytta av det framöver. Det lovar jag dig! Tappa inte tålamodet.

Postad

Va roligt att se att ni läser :-) Ska försöka o fixa en video, måste bara fixa till micken liten, den är halvkrasslig haha!

Håller med dig pumans, den här gången har jag gått in med ett bestämt mål och det känns som att det kan gå bättre :-)

Postad

Har missat att berätta om 9 sngs pga att jag inte tog anteckningar. Inte så stor förändring där. Fortsätter med 38-40.

38e Vinst

39e Vinst

40e 3a

Totalt: 161$

Målet för november avklarat

Nytt mål: 200$

Postad

Jo det tycker jag också SK, känns mycket bättre den här gången :-)

Har internetproblem hemma hos mig, är så jävla förbannad på tele2. "Driftstörningar på linjen, vi vet inte när det kommer att vara klart". Har vart utan internet sen kl 11.00 i fredags.

Sitter hemma hos syrran och lirar nu, har inte gått så bra idag. Känns som om fulltiltpoker hatar mig, och det känns som att dem vrider om den trubbiga kniven i mitt hjärta varje gång jag blir utdragen på rivern.

Totalt: 145$

Postad

41a QT vs KK gjorde så att jag inte hade mer än 1 bb kvar. 3e plats.

42a TT vs KQ första handen.

43e Får triss på turn och satsar 90% av mina marker. Går ai på river, dock så träffade han sin färg på rivern.

Totalt: 173$

Postad

44e 44 vs AK. 4e plats. Hoppades på att kunna folda mig till 3e plats, men donken på bb kunde ju inte syna ett raise på 15 marker för att ta en chansning och slå ut honom. Så han fick mer marker och dubblade en gång.

45e Dubblade till 800 med AK vs A8. Splittade sen en pott med A8 vs A4. Synd! Tvåpar på bordet. 3e plats.

46e TK vs A9. Får stege på turn. Första dubblingen. 2a plats, efter att ha förlorat minst 4 st 70%/30% händer... river ftw :roll: Usch!

Totalt: 177$

47e AJ vs QQ. Floppar färgdrag och får stegdrag på turn. 90 marker kvar efter den handen dock. Dubblar till 205 med K8 vs 99. Triss på turn. Dubblar till 435 med AK vs KQ. Torksar 99 vs KK. Har 205 marker kvar då. 5 pers, blinds 50/100. Åker ut med 8T vs AJ. Hade stegdrag men fick inte in den.

48e AT vs KK. Han floppar triss.

49e Förlorar till 130 pga blinds. Får inga händer och försöker hålla mig till att pusha med optimala händer. Behöver dock dubbla här så jag ställer med J9, snor blinds ställer 220 med JJ, får syn av A9 men träffar triss på flop. 470 marker. Ställer mina 205 med K8 vs J8. Men självklart så floppar han tvåpar.

Totalt: 165$

50e Åker på A2 vs J4. Fick öppet stegdrag på floppen. Gick all in, fick syn av bb som hade träff på 4an. Dåligt spelat, borde ställt preflop.

51a 66 vs KK. Måste sluta gå all in med låga pp i början. Ville i grund och botten bara få det bevisat att låga pp aldrig håller tidigt.

52a Dubblar till 410 med AA. Åker ut med TT vs 8K. Blev shortstackad och fick syn av BB. Men seriöst va trist.

Totalt: 154$

53e Dubblar med JT när vi är 4 pers kvar, floppar färg. Dubblar igen med 33 vs TT och slår ut en kille. Riktigt skönt o få in triss. Vinner headsupen när jag går all in med AJ vs J4. Han får färg på turn. Men jag får A hög färg på river. Underbart!

54e Dubblar med AK vs TT. 3 pers kvar när blindsen ligger på 20/40. Ställer in med AQ vs A5. Han får ju färg såklart.

55e Dubblar när vi är 4 pers kvar med KT vs 3,5. 3e plats efter att ha vart tvungen att ställa med K4 när jag hade lite marker. Fick syn av KQ och blev utslagen.

