Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, jag funderar bara på varför vi (du :) ) bara spelat på typ 3-4 matcher/natt nu? Innan fonden körde du ju typ 10-15 matcher, är det inte det du ska göra med fonden också? Måste missat nåt känns det som.. :)
Ja, alltså jag satt och botaniserade i mina listor och upptäckte att riskerna och avkastningen inte gjorde det var värt att spela på vissa odds.

 

Hint: Bookies dumpar oddsen på stora favoriter. Hög risk och ingen avkastning.

Mycket bättre att spela på "rätt" odds och öka betsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså jag satt och botaniserade i mina listor och upptäckte att riskerna och avkastningen inte gjorde det var värt att spela på vissa odds.

 

Hint: Bookies dumpar oddsen på stora favoriter. Hög risk och ingen avkastning.

Mycket bättre att spela på "rätt" odds och öka betsen.

 

Varför inte bara vara iskall och köra på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde rimligen deras motståndare få mer attraktiva odds?
Cyntax kan sina grejer, han har ett excelark. Fråga inte så mycket! :mrgreen:

 

Men visst kan jag tycka att det är lite knasigt att ändra förutsättningarna så här precis efter att ha fått in pengarna. Skulle väl vara lite snyggare att köra på de villkor som gällde vid starten. Ifall det finns någon anledning till att ändra så kan man ju införa dessa ändringar till nästa månad/period. Så har folk som vill vara med p.g.a. de egentliga förutsättningarna chans att kliva av ifall de så önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde rimligen deras motståndare få mer attraktiva odds?
Bingo!
Varför inte bara vara iskall och köra på?
För att det är dumt i det här läget...Hade tänkt erbjuda dig att hoppa av, men nu ser jag att du är inte ens med i matchen! :)
Cyntax kan sina grejer, han har ett excelark. Fråga inte så mycket! :mrgreen:
Hehe, jag förstår ironin.

Men visst kan jag tycka att det är lite knasigt att ändra förutsättningarna så här precis efter att ha fått in pengarna. Skulle väl vara lite snyggare att köra på de villkor som gällde vid starten. Ifall det finns någon anledning till att ändra så kan man ju införa dessa ändringar till nästa månad/period. Så har folk som vill vara med p.g.a. de egentliga förutsättningarna chans att kliva av ifall de så önskar.
Jag förstår vad du menar, men resultaten över nästan 1300 matcher i NBA var så stora att det var svårt att bara vifta bort. Ok, den som vill hoppa av får göra det. Jag har ännu inte satt in hela ka$$an på Pinnacle = vi slipper tänka på regeln om max en free cashout i månaden.
Intressant fråga och jag tycker så länge du redovisar lite mer grundligt varför så ser iaf inte jag några problem i det! :)
Absolut! Jag var lite stressad igår. Mycket att fixa osv. En utförlig redovisning om varför kommer lite senare idag. Jag har redan dragit det för SouthEast på msn, han vet vad jag menar.
Det här med att inte beta på alla matcher började du väl med ett par veckor innan det var snack om fonden över huvudtaget Cyntax ?
Ja, så var det. Jag började fundera på om det var värt risken att betta på lågoddsare om avkastningen på den matchen var samma eller lägre än vår roi på övriga överlag. Mer siffror kommer senare.
Ni har nog tur att ni inte gejma på resten i NBA iaf, lakers och nets torskade, tror ni hade haft dom i erat system (=
:mrgreen:
3 av 4 :mrgreen: snyggt cyntax !
Ty ty! Lovade jag inte 3/4 också? ;)8-)
Strålande resultat inatt! 8-)
Jo, +$1.399,48! Nu ligger vi pluss iaf! (och detta utan cheerleaders också!)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9.

Sacramento Kings 2,090

Utah Jazz 1,840

 

10.

Denver Nuggets 1,524

RaptorToronto s 2,780

 

11.

San Antonio Spurs 1,461

Detroit Pistons 2,970

 

12.

Chicago Bulls 1,781

Philadelphia 76ers 2,180

 

*******

 

Inget spel på dessa matcher...

Indiana Pacers 5,250

Los Angeles Lakers 1,211

 

New York Knicks 3,800

Portland Trail Blazers 1,323

 

New Jersey Nets 1,380

Washington Wizards 3,430

 

Dallas Mavericks 1,138

Los Angeles Clippers 6,750

 

Washington Capitals 1,690

Florida Panthers 2,350

 

Philadelphia Flyers 1,606

Tampa Bay Lightning 2,550

 

Montreal Canadiens 1,476

Atlanta Thrashers 2,900

 

Phoenix Coyotes 1,654

Los Angeles Kings 2,430

 

Calgary Flames 1,599

Dallas Stars 2,570

 

San Jose Sharks 1,357

Toronto Maple Leafs 3,600

 

Inatt blir det storklonken. Vi sätter åtminstone 3 av 4 matcher! ;-) HEJA!
På en skala 1-10, hur nöjd är jag då? -Ungefär 17,3!

 

Nattens vinst +$1399,48.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite siffror:

Startkapital: $23.400

I ka$$an: $24.286,48

Resultat: +$886,48

Antal matcher: 12

Satsat: $5.196

ROI: +17,06%

 

Graf över hur jag spelade fram till igår på NBA... 262 matcher, ROI +15,16%

sys2262matcheryf8.th.jpg

 

Graf över hur det skulle gått om jag spelat hela säsongen som jag gjorde inatt... 128 matcher, ROI +27,12%

sys4128matchertw0.th.jpg

Ja, lite mindre pengar i kassan, men betydligt mindre risker. Jag skalade bort nästan 50% av matcherna där vi skulle ha haft en roi på ca +3,5%. Två "snedträffar" och vi hade haft minus istället.

 

Och det samma tendens på statistiken på förra säsongen, över 900 matcher.

Skalade jag bort ca 50% av matcherna (på samma sätt/oddsintervaller) gick min ROI upp från 10,6% till 21,27%

 

Vi kommer att (kanske/troligen) att tjäna mindre $, men mindre risker/varians. Jag föreslår istället att man ökar betsen från 2% till 2,5% av kapitalet. (Jag är med på 3% om ni vill....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens vinst +$1399,48.

 

Snyggt!

 

Går det att ordna att resultatet per natt även redovisas i procent av fondens totala värde, som med vanliga fonder?

 

Det är ju annars som att läsa ekonomisidorna och se att en aktiefond har gått upp 83 982 786 kronor från föregående dag. Säger inte sä värst mycket...

 

Håll uppe det goda arbetet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...