Gå till innehåll

förlorat allt och lite till


jnxjnxy

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

ledsen att dra upp tråden igen, men precis som någon/flera av er skrev var min mor väldigt förstående till det hela. jag kunde inte ta det mellan 4 ögon, hade för mkt skam i kroppen, annars vet jag inte hur jag ska beskriva det. hur mkt jag än ville, för jag kände att hon var värd det efter allt svek, så kunde jag inte. blev ett sms och så snackade vi lite när jag kom hem från jobbet senare.

 

det var skönt på så sätt och samtidigt extremt skönt att ha fixat ett jobb som jag trivs som fan på. var idag och fick ett lån beviljat som kommer täcka mina skulder med min mor som medsökande.

 

the struggle continues, men beräknar att vara skuldfri om 5 månader, men hoppas på 4 månader. det är först nu jag inser att samma summa som jag spelade bort på bara 2-3 dygn (som jag kunde tagit ut och betalat av skulderna och förblivit skuldfri istället), är samma summa som jag nu kommer att behöva jobba 5 dagar i veckan, 8-10 timmar om dagen, i 5 månader för att bli kvitt.

 

det är tanken som aldrig släpper hornhinnan tyvärr, en del andra uppoffringar detta djävulska påfynd kallat poker har jag fått göra också.

 

jag har tagit detta jävligt hårt, hårdare än vad jag trodde. känner mig lite smått deprimerad, men innerst inne vet jag att tiden läker alla sår. varför kunde jag inte bara haft ett uns av tålamod och disciplin? det kunde liksom gjort mig säkert 150-250k rikare idag. kan inte fatta att jag jobbade 4-5 månader i sträck i somras, offrade resor/tid med familj och vänner för att jobba. för att till slut torska, och nu vara där igen.

 

har givetvis spärrat samtliga konton online och jag känner mig inte ens sugen att spela längre. inte för stunden i alla fall.

 

läste om denna kille och insåg återigen att jag kunde varit mkt mer illa däran, http://www.aftonbladet.se/trav365/article3964735.ab . men varför har jag varit så dum, blåögd, egoistisk som lagt ner åtskilliga timmar/nätter/socialt umgänge/kärlek till detta jävla spel som i grund och botten går ut på att göra bottenskrapet av spelarna olyckliga och miserabla?

 

känns som att ungdomen passerar i revy. blir ett år nu som man kommer jobba heltid efter skulden är out of sight - för att man suttit uppe på 20timmarspass och förlorat pengar, dag in och natt ut.

 

om ngn som är i skiten vill snacka så är det bara pma, vidare vill jag återigen tacka de som skrivit i tråden och gav mig insikt till det enda rätta valet. kan inte fatta att jag för bara 1-2veckor sedan kunde gått med på att göra något grovt kriminellt för att få ihop pengar till skulder och spel. det känns så förjävligt.

 

tur att man har arb.erfarenhet och lite socialskills, annars hade jag gått i graven utan ett jobb. men om ett år... ett minne blott. god jul :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen att dra upp tråden igen, men precis som någon/flera av er skrev var min mor väldigt förstående till det hela. jag kunde inte ta det mellan 4 ögon, hade för mkt skam i kroppen, annars vet jag inte hur jag ska beskriva det. hur mkt jag än ville, för jag kände att hon var värd det efter allt svek, så kunde jag inte. blev ett sms och så snackade vi lite när jag kom hem från jobbet senare.

 

det var skönt på så sätt och samtidigt extremt skönt att ha fixat ett jobb som jag trivs som fan på. var idag och fick ett lån beviljat som kommer täcka mina skulder med min mor som medsökande.

 

the struggle continues, men beräknar att vara skuldfri om 5 månader, men hoppas på 4 månader. det är först nu jag inser att samma summa som jag spelade bort på bara 2-3 dygn (som jag kunde tagit ut och betalat av skulderna och förblivit skuldfri istället), är samma summa som jag nu kommer att behöva jobba 5 dagar i veckan, 8-10 timmar om dagen, i 5 månader för att bli kvitt.

 

det är tanken som aldrig släpper hornhinnan tyvärr, en del andra uppoffringar detta djävulska påfynd kallat poker har jag fått göra också.