Totalt: 171$

Postad

56e Åker ut med KK. Höjer 90% av mina marker preflop, går all in med 45 på floppen 3,4,Q. Han synar och visar 44.

57e Dubblar med AQ vs KQ. Dubblar med AQ igen mot samma kille som syna med K4. Slutade på 1a plats.

58e Torksar med AK vs 55 och TT.

Totalt: 175$

Postad

59e 3e plats. All in med J6. Försökte sno big blind, va ändå shortstackad så det spelade inte så stor roll.

60e 4e plats. 77 vs A7. Hatar att bli utdragen på rivern.

61a 4e plats. A8 vs KK. Träffa färgen på rivern samtidigt som han fick kåk.. Va ändå shortstackad men helvete.

Toalt: 170$

62a Inga kommentarer. Knackade från BB. Floppen kommer AA5. Går all in med 150. Får blixtsyn av UTG som har 55. Dumt och onödigt. Men sånt händer väll också antar jag.. hade ju vart bra läge att bluffa på om han inte hade haft någon hand. Men det funkar knappt att bluffa i dessa sngs, borde lära mig det.

63e A9 vs 55. Tvåpar på bordet så jag har bättre kicker :-) Dubblar med 88 vs A6. 60 marker kvar efter att ha förlorat A3 vs QT. HATAR RIVERN!!!

64e "Tripplar" tidigt till 750 med KK vs QQ och AJ. Förlorar sen 400 med KK vs KQ. Klart han ska få in sin stege på rivern, varför inte? 3e plats. AT vs AJ.

Totalt: 165$

65e Pushar all in 3 gånger av 5 händer. AT, AT, AJ. Snor blinds till 555 marker. Floppar färgdrag och synar hans bet på 190. Missar färgen men får in stegen på rivern. Han hade högre färgdrag också. Går en dålig syn med A5 vs AQ och torskar 250. 3e plats efter en lång och dryg battle på 3 personer, valde att pusha med K5 för att sno blinds. Fick syn av TT.

66e 88 vs AT. Förlust.

67e 1a plats, efter en riktigt rolig headsup. Killen som jag går in i headsup med slår ut 3 pers på en hand så att jag hamnar hu med honom. Blinds på 40/80. När vi va klara va blindsen på 80/160. Vi gick all in med nästan alla händer, pengarna hoppade fram och tillbaka hela tiden.

68e Foldade 33, hade slagit ut 2 pers på rivern på 2a handen. Foldade 33 igen, hade slagit ut 2 pers till på turn på 3e handen. Komiskt? Torskar AJ vs T5. Vilken jävla donk som raisar min BB med T5 tidigt i turneringen, sen är det väl givet att han ska floppa tvåpar?

69e Mirakeltvåa på rivern, ger mig triss, tripplar upp till 585. Dubblar till 800 med QQ vs K9. Vinner med 8,9 efter att träffat floppen med par i 8or. Den handen som gjorde så att jag blev chipleader var K7 vs AQ. Träffa K på flop. Han träffa A på turn. Jag 7 på river! Underbart att komma 1a istället för 3a :-D Blindsen va fan på 150/300, haha.

70e AQ vs JJ vs KK första handen. Ingen träff.

Totalt: 180$

Postad

71a AA, blir raisad från knappen. Han synar med AK. Jag dubblar. 4e plats... förlorar med QQ vs A7..... varför ska han inte få ett ace på RIVERN?! Suck....

72a 88 vs AK. Ute på 6e plats. Tycker inte om pocketpar längre :-(

73e 7,9 vs 3,6. Blinds vs blinds. Flop 4,5,7. Par för mig, stege för honom. Måste lära mig att folda sb, detta är inte första gången sb floppar monster med skitkort :-) Nästa gång kan jag folda så slipper jag detta scenario, eller raisa. Dock inte med 7,9 :-D

Totalt: 169$

74e Förlorar AJ vs KQ första handen. Kokar av ilska inombords just nu...

75e Torskar A7 vs AK. Hade bara 190 marker ändå.

76e Dubblar med TT vs AA. Triss på flop. Vinner 220 med 99 vs AA. Triss på turn. 3e plats, floppar par i Js samtidigt som han floppar triss i 2or.

