Gå till innehåll

Vad gör jag fel???


spiker1977

Recommended Posts

Tack för alla svaren. Jag sökte fram en billig rebuy turnering och tänkte vara extrem agresiv. Det blev en kort historia. Borde set efter första handen att denna turre är inget för mig.

 

Första handen är rätt komisk, får QQ och 4 pers går all in.

 

pre flop win %

Sp1: Ah Jc = 7,01%

Sp2: As Kc = 27,12%

Sp3: Qc Qh = 53,33%

Sp4: Ac 5c = 11,32%

 

japp.JPG

 

Som vanligt är personen med sämsta handen som vinner :).

 

Några händer senare (all om pre) AKs v 99... ingen träff.

 

Några varv senare (all in pre) AKs v 99 .. ingen träff.

 

 

Min super agresiva spel stil fungerade inte så bra denna turre =).

 

Nvm, såg att det var rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren. Jag sökte fram en billig rebuy turnering och tänkte vara extrem agresiv.

 

Spela tvärtom i en billig rebuy super tight och super aggresivt tills rebuy perioden är över. Folk chansar jätte mycket i dessa och du gör bäst i att invänta monster JJ+ och AK och pusha pre.

 

Om du sitter i sen pos kan du limpa SC's och små par och hoppas på en monsterträff.

 

Du viker naturligtvis inte 2a eller 3e nöten på flop mot flera AI eftesom du kan köpa in igen men ingen ide att slaska marginella händer pre då får du köpa in många gånger och det ska du låta fisken göra.

 

PS: de händer du gett exempel på är alla solklara pushar pre. Sen att du har otur mer än en gång är som det brukar vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Plocka in händer jag brukar shova med när jag har runt 10BB i pokerstove

 

66+,A2s+,K9s+,Q8s+,J9s+,T8s+,97s+,86s+,76s,65s,A7o +,KTo+,QJo,JTo

 

Vilket ger ca 24%

 

Sen flyter det lite jag kan shova ännu lightare på Co,Btn och SB först in och jag stryker bort de sämsta alternativen i tidig position och fullt bord. Men on average så är det ca 24% som åker in. men jag vill bara ha syn av JJ+,AQs+,AKo vilket är 3% av alla händer dvs ca 13% av min shove range.

 

För löst eller (mer troligt) för tight?

 

Gör dig själv en tjänst och börja räkna i "m" ist..Du kommer missa antens stora inverkan. Är situationen du beskriver med ante, så ställer du på tok för tight..Och vilka händer du "vill" ha syn av är irrelevant, intressant är en objektiv värdering av vilka händer som kommer syna dig..det ger riktlinjer för hur många fler händer du bör ställa...Är väl ganska oväsentlig att du vill att dom foldar 10s? Vem skulle göra det om du pushar 24%? :roll:

 

pratar du om fullbord är din shoverange alldeles för statisk, den borde skilja betydligt mer i % mellan positioner än du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig själv en tjänst och börja räkna i "m" ist..Du kommer missa antens stora inverkan. Är situationen du beskriver med ante, så ställer du på tok för tight..Och vilka händer du "vill" ha syn av är irrelevant, intressant är en objektiv värdering av vilka händer som kommer syna dig..det ger riktlinjer för hur många fler händer du bör ställa...Är väl ganska oväsentlig att du vill att dom foldar 10s? Vem skulle göra det om du pushar 24%? :roll:

 

pratar du om fullbord är din shoverange alldeles för statisk, den borde skilja betydligt mer i % mellan positioner än du beskriver.

 

Vilken hand pushar du helst i mellan position

 

:Ac::6d: eller :7h::8h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...