Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

har spelat endel 1$+0.25$ sngs på full tilt och det känns lite ovärt att spela 1$+0.25 när 2$+0.25$ har lika stor avgift. Jag undrar när det är rimligt att spela 2$, motståndet lär ju vara samma men eftersom jag bara har ca 30$ just nu så känns det lite riskabelt men när tror ni jag kan gå upp till 2$? 20 inköp?

Postad
är det inte bättre att lägga åt sidan några hundralappar som du sedan sätter in på pokerkontot och därmed har en rulle för 2$?

Låter smart. Räcker ju med $70-$80 (alltså in med typ 300 kr) för att få en spelbar rulle för $2.

Postad
Hej

har spelat endel 1$+0.25$ sngs på full tilt och det känns lite ovärt att spela 1$+0.25 när 2$+0.25$ har lika stor avgift. Jag undrar när det är rimligt att spela 2$, motståndet lär ju vara samma men eftersom jag bara har ca 30$ just nu så känns det lite riskabelt men när tror ni jag kan gå upp till 2$? 20 inköp?

Du kan helt enkelt inte undvika den påtagliga risken att pengarna sjunker till noll med $30. Då är det lika bra att satsa på den nivå där rake är minst, alltså $3 + 0.30 och högre, eller att spela cashgame. Full Tilts multi table sng, 45-90-manna, kan vara värda att prova.

Postad
Vad är annars en vettig rulle för SNG, hur lyder de allmänna teorierna? Jag sitter nu och kör €5 och €10 och har rulle för 20/40 inköp.

Det klassiska svaret är 30 inköp men för lite tycker jag, är ju inte alls ovanligt att backa 10+ inköp en dag osv. Kör själv med 75 inköp atm på vanliga 9manna och turbos.

Du har inte så bra koll på dollarns värde va? :mrgreen:

Har en sak på skrivbordet som visar att den står i 7.788 atm. Orkade inte räkna så noggrant på det jag skrev, men tycker det ser rätt bra ut ändå?

$30 i rullen + 300 kr vilket blir $38.5 med "min" kurs. Blir ju $68.5 tot vilket väl är $70 imo :)

Postad
Det klassiska svaret är 30 inköp men för lite tycker jag, är ju inte alls ovanligt att backa 10+ inköp en dag osv. Kör själv med 75 inköp atm på vanliga 9manna och turbos.

Det klassiska svaret för SNGs är väl 50+ inköp? Men jag tycker det känns lite pajas att diskutera huruvida $30 är tillräckligt eller inte för $2 SNGs. Torskar han dom är det väl bara att sätta in $30 nya, eller har han förlorat allt sitt tillgängliga pokerkapital då liksom? o_O