Gå till innehåll

Vad gör jag fel???


spiker1977

Recommended Posts

Nästa varje gång jag åker ut från en turnering så är jag favorit när pengarna åker in. Försöker ha 8-15bb i stack för kunna skrämmas något. Kvällens turre slutar som vanligt, Först får jag AKs v AJof all in pre flop, han träffar J på river och jag blir kvar med ~13K och bb är 1600.

 

Några rundor senare på big blind får jag As Ah och denna hand åker jag ut med. Button och smal blind kollar, så det finns 4800 i potten. Jag ser det som att jag har ca 11K kvar, för att ta potten direkt eller dubbla mig så går jag all in. Potten är ca 15K.

 

Button foldar

 

Sb funderar och sedan kollar med Ks4s.

 

Mina frågor är.

Borde jag spelat annorlunda? varför och hur?

 

Vad tänkte han att ta en call med Ks4s, att riskera 1/3 av sin stack med k4. Var det rätt av honnom? motivera.

 

Mina turra slutar alltid så här, försöker ha tillräkligt med stack ~8-20bb och försöker ha prem händer. Är jag för agresiv?? Otur? eller bara poker?

 

Seat 0: GabrielWik (39*639 in chips)

Seat 1: 46383 (13*810 in chips)

Seat 2: wisi34 (44*987 in chips)

Seat 3: Jack Dan190 (73*360 in chips)

Seat 4: Zinos (29*553 in chips) (on the button)

Seat 5: zsack (31*275 in chips)

Seat 6: spiker197 (12*700 in chips)

Seat 7: hiszpan x (17*050 in chips)

Seat 8: aapower123 (18*115 in chips)

Seat 9: ZERero (28*935 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

zsack : Post Blind (800)

spiker197 : Post Blind (1*600)

Dealt to spiker197: As

Dealt to spiker197: Ah

*** Pre-Flop *** :

Dealt to zsack: Ks

Dealt to zsack: 4s

Dealt to spiker197: As

Dealt to spiker197: Ah

hiszpan x : Fold

aapower123 : Fold

ZERero : Fold

GabrielWik : Fold

46383 : Fold

wisi34 : Fold

Jack Dan190 : Fold

Zinos : Call (1*600)

zsack : Call (800)

spiker197 : Bet (11*100)

spiker197 : All In (12*700)

Zinos : Fold

zsack : Call (11*100)

*** Flop *** : 3s 10s 7s

*** Turn *** : [ 3s 10s 7s ] 4c

*** River *** : [ 3s 10s 7s 4c ] Qc

Dealt to zsack: Ks

Dealt to zsack: 4s

Dealt to zsack: Ks

Dealt to zsack: 4s

Dealt to spiker197: As

Dealt to spiker197: Ah

spiker197 : Show Cards

zsack : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: 27*000 | Rake: 0

Board: [ 3s 10s 7s 4c Qc ]

 

Tack för alla vettiga svar.

 

-S-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man? Då måste du mena att dom foldar bättre händer. Genom bluffar?

 

 

 

 

 

kan du utveckla det?

 

Tänk dig att du spelar mot mig i en HU SNG med 15bb effektiva där vi bara får välja mellan push och fold (och obv syn ifall fi pushar först). Jag pushar ungefär top 65% av händerna och du synar top 20% av händerna i big blind. Skulle jag ändra min openshovefrekvens så att jag oftast skulle ha bäst hand när jag blir synad så förlorar jag equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt lite samma problem när jag har bäst hand blir jag nästan alltid utdragen och när jag har sämst hand drar jag nästan aldrig ut.

 

Men när jag pushar hoppas jag att jag inte blir synad. Jag pushar alltså när jag tror att alla kommer lägga sig ibland puchar jag ATC ibland starkare händer. När man har mindre än 15BB så kommer jag mycket sällan konstra utan jag pushar även AA (undantaget är väl om snittstack är ca 15BB eller mindre) hur som helst har man spelat push o fold poker kommer ialla fall folk bli misstänksamma om du plötsligt limpar eller raisar 3bb istället för att pusha som du gjort de senaste 10 gångerna.

 

Kom ihåg att AA vs 99 har 19% att förlora och AKo mot AJo har 26% att förlora.

 

Om du är AI många gånger med liknande händer kommer du förr eller senare åka. Du vill alltså inte bli synad när du har mindre marker än den som synar dig. Om du har mest marker vid bordet blir det ju annat.

 

Sen om man jämt blir utdragen så är det bara otur.

 

Sen på din fråga om fis spel så spelar han som en kratta limp syna en AI pre med K4s är uruselt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att AA vs 99 har 19% att förlora och AKo mot AJo har 26% att förlora.

 

Om du är AI många gånger med liknande händer kommer du förr eller senare åka. Du vill alltså inte bli synad när du har mindre marker än den som synar dig. Om du har mest marker vid bordet blir det ju annat.