77e Dubblar till 950 med AA vs KQ. Vinst. Slår ut 3e personen med AQ vs K6. Och vinner headsupen pga att han var afk/no connection?.

Postad

Kära dagbok :roll:

Jag känner att jag har utvecklats till en mycket bättre pokerspelare och att jag börjar få kläm på bankroll management, potoddsen sitter hyffsat men jag har inte lärt mig implicita odds än. Hursomhelst, så är det riktigt skönt att kunna spela poker varje dag nu, såfort man får lust kan man bara öppna klienten och lira! Förut gulade jag ofta mina 50$ på 3-7 dagar efter att ha plussat första dan. Men nu riskerar jag ju inte mer än 2% åt gången :-) Utdragningarna som kommer till och från gör mig bara förbannad i någon minut, för jag vet ändå att jag kan öppna ett nytt bord när jag vill! :-D

Postad

78e Förlorar 77 vs AT. Trodde faktiskt inte A skulle komma på flop igen för det hade redan vart A på dem två tidigare flopparna, aja sånna här antaganden ska man nog aldrig göra. Hatar som sagt pocketpar.

79e Ställer med A6 vs BB. Får syn. Träff får båda på flop. Tvåpar för han på turn... fyfan för att syna med K8. Men.. Triss för mig på river!!! Dubblar upp- Slutar på 2a plats efter att ha dubblat headsup med 2,5 vs 7,j. Förlorar nästa hand jag pushar med. K8 vs 89.

80e Ställer in med mina sista 150 vs blindsen med 8,T. Får syn av KK. Floppar stegdrag, men det är nog det bästa jag kan få med den handen.

Totalt: 173$

81a Dubblar till 300 med A4 vs A8. Turn! Dubblar med AA genom att limpa under the gun. Han hade tp. Kommer på en 2a plats efter en galen match. Alla 3 gick all när vi va 3 spelare. Jag riskerade att åka ut på 3e plats med KQ vs AQ vs AQ. Träffa K och trippla upp. Förlorade sen en T,4 vs JJ i headsup. Samt A9 vs KT. Rolig match, kunde fått vinna, men jag klantar mig ofta headsup :-)

82a Dubblar till 300 med 9,T vs A5. Får färg, men hade ändå par i T. Tripplar upp med A9 vs KT vs JT. Synar bort 240 i hopp om en stege och har bara 450 kvar efter det. 245 efter blindsen. Ställer inte in mina sista 85 med QT på BB, 3 pers hade redan gått all in. Lyckades folda mig till en 3e plats lol. Mina small blind blev all in, killens big blind blev all in, och chipleadern synade och slog ut oss båda haha.

83e Förlorar AK vs QQ 2a handen...

Totalt: 178$

Postad

84e Förlorar 99 vs JT. Blir av med 95 marker... Tripplar till 605 med AQ vs KJ vs A5. Vinner headsupen med KJ vs J6.

85e 3e plats, han fick färg på river, jag hade toppar från BB.

86e Tänkte inte skriva något mer, men.. en snubbe raisar till 105 från 1a position. Jag ställer med 33, han synar med J9. Får J på turn. Jävla idiot.

Totalt: 188$

Postad

87e Dubblar till 1000 med QJ vs AT. Woho! Korten med mig ^^ Vinner 385 med AQ vs 67. Vinner till 1400 med A9 vs 89. River ace! Woho! Chipleader när vi är 3 pers kvar! Slutar på 2a plats, förlorar en 1500 marker pott med KJ vs Q8. Blir sen utslagen med 9T vs Qx.

88e Förlorar AK vs 99

89e Förlorar JJ vs QK

Totalt: 186$

90e Förlorar AQ vs AQ vs JJ

91a Förlorar AT vs K9 (syna inte med k9 första handen jävla idiot)

92a Dubblar med AK vs 99. Riskerar att åka ut på 4e plats med QQ vs AK. Men vinner potten på 1200 och blir chipleader på 4 istället. Han hade 13 outs på flop, läskigt! Spelade väldigt konversativt när vi va 4 pers kvar, ville verkligen komma ITM. Foldade faktiskt AQ en gång... mot raise dock :-P Dubblade iaf till 700 med KJ vs K3 tillsist. Sen åkte A4 ut mot Q5. Skönt! Förlorade QK vs A4. 3e plats.

