Gå till innehåll

NLT - SnG, lite strategifunderingar?


iremmats

Recommended Posts

Har lite funderingar om hur man ska spela i SnG på 10 och 20-nivån på Partynätverket.

 

Jag spelar just nu som alla andra trådar föreslår, supertight i början och sen mer och mer aggressivt. Spelar 4 SnG åt gången och ligger runt 50% ITM. Har dock lite funderingar som jag skulle vilja reda ut.

 

Lvl1-3

Här spelar jag AA,KK,QQ och JJ väldigt aggressivt från alla positioner. Jag tycker inte det går att spela ens JJ med minsta försiktighet med tanke på att folk spelar som galningar och går all in med Ax om de vill spela handen och jag re-raisat dem. Har åtskilliga gånger foldat JJ när två pers re-raisat bara för att i princip varje gång se dem visa upp 33 och 55.

Spelar även AK,AQs men är ganska försiktig om folk synar mig och min flop inte träffar, som sagt, folk synar med vad som helst.

 

Några frågor på dessa nivåer

-QJs, KQs o liknande, är det värt att limpa in?

-PP, värt att limpa in eller syna? betta hårt om man har överpar efter floppen? Känns lite risky att betta hårt med tex 88 om 752 kommer upp och 6-7 pers är kvar i potten.

-SB, alltid syna BB? är ju billigt men återigen, även om jag floppar topp-par är det 5-6 pers till i potten oftast och det känns väldigt risky att börja betta.

-Om man dubblar upp, ska man börja köra lösare och isf varför? Samma fråga fast om man tappar en massa marker...

 

 

Lvl4-

PP i tidig position (6-7 pers kvar), syna, folda eller höja och isf hur mkt? Vill inte spendera i vissa fall 1/10 av stacken på att chansa på att floppa trissen när man också riskerar att bli re-raisad osv..

Har man väl en stack på 1500 eller mer när blindsen blir 50/100 har jag inga problem, men att få stacken dit, utan för stora risker, är just nu dilemmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tadaaa!!! Here I am! ;):lol:

 

Det var lite grejer som kom emellan. Nämligen:

 

1- Min surfburk dog, det tog en månad innan jag fick tillbaka den från datorbutiken. Jag fick sköta min email genom en laptop, det var hela tiden nära tills datorn skulle bli klar så jag struntade i att installera pokerklienter på laptopen.

 

2- Jag kunde inte logga in här. Eftersom lösenordet till forumet fanns i den döda burken. Jag fick inget nytt fast jag beställde ett. Sedan sket jag i det.

 

3- Jag fick diabetes och låg på sjukhus. Kör nu i mig kanyler till måltiderna och knarkar så det står härliga till! Allvarligt, jag mår bra nu, men kör insulin. :)

 

4- Min yngsta dotter fick Borrelia och ansiktsförlamning av det. Fick antibiotika med dropp under 14 dagar. Hon är 2 år. Hon mår bra nu.

 

5- Mer datorstrul, en dator (inte surfburken) strulade som F-N!

 

6- Mer datorstrul, en tredje dator har nu slutligen dött och ska upgraderas. Moderkortet brände upp elpaketet, jag köpte ett nytt i tron om att det var elpaketet som var kasst. Den brände upp det nya elpaketet med. Och en till i datorbutiken när de testade moderkortet. Ska jag tillägga att moderkortet är numera avrättat? Den datorn får jag tillbaka nästa vecka.

 

7- Skitmycket jobb. Och allt detta strul har lett till att vi inte har huhnnit med det vi hade velat. Vi ligger efter, fortfarande.

 

Vill du ha mer förklaringar eller räcker det? ;)

 

NU ska jag börja spela poker igen, och jag ska bli en pokergud. Någon gång. Kanske gå plus i alla fall. får vi hoppas.

 

Ska bara bli av med ett gäng diabilder och lite videofilm som måste digitaliseras (det ska göras på datorn jag ska lira poker på), sedan ska jag börja spela för fulla muggar igen. Tills dess ska jag börja lite smått om nätterna, när man har lite tid. :D

 

Ah, vad det känns kul att komma tillbaka till lite poker igen! 8-)

 

EDIT: Riktigt kul att man var saknad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3- Jag fick diabetes och låg på sjukhus. Kör nu i mig kanyler till måltiderna och knarkar så det står härliga till! Allvarligt, jag mår bra nu, men kör insulin. :)

 

4- Min yngsta dotter fick Borrelia och ansiktsförlamning av det. Fick antibiotika med dropp under 14 dagar. Hon är 2 år. Hon mår bra nu.

 

:shock::shock::shock::shock::shock:

 

gött att ni båda mår bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...