 

Behöver inte alls vara så. Du verkar tro att du inte vinner några marker när du shovar, får syn och vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver inte alls vara så. Du verkar tro att du inte vinner några marker när du shovar, får syn och vinner.

 

Vad jag menar är att den handrangen jag shovar med oftast inte vill ha syn Har jag QQ+ vill jag bli synad även om jag åker ut ibland för jag vinner ju mer än 50%. Men 80% av min shove range är betydligt svagare än så.

 

Några exempel QJs, A5s, ATo, 98s, 77 med dessa händer vill jag inte ha syn för blir jag synad är jag oftast underdog att ta hem potten. Undantag är väl de lägre pocketparen där jag ibland men inte alltid är marginell favorit men föredrar ändå en fold framför syn.

 

Vilka händer vill man ha syn med?

JJ+ och AK och kanske AQs. Men annars så blir jag rätt misspeppad om jag blir synad men det beror ju mycket på motståndet också en del spelare synar ju shoves med K4s och då blir man ju glad nästan jämt eftersom min shoverange slår K4s rätt hårt oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att den handrangen jag shovar med oftast inte vill ha syn Har jag QQ+ vill jag bli synad även om jag åker ut ibland för jag vinner ju mer än 50%. Men 80% av min shove range är betydligt svagare än så.

 

Några exempel QJs, A5s, ATo, 98s, 77 med dessa händer vill jag inte ha syn för blir jag synad är jag oftast underdog att ta hem potten. Undantag är väl de lägre pocketparen där jag ibland men inte alltid är marginell favorit men föredrar ändå en fold framför syn.

 

Om du sitter i sb och openshovar 15bb i ett game med antes och bb är kompetent är det sjukt om du inte vill ha syn när du har 77 eller ATo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plocka in händer jag brukar shova med när jag har runt 10BB i pokerstove

 

66+,A2s+,K9s+,Q8s+,J9s+,T8s+,97s+,86s+,76s,65s,A7o+,KTo+,QJo,JTo

 

Vilket ger ca 24%

 

Sen flyter det lite jag kan shova ännu lightare på Co,Btn och SB först in och jag stryker bort de sämsta alternativen i tidig position och fullt bord. Men on average så är det ca 24% som åker in. men jag vill bara ha syn av JJ+,AQs+,AKo vilket är 3% av alla händer dvs ca 13% av min shove range.

 

För löst eller (mer troligt) för tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sitter i sb och openshovar 15bb i ett game med antes och bb är kompetent är det sjukt om du inte vill ha syn när du har 77 eller ATo.

 

Sant i de lägena leder jag ofta om jag blir synad men jag menar som average runt hela bordet. Men först in på SB med en kompetent fi som kan folda kan jag ju pusha ATC och vet han det så kan han ju syna med betydligt sämre än ATo och 77 men då om min shoverange kanske är 70% av mina händer och då är det fortfarande en försvinnande liten del av dem jag vill bli synad med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sitter i sb och openshovar 15bb i ett game med antes och bb är kompetent är det sjukt om du inte vill ha syn när du har 77 eller ATo.

 

sb vs bb är ju detta korrekt, men sitter jag semishort på ett fullringbord med sex pers kvar och agerar utg +1/2 så vill jag nog ofta inte ha syn med den stackstorleken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren. Jag sökte fram en billig rebuy turnering och tänkte vara extrem agresiv. Det blev en kort historia. Borde set efter första handen att denna turre är inget för mig.

 

Första handen är rätt komisk, får QQ och 4 pers går all in.

 

pre flop win %

Sp1: Ah Jc = 7,01%

Sp2: As Kc = 27,12%

Sp3: Qc Qh = 53,33%

Sp4: Ac 5c = 11,32%

 

japp.JPG

 

Som vanligt är personen med sämsta handen som vinner :).

 

Några händer senare (all om pre) AKs v 99... ingen träff.

 

Några varv senare (all in pre) AKs v 99 .. ingen träff.

 

 

Min super agresiva spel stil fungerade inte så bra denna turre =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren. Jag sökte fram en billig rebuy turnering och tänkte vara extrem agresiv. Det blev en kort historia. Borde set efter första handen att denna turre är inget för mig.

 

Första handen är rätt komisk, får QQ och 4 pers går all in.

 

pre flop win %

Sp1: Ah Jc = 7,01%

Sp2: As Kc = 27,12%

Sp3: Qc Qh = 53,33%

Sp4: Ac 5c = 11,32%

 

japp.JPG

 

Som vanligt är personen med sämsta handen som vinner :).

 

Några händer senare (all om pre) AKs v 99... ingen träff.

 

Några varv senare (all in pre) AKs v 99 .. ingen träff.

 

 

Min super agresiva spel stil fungerade inte så bra denna turre =).

 

poker har enorm varians... inte viktigt ifall du vinner flippsen eller inte. Fokusera på ditt lngsiktiga resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...