 

jag har tagit detta jävligt hårt, hårdare än vad jag trodde. känner mig lite smått deprimerad, men innerst inne vet jag att tiden läker alla sår. varför kunde jag inte bara haft ett uns av tålamod och disciplin? det kunde liksom gjort mig säkert 150-250k rikare idag. kan inte fatta att jag jobbade 4-5 månader i sträck i somras, offrade resor/tid med familj och vänner för att jobba. för att till slut torska, och nu vara där igen.

 

har givetvis spärrat samtliga konton online och jag känner mig inte ens sugen att spela längre. inte för stunden i alla fall.

 

läste om denna kille och insåg återigen att jag kunde varit mkt mer illa däran, http://www.aftonbladet.se/trav365/article3964735.ab . men varför har jag varit så dum, blåögd, egoistisk som lagt ner åtskilliga timmar/nätter/socialt umgänge/kärlek till detta jävla spel som i grund och botten går ut på att göra bottenskrapet av spelarna olyckliga och miserabla?

 

känns som att ungdomen passerar i revy. blir ett år nu som man kommer jobba heltid efter skulden är out of sight - för att man suttit uppe på 20timmarspass och förlorat pengar, dag in och natt ut.

 

om ngn som är i skiten vill snacka så är det bara pma, vidare vill jag återigen tacka de som skrivit i tråden och gav mig insikt till det enda rätta valet. kan inte fatta att jag för bara 1-2veckor sedan kunde gått med på att göra något grovt kriminellt för att få ihop pengar till skulder och spel. det känns så förjävligt.

 

tur att man har arb.erfarenhet och lite socialskills, annars hade jag gått i graven utan ett jobb. men om ett år... ett minne blott. god jul :-)

 

 

Du har ju nu tagit ett enormt steg framåt så det är bara att gratulera dig till att du funnit styrkan att göra det rätta.

 

I stället för att fokusera på det dåliga som varit ska du i stället försöka fokusera på följande:

 

Du har en fantastisk mor som älskar och ställer upp på dig trots att du du gjort misstag, alla har inte sådana mammor.

 

Du har ett jobb du trivs med och sett i ett litet större perspektiv så är ändå inte 4-5 månader särskilt lång tid, du skulle kunna ha skuldsatt dig för livet om du inte hade lyckats ta dig ur detta.

 

Du ska känna en enorm lättnad som äntligen fått lätta ditt hjärta och gå vidare.

 

Sist men inte minst, det var bara pengar. Pengar går alltid att ersätta, det kan man inte göra med mammor, vänner och annat som verkligen betyder något i livet.

 

Än en gång, bra gjort! Jag är glad för din skull och hoppas allt löser sig. Ett tips på vägen kan vara att du skriver ner dina tankar om hur jävligt du mår just nu och när det var som värst, för snabbare än du kan tro kommer minnena att blekna och en dag, kanske fortare än du anar, så står du där och är sugen på att spela poker igen. Då kan det i alla fall vara bra att kunna läsa hur man kände och minnas hur jävligt det kunde vara.

 

Jag önskar dig all lycka och en riktigt bra jul.

 

Mvh

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till att du gjort det enda rätta. Försök nu fokusera på de positiva bitarna - att jobba och reda upp sin situation är något som iaf har gett mig en enorm boost för självkänslan. Man känner att man gör något nyttigt, reder sig själv och är på väg mot ett meningsfullt mål. Försök också att inte bara se det som att du ska reda ut din situation, och sen är du fri och kan leva loppan. Du har ett livslångt ansvar gentemot anhöriga och framför allt dig själv att aldrig hamna i samma situation igen. Fortsätt tjäna hederliga pengar, undvik alla former av skulder (även dator på avbetalning o.dy.) och för guds skull, spela aldrig mer om pengar. Inte ens en skraplott.

 

Om du sköter ditt ansvar gentemot dig själv och andra, så kommer du finna att det ansvaret inte ens är särskilt betungande. Det är en befrielse att leva efter det. Ansvaret är betungande först när man inte axlar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är grymt kul att hora :)

 

Anyhow. Jag är genuint stolt över den starke person som valt den svåra, men enda rätta, vägen ur sitt problem. Ger mig hopp för världen. Vi kanske kan klara av klimatkrisen också? Tack.

 

Forstod just det roliga...

Im writing frooom thaiilaaand.

Sa det kanske passar det oxa... =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...