sneakycastro Postad 30 Oktober , 2008 Rapport Postad 30 Oktober , 2008 Har börjat använda PokerStove lite och tänkte använda den här som exempel. Helt klart lite av en standardsituation och ingen pott som är livsavgörande utan vill bara lära mig räkna. - Calle sitting in seat 1 with $62.50 - Sara sitting in seat 2 with $435.58 - Bengt sitting in seat 3 with $282.35 - Torken sitting in seat 4 with $504.85 - greger sitting in seat 5 with $0.00 - HERO sitting in seat 6 with $279.15 [Dealer] Calle posted the small blind - $1.00 Sara posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO: 7 of c, 6 of c Bengt raised - $7.00 Torken folded greger folded HERO called - $7.00 Calle folded Sara folded ** Dealing the flop: 8 of c, J of d, 4 of c Bengt bet - $12.00 HERO raised - $36.00 Bengt spelar 25/15/3,6 och öppnar UTG med 23% av händerna och c-bettar tillräckligt ofta för att säga att han alltid gör det, med vilken hand som helst, oavsett träff eller inte. Dessutom antar jag att det är 23% av hans bästa händer i fallande ordning som han öppnar med, dvs. 66+,A2s+,K7s+,Q8s+,J9s+,T9s,A8o+,K9o+,QTo+,JTo (enligt PS). Använder jag dessa uppgifter i pokerstove får Bengt en equity av 48% och jag 52% på floppen. När jag raisar floppen tror jag han foldar alla händer utom 99+, Jx, Ac2c+, Kc7c+, Qc8c+ T9 hur stor range har han kvar då? Kanske är mer än how-to tråd än analys på om jag spelar korrekt eller inte men jag uppskattar att det är EV+ att raisa där eftersom han foldar så mycket annat. Finns det något enkelt sätt att endast markera de händer som har samma färg som de i floppen? Eller måste jag fundera ut alla händer varje gång och markera dem var för sig? Citera
Recommended Posts