Totalt: 181$

93e Förlorar A2 vs AQ, blödde marker.

94e Förlorar 240 av 300 med KK vs A9 vs 97. 97an floppar tvåpar... IDIOTER SYNA INTE MED SKITHÄNDER. Förlorar mina sista med 2,T. Sånt som gör att man tappar gnistan.

95e Förlorar AQ vs 77.

Totalt: 170$

96e Blödde marker och ställde in 180 med 22 vs 88. Förlora.

97e 4e plats, förlorar 66 vs AK. Hatar att förlora

98e 1a plats, AK vs Q8.

99e (vanlig) 3e plats. Förlorar med A9 vs AK.

100e (En 90 sit and goe turnering på 3.30$)Hamnade på 57e plats, orkade inte lira, ställde in med 66 (2000) blinds på 80/160. Fick syn av 2 spelare, en fisk med 7,8 och en tight med KQ. Han träffa triss i kungar och jag va ute -.-

101a (vanlig) Blödde marker till 115 med blinds på 30/60. Ställer med A5, förlorar mot AQ vs 33. Behövde 1 klöver till men fick ej.

102a (vanlig) Förlorar 99 vs KJ.

Totalt: 166$

Postad

103e A9 vs J7 - dålig spelat på flop, träffade turn när vi gått all in, sen träffa han rivern såklart.

104e Dubblar till 900 med AT vs 77. 4 pers kvar. Synar ai bet på 400~ med A8 vs A6. Klart han träffar 6 på turn. Men sen får jag stege på river :-) 3 pers kvar. Får 9s,Ts, synar bb. Floppen kommer A97. Han går all in. Jag tror han bluffar eftersom han borde ställt preflop annars så jag synar. Jag får stege på river igen lol. Sen i headsupen synar jag hans raise med j4. Han går all in med 7,5 utan träff och jag synar direkt utan något men vinner ändå. Hade ändå chiplead på 2200 då.

105e AJ vs KQ. Hatar verkligen KQ. Den träffar fan ofta.

106e Förlorar KJ vs K8 för han får ju stege såklart. Hatar när sämsta handen vinner, hatar det, hatar, hatar, hatar det.

107e All in (150) (Blinds 30/60) med JTs vs K6, 93, AT. MEN DET ÄR VÄLL KLART ATT HAN SKA FÅ IN SITT JÄVLA ESS PÅ RIVERN? ELLER? VARFÖR SKULLE JAG FÅ HA TUR NÅGONSIN??????????

108e KQ vs JJ. 4e plats.

Totalt: 159$

Börjar förlora mer och mer pga att dem har sån vidrig jävla fitttur.

109e 1a plats

110e 3e plats

111e A8 vs AT. Shortstackad.

112e Förlorar AK vs 99

113e Förlorar 88 vs AQ

114e Förlorar K8 vs J4

Totalt: 168$

-30$ idag... :-(

Postad

115e Tripplar upp med 66 första handen. Slutar på 2a plats eftersom han floppar triss i den avgörande handen.

116e Förlorar J5 vs JT

117e Dubblar upp med AQ första handen, slår ut 5e personen med AQ, slår ut 4e personen med AQ. Synar hans allinbet på rivern, han hade färg, jag hade tvåpar. Slutade som 2a.

Totalt: 166$

Postad

118e Torskar AQ vs A7, 4e plats.

119e Dubblar till 600 med AQ vs KK. Dubblar till 900 med 55 vs KJ. Slutar på 2a plats.

120e Dubblar med KK vs J6. Förlorar AJ vs KQ och går all in (115) blinds 30/60 med K8. Får syn av 2 pers och tripplar till 420, lol. 8,Q och 99 hade dem. Dubblar till 600 med 6,J vs AQ. Dubblar till 1200 med 33 vs A4. Slutar på 1a plats.

Totalt: 180$

Tar en paus nu för att jag plussade ganska bra :-)